| Forfatter |
|
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 25 Juli 2006 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu sat min xbox op som extender. Den står i stuen under mit tv i mit tvbord. Det vil sige at den ikke er synlig. Det giver mig lige et problem da remoten så ikke kan se øjet. Jeg har prøvet at sætte usb receiveren fra mit media center til og via den tilhørende remote har jeg så prøvet at se om jeg kunne få kontakt. Det kan jeg ikke :-( .. Kan det mon lade sig gøre?
Kan jeg eventuelt sætte et ir øje op foran xbox'ens og trække et kabel ud af skabet som så kan ses af remoten? Er der nogle der har forslag til hvilke produkter jeg skal bruge??
Har også erfaret at man ikke kan skrue op og ned for lyden via xboxen, hvilket betyder at jeg nu må ud og finde en forstærker der har remote . Ikke den optimale løsning MS har lavet her...
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 25 Juli 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeppe HVorfor ikke vælge en RF løsning som logitech harmony 890.....dyr men mulighederne er mange... mvh Anders
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Anders,
Kan jeg styre både xbox OG en forstærker med den?
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan ikke sætte den normale IR motager til, fra pc'en! Når du køre MCE extended, så er det nemlig ikke den pågældende brugerflade på pc'en du arbejder på, men en slags terminal session... Så det er ikke de samme snore du hiver i...
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Micma18,
nej det virker ihvertfald ikke, men jeg kan da ikke være den eneste der har samme problem?
Apropos Harmony remoten, hvordan sender den signalet ned til xboxen som står i skabet? Min pc står jo i et helt andet værelse. Der finden en Harmony 680 remote specielt til Media Center.. kan den mon det samme som 880/890 kan?
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
kennethkryger Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2005
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
paqi skrev:
|
Hej Anders,
Kan jeg styre både xbox OG en forstærker med den?
Jeppe
|
|
|
Ja det kan du! Du skal dog have fat i Harmony 895 (890 = amerikansk model). Jeg har ovenstående fjernbetjening og der følger en RF modtager med, som "blaster" IR-signalerne til op til 8 enheder (mener jeg). Samtidig kan fjernetjeningen også styre dit tv via IR, da den jo også selv kan sende IR signaler (tv'et gemmer du vel næppe væk...).
Jeg bruger selv denne fjernebetjening til at styre mit Media Center i dag, samt mit TV og min forstærker. Jeg lånte for lidt tid siden en vens Xbox 360 og forsynede den med IR-blasterne og gemte så Xbox'en under et tæppe, således at fjernebetjeningen ikke kunne se den. Det fungerede fint og sådan skal jeg extende MCE i det hus jeg (og kæresten) er ved at få bygget. Dog gennem jeg næppe Xbox'en under et tæppe i huset, men nok nærmere i et skab...
Håber du kan bruge det til noget.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Juli 2006 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
paqi skrev:
|
Micma18,
nej det virker ihvertfald ikke, men jeg kan da ikke være den eneste der har samme problem?
Apropos Harmony remoten, hvordan sender den signalet ned til xboxen som står i skabet? Min pc står jo i et helt andet værelse. Der finden en Harmony 680 remote specielt til Media Center.. kan den mon det samme som 880/890 kan?
Jeppe
|
|
|
Her er lidt info omkring de fjernbetjeninger du refererer til:
Harmony 680: En erstatning for Microsoft's MCE fjernebetjening. Kan styre op til 15 enheder, men kræver at den kan "se" dem - dvs. IR-signaler bruges.
Harmony 885 (880 = amerikansk model): En all-round fjernbetjening, som ikke er så meget udviklet decideret til MCE som ovenstående. Igen IR-signaler bruges og fjernbetjeningen kan kunne "se" enhederne.
Harmony 895 (890 = amerikansk model): En super all-round fjernbetjening, som ikke er udviklet decideret til MCE, men nemt at indstilles hertil. Der medfører en RF-til-IR konverter som betyder, at den kan styre enheder den ikke kan "se". Det fungerer ved, at den sender RF signaler til modtageren, som så omdanner dem til IR-signaler og sender dem til fx. din Xbox 360 via de "øjer" som følger med modtageren. 895-modellen differencerer sig altså fra 885-modellen ved at kunne styre enheder den ikke kan "se". 895-modellen kan dog også sende IR-signaler til de enhede den kan "se" - fx. dit tv!
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juli 2006 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kenneth,
Så det du siger er at der følger en lille boks med som har små kabler ud til de forskellige enheder den skal styre såsom xbox, forstærker osv.. hvor lange er disse?? Det lyder som den rigtige model !!! Den kan også lave makroer ik??
Jeppe
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Juli 2006 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
paqi skrev:
|
Så det du siger er at der følger en lille boks med som har små kabler ud til de forskellige enheder den skal styre såsom xbox, forstærker osv.. hvor lange er disse??
|
|
|
Ja der følger én boks med, hvor der kan tilsluttes fire kabler (medfølger), som hver har 2 blastere... Kablerne er ca. 1,5 meter lange (mine ligger i en flyttekasse pt., så jeg kan ikke lige måle dem... beklager!
paqi skrev:
|
Den kan også lave makroer ik??
|
|
|
Ja - sådan da. Den arbejder med hvad Logitech kalder Activities. Dvs. en aktivitet kan være "Brug Xbox Extender". Her tænder den for TV'et, skifter til den rigtig kabal, tænder for forstærker, sætter rigtige lyd-input og tænder for din Xbox og starter en MCE Extender session. Hvis du så vælger en aktivitet som fx. "Se TV (uden brug af MCE)", så slukker den for forstærker og Xbox (hvis du vælger, at den ved denne aktivitet skal slukkes for udstyr der ikke bruges).
Alt i alt er der mange indstillingsmuligheder - men man skal lige bruge et par timer på at sætte sig ind i Logitech's logik - men herefter er det ret let at sætte op.
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juli 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for info!!! Jeg må have fat i sådan en remote.
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
pba9999 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 28 Juli 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|