| Forfatter |
|
Corny Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Har netop samlet mig en htpc med et asus a8n-vm csm bundkort, med onboard nvidia geforce 6150 gfxkort, med dvi ud.
Mit problem er at gfxkortet ikke kan se min panasonic pt-ae900, tilsluttet med et 10m dvi-hdmi kabel - den dukker simpelthen ikke op som en mulighed i nvidia 6150 kontrolpanelet. Jeg har prøvet med både gamle og seneste drivere.
Efter at have læst glimrende indlæg (bl.a fra Patriarken - http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=37618&P N=1) omkring Nvidias nvcpl.dll muligheder, vil jeg høre jer, om det mon på denne måde er muligt at komme uden om problemet, ved at tvinge kortet over på dvi udgangen (1280x720)?
Eller er der måske nogen der har helt andre idéer?
Jeg har desuden brug for stadig at kunne skifte til vga og s-vhs ud. __________________
asus a8n-vm csm (nforce 430+geforce 6150)
amd athlon 64 x2 4200+ dualcore
2x1024 dual ram
wintv-pvr 500mce kit
mce2005 + updates
panasonic pt-ae900
sony str-de875
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Corny Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Binnerup skrev:
|
Prøv at slukke computeren HELT før du starter op på DVI. |
|
|
Har prøvet før, og lige nu endnu engang - og stadig uden held... Ingen dvi, eneste muligheder under nView er analog skærm (vga) og tv (s-vhs)...
Jacob
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du mulighed for at prøve med et kortere kabel?
Selv om det ofte virker med 10 meter så er DVI standarden kun op til 5 meter. Det kan være du skal investere i et bedre kabel for at få 10 meter til at virke. Men hvis du kunne prøve med et 2 meter kabel først, inden du bruger en masse penge på et langt kabel hvis det ikke er det.
|
| Til top |
|
| |
Corny Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bluesky skrev:
| Har du mulighed for at prøve med et kortere kabel? |
|
|
Hmm, det har jeg ikke umiddelbart - men jeg vil da lige se om jeg ikke kan finde et.
Mit 10m dvi-hdmi kabel virker i øvrigt fint med min projektor og min gamle computer, med et Matrox dvi gfxkort i. Selvom det jo ikke er en garanti for at også skulle kunne virker med mit nye onboard gfxkort, så viser det dog, at kabel ihvertfald ikke har en løs forbindelse eller lignende. __________________
asus a8n-vm csm (nforce 430+geforce 6150)
amd athlon 64 x2 4200+ dualcore
2x1024 dual ram
wintv-pvr 500mce kit
mce2005 + updates
panasonic pt-ae900
sony str-de875
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Det er vigtigt at forstå at nvcpl.dll stort set er en kommandolinie version af Nvidias normale kontrol panel. Den har dog en række ekstra funktioner som ikke umiddelbart er tilgængelige fra gui'en. Jeg er meget enig i Bluesky's og Binnerups betragtinger/ideer, prøv med to meter kablet først om du kan få det til at virke. Hvis ikke dette er tilfældet så tror jeg muligvis at dit problem kan skyldes at du sender en forkert opløsning til din Panasonic fladskærm. (evt en forkert timing standard cvt,gtf etc (instilles under avanceret timing i nvidia kontrolpanelet)) Husk du SKAL sende et signal til den som der står opgivet i manualen ellers vil det næsten med garanti ikke virke. Nvcpl.dll skal du ikke bruge førend du via kontrolpanelet kan skabe en opløsning der er tilfredsstillende, dvs at du får et billede på dit TV. Det er ikke avanceret og ej heller skal det betragtes som sådan....det er en stor hjælp i HTPC øjemed da det let kan integreres i fx girder etc. Hvis du vil sikre dig at alt bliver detectet og du meget gerne vil bruge nvcpl.dll kan du prøve at køre disse fra start>run (one by one) Tallet efter detect (1 eller 2) refererer til udgangene på dit grafikkort. rundll32.exe NvCpl.dll,dtcfg detect 2 rundll32.exe NvCpl.dll,dtcfg detect 1 mvh Anders
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 21 Juli 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Corny skrev:
Mit 10m dvi-hdmi kabel virker i øvrigt fint med min projektor og min gamle computer, med et Matrox dvi gfxkort i. Selvom det jo ikke er en garanti for at også skulle kunne virker med mit nye onboard gfxkort,
|
|
|
Nemlig, så jeg synes stadig det er et forsøg vær. Har du prøvet at boote PC'en med kun projectoren sat til?
|
| Til top |
|
| |
Corny Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2006 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres svar!
Patriarken skrev:
| Nvcpl.dll skal du ikke bruge førend du via kontrolpanelet kan skabe en opløsning der er tilfredsstillende, dvs at du får et billede på dit TV. |
|
|
Mit problem er at min Panasonic projektor på dvi udgangen slet ikke dukker op i Nvidia kontrolpanalet - og man kan vel ikke ændre opløsninger mm på et display der ikke kan vælges?
Dine detect kommandolinier ændrer heller ikke noget. Men tak for dem alligevel.
Bluesky skrev:
| Har du prøvet at boote PC'en med kun projectoren sat til? |
|
|
Ja, også det. Men jeg får bare ikke hul igennem til projektoren - heller ikke under boot.
Jeg skal klart prøve med et kortere kabel, og se om det gør mig klogere. Hvis ikke, er alternativet måske et nyt gfxkort, med en bedre/kraftigere dvi udgang, der fungerer sammen med mit dvi-hdmi kabel (som fx mit gamle Matrox kort gør).
Men foruden god omtale som htpc bundkort, var dvi udgangen faktisk den direkte grund til at jeg valgte netop a8n-vm csm. Så jeg må indrømme at jeg synes det er lidt surt, hvis jeg ikke kan få det til at køre...
Jacob
|
| Til top |
|
| |