Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2024 | 05:10   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Systemkrav til mini HTPC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3070
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Overvejer at bygge en lille HTPC., og vil derfor høre lidt om systemkrav, da jeg INTET aner om dette!!
Planen er, at jeg vil rippe alt min musik til en harddisk, og så benytte den som jukeboks.
Desuden skal den kunne afspille DVD og evt DIVX fra harddisken.

Den skal kobles til et almindeligt TV via SVHS, så jeg har ikke brug for up-skalering.

Enhver ny CPU burde kunne klare dette, men jeg har noget specielt i tankerne. Jeg vil benytte en IPC. Altså en komplet PC på et enkelt board UDEN blæser!! Jeg har en maskine på hånden, med en 800MHz CPU. Tror i det er nok, evt med Windowv CE???
Maskinen er udstyret med 256MB RAM, hvilket burde være rigeligt til Windows CE (har jeg fået at vide).



__________________
Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig
 
ttn123
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Hmm, nu kender jeg ikke en IPC, har du noget link til den pågældende model?

Jeg tror du vil få problemer med at bruge Windows CE, da der ikke rigtig er nogen frontend der er lavet til det (ihvertfald hvad jeg ved af) Meedio folkene har talt kort om det, men de har vist skudt det lidt ud til fordel for den nuværende Meedio version.

Jeg ville derimod bruge et program til Nlite til at skrabe din Windows XP helt ind til benet. På den måde får du alt overflødigt væk, og så kan du sagtens bruge den på en 800Mhz med 256mb ram.

Men jeg tror det vil kræve en del optimering at få den til at afspille DivX/Xvid film flydende, men det kan sikkert lade sig gøre.

Hvis du alligevel har delene kan du jo prøve og se hvor meget den kan trække.

/Thomas

 



__________________
Check out my HTPC @ minHTPC.dk
Til top Vis ttn123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ttn123 Besøg ttn123's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes