Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 18:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: A little help please... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
notsohifi
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Hey,

Here is the deal:

Min PC er fobundet med mit TV / Pioneer DV990 (DVD, surround sound) med et Palm Butler 3000 system.

PB3000 = mono signal, og da jeg vil have mit 5.1 DVD system i gang når der ex. afspilles film fra pc'en, skal jeg have forbundet pc'ens lydkort med DV990'erens "Powered Subwoofer"/forstærker.

Sådan som jeg ser det, har jeg valget mellem SPDIF Coax og et optisk kabel.

"problem" vol. 1: der er 15 meter mellem pc og forstærker. Det er ikke lykkedes at finde et optisk kabel der er langt nok, og jeg gider ikke betale mere end ca DKK 300 for det.

Nogen idéer?

"problem" vol. 2: Hvis jeg nu må ty til et 15 meter langt SPDI coax kabel, er jeg lidt i tvivl. Jeg kan i øvrigt heller ikke finde sådan ét? I fald jeg så selv må lave det og køber 15 meter spdi coax kabel, hvilke stik er så "gode nok"? Et hvilket som helst RCA phono stik? eller skal jeg have et specielt til digital overførsel etc.?

I fald jeg der må være sneget sig lidt vrøvl/dumme spørgsmål ind ovenfor, er det simpelthen fordi jeg er en glad amatør

Thanks!
Til top Vis notsohifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notsohifi
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4620
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

Du kan sagtens bruge et vilkårligt coax kabel med standard stik. Det gør jeg selv. Fordelen med optisk er, at du ikke risikere at brænde noget af i surroundforstærkeren eller pc'en som følge af spændingsforskelle de to imellem.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes