Emne: Lydløs PSU og Outlook Notifikation ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Hanien Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 212
|
| Sendt: 18 August 2005 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Jeg er lige blevet færdig med at bygge min HTPC og til min store overraskelselykkedes det for mig.
Jeg har dog to problemer jeg skal have løst inden jeg er helt færdig.
PSU: Jeg har en købt denne PSU: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=820132
Den skulle larme ca. 20 DB, men jeg synes stadig jeg er generet af "støjet" når jeg ser tv. Jeg har kort haft stoppet blæseren i PSU'en, hvilket gør maskinen helt lydløs, så jeg ville gerne finde en lydlød eller max 12 db Micro ATX PSU, men jeg kan simpelthen ikke finde en nogle steder, så er der nogen som kender sådan en?
Besked om ny mail: Jeg vil rigtig gerne have besked når der er ny post på min POP3 server, men de almindelige Outlook Notifikation (den lille boks nede i højre hjørne) ligger sig bag MCE. Er der nogen som kender et program eller en add-in som giver Outlook Notifikation i MCE?
Glæder mig til at høre fra jer.
mvh Jonas __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 18 August 2005 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft samme problem med støj men har løst problemet ved at fjerne PSUen fra kabinettet (under sofaen må den godt larme lidt
|
| Til top |
|
| |
Hanien Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2005 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
Jeg har haft samme problem med støj men har løst problemet ved at fjerne PSUen fra kabinettet (under sofaen må den godt larme lidt |
|
|
Det er klart en løsning, jeg mistænker støjen kommer fra vibrationer i kabinettet, men ved det ikke. __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
| Til top |
|
| |
dumb Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 18 August 2005 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb en fanless PSU, så er det problem løst....de koster godt nok i omegnen af 1000,-
De kan købes hos SHG, men også de fleste andre internet butikker
|
| Til top |
|
| |
Hanien Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2005 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
dumb skrev:
|
Køb en fanless PSU, så er det problem løst....de koster godt nok i omegnen af 1000,-
De kan købes hos SHG, men også de fleste andre internet butikker
|
|
|
Det har jeg også tænkt på, men kan ikke finde dem som micro ATX __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
| Til top |
|
| |
dumb Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 18 August 2005 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry, så ikke lige at det var et Micro ATX kabinet du havde
|
| Til top |
|
| |
fez_dk Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 18 August 2005 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hanien skrev:
PSU:Jeg har en købt denne PSU:<A style="TEXT-DECORATION: none" href="http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=820132" >http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=820132</A>
Den skulle larme ca. 20 DB, men jeg synes stadig jeg er generet af "støjet" når jeg ser tv. Jeg har kort haft stoppet blæseren i PSU'en, hvilket gør maskinen helt lydløs, så jeg ville gerne finde en lydlød eller max 12 db Micro ATX PSU, men jeg kan simpelthen ikke finde en nogle steder, så er der nogen som kender sådan en? |
|
|
det er ikke <=12 dBA, men 14 har vel også sin ret (hvis man tænker på at den opfattede lydstyrke afair fordobles pr. 6 dBA) - kig på
www.vendur.no.. de har et par silenX micro-atx strømforsyninger der står listet til 14 dBA.
Hvis du køber en er jeg iøvrigt meget interesseret i at høre erfaringer med dem, da jeg flere gange selv har overvejet det.
|
| Til top |
|
| |
Hanien Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2005 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
fez_dk skrev:
det er ikke <=12 dBA, men 14 har vel også sin ret (hvis man tænker på at den opfattede lydstyrke afair fordobles pr. 6 dBA) - kig på www.vendur.no.. de har et par silenX micro-atx strømforsyninger der står listet til 14 dBA.
Hvis du køber en er jeg iøvrigt meget interesseret i at høre erfaringer med dem, da jeg flere gange selv har overvejet det. |
|
|
Supert!! Kan ikke finde nogle danske forhandlere, så jeg må ty til Norge, tak for hjælpen. Hvis jeg køber skal jeg gerne dele mine erfaringer. __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
| Til top |
|
| |
Flerbizky Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 21 August 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hanien skrev:
fez_dk skrev:
det er ikke
<=12 dBA, men 14 har vel også sin ret (hvis man tænker på at den
opfattede lydstyrke afair fordobles pr. 6 dBA) - kig på www.vendur.no.. de har et par silenX micro-atx strømforsyninger der står listet til 14 dBA.
Hvis
du køber en er jeg iøvrigt meget interesseret i at høre erfaringer med
dem, da jeg flere gange selv har overvejet det. |
|
|
Supert!! Kan ikke finde nogle danske forhandlere, så jeg må ty til
Norge, tak for hjælpen. Hvis jeg køber skal jeg gerne dele mine
erfaringer. |
|
|
Køb du roligt fra Vendur.no - Yderst god service de 2 gange jeg har handlet med dem !..
/Steff
|
| Til top |
|
| |
Hanien Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2005 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fandt en 14 db Micro ATX psu i DK, den ligger til halv pris af Norge
http://www.computer-parts.dk/cgi-bin/shop/PSUATX3002.html
Er der slet ikke nogen som har kendskab til Outlook Notifikation i MCE? Er der ingen af jer andre der har behov for at få besked om ny mail i MCE? __________________ HTPC: 1,86 gHz Intel Duo Core 2, 500 GB HDD, 7.1 lydkort, DIGN HV5, Microsoft Vista Premium, Logitech Harmony 885, Denon AVR-2802, Fujitsu-Siemens Myrica 40", Extender: Xbox360
|
| Til top |
|
| |
ziphnor Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 98
|
| Sendt: 29 August 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen grund til at købe en ny PSU, bare køb en ny blæser, flå
den gamle ud og sæt den nye i. 80mm blæsere(jeg går ud fra at der ikke er plads til mere?) kan fås helt ned til 9-12
dba(vendur.no sælger SilenX fans som påstås at være mere stille end
pabst, men ellers kan pabst købes mange steder i danmark).
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|