Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 11:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Styre Satalitmodtager med MCE (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kwan112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 29 December 2005 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har læst spalte op og spalte ned om hvirdan man kan få CD og viasat til at virke med en kortlæser i ens MCE PC.. Det ser for mig ret besværligt ud. og rimeligt usikkert om det virker..

Jeg tænker så på, om der på nogen som helst måde er nogen mulighed for at få en MCE PC til at kunne styre en satalit modtager. således at PC'en kan skrifte kanaler når man skrifter i MCE osv, med en form for mapping eller noget.
Til top Vis Kwan112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kwan112

claussor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2005
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Jeg pønser på det samme. JEg har leget med et SAT-CI kort til alm. WinXP men er ikke imponeret over hverken brugervenlighed eller support. Er meget tilfreds med billedkvaliteten fra min Force (til Canal Digital) samt Thompson (Viasat). Har overvejet at bruge en infrarød sender som bliver styret fra Windows som så styrer dekoderne - lidt ligesom en universal fjernbetjening. Output fra satellitmodtagerne skal så direkte op i mit X800 Vivo via S-video, jeg ved ikke om der findes bedre input løsninger her - jeg er med på en lytter. TV-tuner kort osv. bør være overflødig, da jeg ikke kan se hvad det tilbyder i forhold til Vivo funktionen på ATI kortet.

Pt. har jeg de to modtagere koblet på min Harman Kardon AVR630 receiver - jeg overvejer også at nuppe signalet fra udgangen på AVR'en og smække det til mit X800 VIVO. Det vil hjælpe på kabelføring ihvertfald. Det tilføjer bare lidt ekstra til fjernstyringen, da HK'en så også skal sendes til via infrarød - eller alternativt skal man bruge serielindgangen bagpå, som HK selv har et udmærket program til.

Hvis mit indlæg virker lidt rodet, så er det med fuldt overlæg, da jeg selv er lidt tvivl om hvad der er den bedste løsning. Er der andre herinde der bruger deres satellitmodtagere som tunere og hvad benytter I som "fjernbetjening" til udstyret?

Til top Vis claussor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af claussor

Klauskvik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 16 Maj 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

claussor skrev:

Jeg pønser på det samme. JEg har leget med et SAT-CI kort til alm. WinXP men er ikke imponeret over hverken brugervenlighed eller support. Er meget tilfreds med billedkvaliteten fra min Force (til Canal Digital) samt Thompson (Viasat). Har overvejet at bruge en infrarød sender som bliver styret fra Windows som så styrer dekoderne - lidt ligesom en universal fjernbetjening. Output fra satellitmodtagerne skal så direkte op i mit X800 Vivo via S-video, jeg ved ikke om der findes bedre input løsninger her - jeg er med på en lytter. TV-tuner kort osv. bør være overflødig, da jeg ikke kan se hvad det tilbyder i forhold til Vivo funktionen på ATI kortet.

Pt. har jeg de to modtagere koblet på min Harman Kardon AVR630 receiver - jeg overvejer også at nuppe signalet fra udgangen på AVR'en og smække det til mit X800 VIVO. Det vil hjælpe på kabelføring ihvertfald. Det tilføjer bare lidt ekstra til fjernstyringen, da HK'en så også skal sendes til via infrarød - eller alternativt skal man bruge serielindgangen bagpå, som HK selv har et udmærket program til.

Hvis mit indlæg virker lidt rodet, så er det med fuldt overlæg, da jeg selv er lidt tvivl om hvad der er den bedste løsning. Er der andre herinde der bruger deres satellitmodtagere som tunere og hvad benytter I som "fjernbetjening" til udstyret?

Jeg er meget interesseret ...Har i fået det til at virke ? Hvis I har så beskriv det lidt nærmere da lige nu roder en del med det samme.

Kan jeg lime øjet fra MCE remoten på PACE/Viasat boxen så den skifter kanal eller hva`?

Glæder mig til at høre nærmere

Til top Vis Klauskvik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klauskvik

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes