Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
Sendt: 13 August 2005 kl. 02:03 | IP-adresse registreret
Jeg er ved at bygge en HTPC som skal sluttes til min projektor (Panasonic AE700) men jeg er lidt ny i den verden og har derfor brug for en smule hjælp.
Jeg har kig på et 6600GT men jeg ved ikke om det er overkill i forhold til hvad et rigtigt godt billede vil kræve (og billedet er et og alt for mig).
Så spørgsmåler er om et 6600GT vil kunne levere et bedre billede end et billigere kort når vi taler om et 90" lærred eller om jeg skal se mig om efter noget andet??
Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
Sendt: 13 August 2005 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
Et 6600GT er et glimrende valg, men der er kun ét der er passivt kølet, og det er rimelig dyrt.
Jeg ville vælge et passivt 6600 i stedet - hvis du kører renderless vil de køre lige godt de to kort. Kører du med ffdshow på VMR9, så kan 6600GT'et godt ske at performe en smule bedre, men ikke meget.
Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
Sendt: 14 August 2005 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
PHN2: Ja - det er jeg klar over - har bygget en maskine med det kort - det er ganske ok.
MidtData sælger det i DK.
Hvad den samlede pris for det kort bliver aner jeg ikke, men jeg mener ikke du får så meget mere ud af en GT version i en HTPC, derfor anbefaling af Asus kortet til 900 kr.
Bruger siden: 30 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 21
Sendt: 15 August 2005 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
Har læst at den passive køler på gigabyte kortet kommer op på hele 75-80 grader og man skal derfor have en rigtig god cirkulation i kabinettet, hvilket så bare flytter problemet til kabinetbælserne...
__________________ HTPC i Ahanix D.VINE 5 Media Center Case + IMON remote og Logitech z5500 digital
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
Sendt: 15 August 2005 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
Synes personligt ATI kortene giver et langt bedre billede på tv-out... Men hvis du ikke skal bruge det til spil og alt muligt super 3d grafik, så er det jo ikke ret meget der skal til!
Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
Sendt: 15 August 2005 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
micma18 skrev:
Synes personligt ATI kortene giver et langt bedre billede på tv-out... Men hvis du ikke skal bruge det til spil og alt muligt super 3d grafik, så er det jo ikke ret meget der skal til!
Sådan har det i hvert fald været tidligere, men det interessante ved Nvidia 6xxx er deres MPEG2-decoding og WMV-hardware acceleration.
Læs mere her:
http://www.nvidia.com/page/purevideo_support.html
Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
Sendt: 16 August 2005 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
Nogen der ved om Asus 9999/TD (et 6800 kort) til 1150,- på edbpriser er noget værd. Det kan ihvertfald passiv køles men er passiv køling realistisk på et så stort kort eller ville det være smartere at prøve med en blæser på omkring 20DB?
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum