| Forfatter |
|
troelsit Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 20 Marts 2006 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er så småt ved at få bygget mit HTPC setup, men mangler en slags remote før det rigtig begynder at ligne noget.
Det jeg har brug for er en slags central fjernbetjening/PDA/touch screen som kan styre hele hjemmet: HTCP, Fjernsyn, lys i forsk. rum, etc. Fidusen er at man så undgår at tænde for sit TV hver gang man vil høre musik, etc. Jeg synes ikke det kabinet med indbygget LCD er særlig smart og de fleste fjernbetjeninger jeg har set har kun et mindre display - men ikke en LCD screen.
Jeg har søgt lidt omkring og fundet dette produkt: http://www.mynevo.com/html.php?page_id=22
TOTALT fedt koncept og den er rigtig flot også - det er prisen desværre også ca. 800 EURO
Derfor tænkte jeg på om man ikke kun få noget software til brug på almindelige PDA'ere? De fås jo billigt med wireless og IR indbygget og burde derfor sagtens kunne substituere førnævnte produkt. Desværre er designet ikke så fedt på PDA'ere
Nogle der kender til noget software til at styre lys/lyd/Billede i hjemmet? Helst via WIFI
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 04:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Anders K Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 06:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa!
De fleste af HP's Ipaq modeller fra 2210 og opefter kommer med NEVO som standard...
Anders
|
| Til top |
|
| |
troelsit Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
NEVO er bare ikke særlig smart synes jeg... Jo, som multi-fjernbetjening.
Men jeg vil nu gerne have den til lidt mere end bare det...
Vil kigge på Promixis!
|
| Til top |
|
| |
kriztian Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 21 Marts 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Troelsit
Jeg har set at firmaet Niveus har et PDA-remote program som skulle virke med MCE. Du kan finde et link til det på www.thegreenbutton.com under dowloads så vidt jeg husker. Så snart mit HTPC er samlet - delene kommer ind ad døren i øjeblikket - så skal jeg nok sige om det virker på min Ipaq.
Vh
Misterburns
|
| Til top |
|
| |
troelsit Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kriztian,
Jeg er MEGET interesseret i at vide om det virker godt
Tror du desuden den virker med MP?
/Troels
|
| Til top |
|
| |
fllau Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 28 Marts 2006 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har tidligere forsøgt det samme med min egen PDA. Desværre var sendestyrken alt for svag i Ipaqén - ca. 2-3 meter, hvilket er for lidt til mit brug. Hvis du hopper på en løsning med en alm Ipaq, så kunne du evt først undersøge rækkevidden.
/F
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 28 Marts 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
kriztian skrev:
|
Hej Troelsit
Jeg har set at firmaet Niveus har et PDA-remote program som skulle virke med MCE. Du kan finde et link til det på www.thegreenbutton.com under dowloads så vidt jeg husker. Så snart mit HTPC er samlet - delene kommer ind ad døren i øjeblikket - så skal jeg nok sige om det virker på min Ipaq.
Vh
Misterburns
|
|
|
Vær opmærksom på, at de færreste PDA'er er egnet til formålet - IR har for kort rækkevidde - og porten kan sågar sidde på siden, hvilket ikke er særligt praktisk. HP har dog en række modeller med "Custom IR"/CIR, hvilket vil sige længere rækkevidde. Det er modeller som 2210 og andre, der normalt også leveres med NEVO.
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 28 Marts 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger min PDA til music afspilling fra min HTPC. Det virker rigtig godt og er jo via Wi-Fi.
Men som alm. fjernbetjening synes jeg ikke den er egnet. Det er en DELL og den har OK IR rækkevide men skal dog peje ret præsist, hvilket er noget skidt når du samtidig skal kigge på displayet. I det hele synes jeg ikke det er godt med en LCD skærm istedet for knapper som fjernbetjening.
|
| Til top |
|
| |
sskova Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 28 Marts 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det lader til, at Niveus' koncept er i en eller anden form for konstant kommunikation med MCE - da man f.eks. kan følge progress i afspilning af musik.
Jeg har tænkt mig at købe et MCE, placere det langt fra mit nyindkøbte LCD TV sammen med forstærker etc og benytte en XBox 360 MCE Extender til TV'et (Dermed kun TV+XBox i stuen). Derudover er det planen at købe en Niveus+PDA til remote control af MCE afspilning af musik + indkodning af optagelser etc.
1) Er der nogen, der ved, om MCE'et både kan håndtere en "Niveus klient" og en "XBox 360 klient" samtidigt? - Altså: Kan man høre musik via MCE+Niveus i et rum, mens man ser TV/video via MCE+XBox i et andet rum?
2) Kan XBox 360 MCE extender'en i virkeligheden også sætte MCE PC'en op til at optage en udsendelse? - Jeg er ikke helt inde i, præcist hvad en XBox 360 kan styre på MCE PC'en...
3) Er der nogen, der har overblik over om XBox 360 kan output'e 720p / 1080i?
På forhånd tak /Søren
|
| Til top |
|
| |