| Forfatter |
|
kentp Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 20 Marts 2005 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Hvis jeg gerne vil have et digital audio output fra min pc en notebook, kan man så købe et kabel : usb til phone ?
eller skal noget andet udstyr til ??
håber i kan hjælpe mig
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger


Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 20 Marts 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
usb lydkort med digital udgang
|
| Til top |
|
| |
kentp Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 20 Marts 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hov jeg må heller lige rette mit indlæg og komme med lidt flere oplysninger. men tak jbl ti-5000 for dit svar
pc'en skal kobles til en Behringer Ultradrive pro dcx 2496 som bruger et digitalet ASE/EBU indgangs sinal 
http://www.behringer.com/DCX2496/index.cfm?lang=ENG
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 20 Marts 2005 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 21 Marts 2005 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 21 Marts 2005 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser da spændende ud! Men kan man ikke få en USB dac til lidt billigere
penge? Jeg har nemlig ingen digital ingang på min forstærker,,,
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 21 Marts 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan godt hive et analogt stereo signal ud af den via minijack, hvis det er det du mener. __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Coolzone Forum Bruger


Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 21 Marts 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
kentp
DCX2496 har jo kun xlr ind og ud gange
jeg har selv DCX2496
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 21 Marts 2005 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså kan du både hive et digital signal ud via optisk eller et analogt ud via et høretelefonstik. __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 21 Marts 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det kan jeg, men jeg har bare en brum sløjfe og vil derfor gerne bruge digi ud.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 21 Marts 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 21 Marts 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig på M-Audio Transit USB - kanon til digital overførsel - tillader DTS og DD.
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 21 Marts 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
| Kig på M-Audio Transit USB - kanon til digital overførsel - tillader DTS og DD. |
|
|
Eh ja, det gør alle kort med spdif udgang vel? __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
kentp Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 21 Marts 2005 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fandt lige en anden løsning til mig :
http://pcazeles.perso.cegetel.net/acxo.htm
Nogen der kender dette program ??
problemet er bare, at den ikke direkte kan spille cd'er, men man skal ligge musiken over på sin HD... øv
kender i andre programmer, hvor man kan styre filter samt evt. DRC og direkte afspilning af cd og dvd ?
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 21 Marts 2005 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 22 Marts 2005 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
per_zk skrev:
Martin_Kbh skrev:
| Kig på M-Audio Transit USB - kanon til digital overførsel - tillader DTS og DD. |
|
|
Eh ja, det gør alle kort med spdif udgang vel?
|
|
|
Nej der er ingen garanti for et rent DTS, AC-3 passthorugh - masser af kort med såkaldt SPDIF piller ved signalet og din reciever kan ikke kende det. Der findes så meget bras på dette marked. Jeg testede kort over 3.000,- som ikke virkede til mit bio-formål. I alt 8 kort og fandt at følgende var vigtigt:
1. Skal være USB hvor der ligger AC-3 bitstreamen uberørt i rå form.
2. Skulle køre optisk for at undgå støj af enhver art. Du skal regne med at PC'en i sin konstruktion larmer og elektrisk støjer - hvis du anvender optisk AC-3 overførsel så slipper du for støjen/indblanding. Det kræver bare at du har en processor et andet sted end på dit lydkort.
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 22 Marts 2005 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
per_zk skrev:
Martin_Kbh skrev:
| Kig på M-Audio Transit USB - kanon til digital overførsel - tillader DTS og DD. |
|
|
Eh ja, det gør alle kort med spdif udgang vel?
|
|
|
Nej der er ingen garanti for et rent DTS, AC-3 passthorugh - masser af kort med såkaldt SPDIF piller ved signalet og din reciever kan ikke kende det. Der findes så meget bras på dette marked. Jeg testede kort over 3.000,- som ikke virkede til mit bio-formål. I alt 8 kort og fandt at følgende var vigtigt:
1. Skal være USB hvor der ligger AC-3 bitstreamen uberørt i rå form.
2. Skulle køre optisk for at undgå støj af enhver art. Du skal regne med at PC'en i sin konstruktion larmer og elektrisk støjer - hvis du anvender optisk AC-3 overførsel så slipper du for støjen/indblanding. Det kræver bare at du har en processor et andet sted end på dit lydkort. Den ripple der ligger på spændingerne inde i pc'en de ligger sig jo sådanset også oven i det optiske signal... Men man undgår self. støj der måtte ligge på stel osv. Men man må jo gøre op med sig selv om den optiske løsning er 2 ekstra konverteringer værd, men over længere afstande kan det da være en løsning... |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 22 Marts 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
Martin_Kbh skrev:
per_zk skrev:
Martin_Kbh skrev:
| Kig på M-Audio Transit USB - kanon til digital overførsel - tillader DTS og DD. |
|
|
Eh ja, det gør alle kort med spdif udgang vel?
|
|
|
Nej der er ingen garanti for et rent DTS, AC-3 passthorugh - masser af kort med såkaldt SPDIF piller ved signalet og din reciever kan ikke kende det. Der findes så meget bras på dette marked. Jeg testede kort over 3.000,- som ikke virkede til mit bio-formål. I alt 8 kort og fandt at følgende var vigtigt:
1. Skal være USB hvor der ligger AC-3 bitstreamen uberørt i rå form.
2. Skulle køre optisk for at undgå støj af enhver art. Du skal regne med at PC'en i sin konstruktion larmer og elektrisk støjer - hvis du anvender optisk AC-3 overførsel så slipper du for støjen/indblanding. Det kræver bare at du har en processor et andet sted end på dit lydkort. Den ripple der ligger på spændingerne inde i pc'en de ligger sig jo sådanset også oven i det optiske signal... Men man undgår self. støj der måtte ligge på stel osv. Men man må jo gøre op med sig selv om den optiske løsning er 2 ekstra konverteringer værd, men over længere afstande kan det da være en løsning...
|
|
|
|
|
|
Prøv bare at spørge rundt herinde hvor mange der har brændt relæer eller har relæer der står og klikker på forstærkeren netop på grund af spændingsforselle i stellen på PC'en. NB: Konverteringer digitalt sker der jo ingenting ved...nul og et er vel det samme nul og et i den anden ende...der er jo ikke tale og D-A-D.
|
| Til top |
|
| |
kentp Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 28 Marts 2005 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Coolzone skrev:
|
kentp
DCX2496 har jo kun xlr ind og ud gange
jeg har selv DCX2496
|
|
|
hej coolzone
hvad gør du med volume kontrol ?
4 kanals på udgangende ?
hvilket grej spiller den sammen med ?
|
| Til top |
|
| |