Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 22:37   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Softwareplayer etc. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 913
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Hvilken softwareplayer er den bedste til at afspille både DVD og AVI?

Hvad skal jeg ellers have installeret af codecs, Dscaler m.v. for at billede bliver optimalt? -Hvilke settings skal være slået til i softwareplayeren?

System: AMD64-3700+,G6800Ultra,SB live 5.1. 

Til top Vis mbm1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbm1
 
Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 511
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Der var en rigtig god gennemgang af dette på htpcnews.com jeg har den derhjemme...poster den senere.
Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo
 
mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 913
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

takker??

øh snart?

Til top Vis mbm1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbm1
 
mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 913
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu været inde at læse omkring TheaterTEk + FFdshow.

Er der noget at hente når jeg kører ud til et 42" plasma (852x480) via VGA.

Til top Vis mbm1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbm1
 
Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 548
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Det skulle jeg mene, men du kan da prøve det og se om det er noget for dig
Til top Vis Don Räß's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Räß
 
mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 913
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

OK

Det eneste jeg kan køre er simpel resize alt andet hakker alt for meget.

synes ikke det giver et særligt skarpt billede

Til top Vis mbm1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbm1
 
C K N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 771
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Kører du opløsningen 852*480 på plasma'en? Altså ikke i softwareplayeren, men via grafikkortet? Hvis du ikke kører 1:1 pixelmapping får du et elendigt billede.

Jeg kører selv med Zoomplayer+FDDSHOW. Mener jeg kører dobbelt resize og nogle andre ting (kan ikke lige huske hvad det er, da jeg ikke er i nærheden af min HTPC)

Mit grafikkort er sat op til at køre 1280*720 på min Sanyo PLV-Z2 projektor. Jeg har et kanon billed!
Min CPU er en AMD Barton 2500+ Den kører ca. 80% belastning, når jeg ser film.



__________________
Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
Til top Vis C K N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C K N Besøg C K N's Websted
 
mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 913
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 05:44 | IP-adresse registreret  

Hvilken resize bruger du i FFDshow?
Til top Vis mbm1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbm1
 
C K N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 771
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Kan som sagt ikke helt huske hvad det er... Enten er det det dobbelte af NTSC eller PAL. Optimalt burde man jo ændre resize hver gang man skifter mellem NTSC og PAL, men jeg bruger kun én indstilling.



__________________
Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
Til top Vis C K N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C K N Besøg C K N's Websted
 
mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 913
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

jeg mewnr ikke opløsningen men hvilken resize model?

Til top Vis mbm1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbm1
 
Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 511
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

mbm1 skrev:

takker??

øh snart?

http://htpcnews.com/main.php?id=ffdshowdvd_1

Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo
 
mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 913
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Fandt den selv ellers tak.

Det undre mig bare at det hakker alt for meget hvis jeg benytter andre resize metoder end simple resize. Burde det gøre det?

 

Til top Vis mbm1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbm1
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes