Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 10:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Opgradering af HTPC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
disconow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen

Jeg vil til at opgradere men HTPC

I forvejen indeholder den:

CPU: Pentium 4 3.0 Ghz
CPU køler: ZALMAN CNPS 7000B-Cu
Bundkort: Asus P4P800-E Deluxe
RAM: 2 x 512 mb PC3200 Elixir
Grafikkort: Leadtek WinFast A6600 GT TDH (AGP)
TV-Tuner: Hauppauge WinTV PVR-350
Harddisk: WD 320 GB
Lydkort: AUDIOTRAK Prodigy 7.1 LT
DVD-brænder: NEC ND 3500A
Kabinet: Ahanix D.Vine5 med tilhørende 300watt PSU
Diverse: 2 x 60mm Papst blæsere, Ms MCE Remote og Ms MCE kaybord

Jeg har betrukket kabinettet med nogle dæmpnings måtter for at fjerne støjen, men det er ikke rigtig lykkes, for hvis jeg skruer for meget ned for min Zelman, bliver det hele for varmt, så jeg er nød til at køre for fuld tryk på min kære Zelman. Derud over så lamer mine 2 60 papst blæsere afsendig meget.

Jeg har også det problem at når jeg afspiller DVD'er i Windows MCE 2005, så hakker de ca. hvert 10 min, og det ødelægger ligesom glæden ved det hele, jeg har den mistanke at det måske er fordi men PSU er for lille, og ikke kan levere strøm nok til det hele??!

Så nu vil gerne have den opgraderet til en mere kølig og støjsvag maskine

Jeg kigger derfor efter:

- Amd64 CPU
- Asus bundkort
- Nvidia PCI-E grafikkort
- RAM
- 2 nye kabinet blæsere

Jeg vil også gerne have hvis jeg kuunne spille lidt på den, så grafikkortet må ikke være alt for dårligt

Er der nogen af jer der kan komme med nogle gode råd til hvad jeg skal vælge? jeg står lidt selv på bar bun

men kom med nogle bud

på forhånd tak :)

calimero
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Jeg tror personlig det er en software fejl som giver dine hak i DVD afspilning.

Jeg ville gå efter et bundkort med passiv køling, da jeg ikke kender nogle standard bundkort blæsere som ikke larmer som et ondt år... Har selv et Asus med "rørkøling", hehe.

Kabinet blæsere / CPU blæsere, her er det som regel sådan, at jo større diameter, jo mindre støj ved samme m3. Og hellere 2 blæsere som sættes til at køre langsomt, end én stor på fuld hastighed.

Ellers er jeg enig i at bruge en AMD cpu, har bare altid brugt AMD og har kun gode erfaringer både ang. ydelse/pris/varme/holdbarhed. Jeg vil foreslå at bruge en socket 939, fx en 3000+, der får man ydelse for pengene, og kan som regel clockes en hel del (giver så mere varme...).

Køb noget value ram fra et ikke noname mærke, ex kingston / corsair etc... Jeg ville snuppe 2 x 1 GB, for uha Win slow kan lige ram.

Grafik kort, kan man få et 6800 med passiv køling?

Mvh Anders
Til top Vis calimero's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af calimero

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

kig på min htpc der er nogle gode stumper og et fedt bundkort

disconow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

calimero skrev:
Jeg tror personlig det er en software fejl som giver dine hak i DVD afspilning.

Jeg ville gå efter et bundkort med passiv køling, da jeg ikke kender nogle standard bundkort blæsere som ikke larmer som et ondt år... Har selv et Asus med "rørkøling", hehe.

Kabinet blæsere / CPU blæsere, her er det som regel sådan, at jo større diameter, jo mindre støj ved samme m3. Og hellere 2 blæsere som sættes til at køre langsomt, end én stor på fuld hastighed.

Ellers er jeg enig i at bruge en AMD cpu, har bare altid brugt AMD og har kun gode erfaringer både ang. ydelse/pris/varme/holdbarhed. Jeg vil foreslå at bruge en socket 939, fx en 3000+, der får man ydelse for pengene, og kan som regel clockes en hel del (giver så mere varme...).

Køb noget value ram fra et ikke noname mærke, ex kingston / corsair etc... Jeg ville snuppe 2 x 1 GB, for uha Win slow kan lige ram.

Grafik kort, kan man få et 6800 med passiv køling?

Mvh Anders

Tak for de gode råd, det vil jeg helt sikker kigge nærmere på, jeg er selv normalt AMD mand så det vil jeg også gå efter

Mht. dvd afsplilningen, jeg har formateret ca 10 gange fordi jeg også troede det var en software fejl, men jeg tror nu ikke mere det er det, jeg tror det måske er min PSU der levere for lidt strøm til min dvd-drev

csn1903 skrev:
kig på min htpc der er nogle gode stumper og et fedt bundkort

Ja det er jo et rigtig flot system du har der

Det bundkort du har synes jeg er lidt peberet ..ca 1.400kr

Er der ikk nogen der kan anbefale et lidt bedre bundkort?

Malbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Du mener vel Billigere...

Malbjerg

Til top Vis Malbjerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Malbjerg

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Du kan evt. gå efter et Asrock Dual SATA-2 som kan fåes for under 500,-

Fordelen ved det bundkort er at det både har PCI-E og AGP indgang (så du kan bruge dit nuværende bundkort indtil at hele HDCP problematikken er overstået) og så kan det bruges til de kommende AM2 chips så det er rimlig fremtidssikkert.

En Arctic Cooling Freezer 64 Pro CPU blæser er et godt valg da den kun koster 180,- og er meget støjsvag samtidig med at den køler utrolig godt.

Angående CPU....tjahh, snup en AMD64 cpu med 1mb L2 cach og som understøttet E4 revisionen. Muligvis ville en X2 chip være et godt valg men de koster ikke under 2200,- Eller måske en Opteron baseret chip (socket 939) og overclock den lidt (de kan nemt overclockes og bliver ikke særlig varme - kører selv med en som er clocket fra 2GHZ til 2.7GHZ og temp ligger det meste af tiden imellem 35-40 grader).

Alternativt kunne du se på en Pentium M som lader til at være en god chip til HTPC men der skal du så bruge et andet bundkort og blæser end dem jeg har nævnt.

Angående din RAM så ville jeg vente med at udskifte den indtil at du har set om de ikke kan køre med de nye dele (hvilket jeg er ret sikker på at de kan uden problemer). Og ja, den PSU (EDIT: kom til at skrive CPU først!) vil sikkert skabe problemer for dig medmindre at du får skiftet den ud med en kraftigere.

De ting jeg har nævnt kan dog ikke være i et traditionelt HTPC kabinet.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Mht grafikkort så kan man få 6600 og 6600GT passivt kølet fra ASUS.

Sådan et har jeg selv, og det fungerer helt fint.

Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP

PillyWilly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Hej

Kører du med HDMI ind i dit display/projector ?

Jeg kan nemlig ikke få mit 6600 GT kort til at sende signal igennem mit DVI - HDMI kabel, så hvis du havde en løsning ville jeg da gerne høre om det

Minibio tager form

Til top Vis PillyWilly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PillyWilly

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes