Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 09:29   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: HTPC og pladespiller? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
madduke
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 163
Sendt: 14 Juli 2006 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Mit HTPC projekt står nu overfor en ny overvejelse.... Hvordan tilslutter jeg min pladespiller? - Bliver sådanne "eksterne kilder" understøttet af MCE eller MediaPortal?

(Der er vist også noget med en "jord-forbindelse" eller lign. der skal være på plads med pladespillere!)

Mht. at gå uden om min HTPC og direkte i forstærkeren, er jeg naturligvis klar og denne mulighed, da det jo er det jeg bruger nu. Men jeg vil helst -så vidt muligt- styre alt gennem HTPC'en!

/MadDuke

Til top Vis madduke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madduke
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2063
Sendt: 14 Juli 2006 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Sådan en her kan vel bruges: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=23305

Så mangler du bare en fjernbetjent multi-LP pladespiller

 

/Præsten



__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
NikolajC
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 186
Sendt: 14 Juli 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Hvad havde du tænkt dig at styre med HTPC'en? Tror umiddelbart du sagtens kan tilslutte din pladespiller (via en RIAA forstærker selvfølgelig) til line-in på dit lydkort og få lyden ud af line-out uden at MCE blander sig. Så skal du bare lade være med at spille andre lydkilder når du vil høre plader :)
Til top Vis NikolajC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NikolajC
 
madduke
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 163
Sendt: 15 Juli 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Når jeg siger "styre gennem htpc" skal det forstås på den måde, at jeg ikke er interesseret i fx at skulle skifte "source" på min forstærker (der ville være gemt væk!)

Det jeg tænkter på, er om der findes plug-inns (eller deciderede funtioner) til de ovennævnte -eller andre- media front-ends, der gør det muligt at vælge "Hør LP" på samme måde som man kan sige "Afspil CD"

-I taler om at man skal have noget hardware imellem pladespiller og line-in? Kan i uddybe hvorfor det er nødvendigt?

/MadDuke

Til top Vis madduke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madduke
 
NikolajC
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 186
Sendt: 16 Juli 2006 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Outputtet fra en pladespiller er ikke et normalt line signal som f.eks fra en CD-spiller. Groft sagt er det ikke muligt at gemme "almindelig" lyd i en pladerille, så der gemmes et modificeret signal, som derefter bliver behandlet af en speciel for-forstærker (riaa) som så får det til at lyde rigtigt. Dette svarer til phono indgangen på din forstærker. Hvis du ikke vil skifte source på forstærkeren til phono skal du således have en seperat riaa som jeg beskriver. Hermed behøver du ikke foretage dig andet når du vil høre plader end at starte LP'en og undgå at spille andre lyde/musik samtidig.
Til top Vis NikolajC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NikolajC
 
KennethB
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 November 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 305
Sendt: 17 Juli 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

NikolajC skrev:
Outputtet fra en pladespiller er ikke et normalt line signal som f.eks fra en CD-spiller. Groft sagt er det ikke muligt at gemme "almindelig" lyd i en pladerille, så der gemmes et modificeret signal, som derefter bliver behandlet af en speciel for-forstærker (riaa) som så får det til at lyde rigtigt. Dette svarer til phono indgangen på din forstærker. Hvis du ikke vil skifte source på forstærkeren til phono skal du således have en seperat riaa som jeg beskriver. Hermed behøver du ikke foretage dig andet når du vil høre plader end at starte LP'en og undgå at spille andre lyde/musik samtidig.


Så skal han da også skifte fra Coax til Phono


__________________
Mvh KennethB

Aurum Cantus Leisure 2 SE - Jolida 1501A
Til top Vis KennethB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KennethB
 
NikolajC
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 186
Sendt: 18 Juli 2006 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Hvordan mener du? Hvis han tilslutter pladespilleren til lydkortets line-in via en riaa, kan han jo bare sætte line-in til altid at være aktivt i mixeren. Uafhængigt om MCE spiller anden lyd. Ligesom du kan have mikrofon inputtet på hele tiden og leje DJ til både TV, DVD osv.
Til top Vis NikolajC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NikolajC
 
KennethB
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 November 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 305
Sendt: 22 Juli 2006 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Vil det sige at du kan styre volumen på computeren selvom du kører med pladespiller

__________________
Mvh KennethB

Aurum Cantus Leisure 2 SE - Jolida 1501A
Til top Vis KennethB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KennethB
 
NikolajC
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 186
Sendt: 22 Juli 2006 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Der bliver jeg dig svar skyldig - det må komme an på en test :). Kommer lidt an på hvordan MCE styrer volumen (via lydkortets master eller ej).
Til top Vis NikolajC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NikolajC
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes