| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ved at sætte lyden op på min HTPC. Jeg har et Audiotrak Prodigy 7.1LT lydkort som er tilsluttet min Yamaha reciever med et coax-kabel, og mit NEC 2500A drev er tilsluttet via CD digital out til CD digital in til lydkortet.
Er det mest optimale nemlig ikke, at lyden bliver ført gennem det digitale CD kabel, og ikke via IDE-kablet, eller har jeg misforstået noget?
Jeg kan bare ikke få lyd gennem det digitale kabel, men kun gennem IDE-kablet. :(
Til lydkortet er der installeret et kontrol panel, hvor der under output bl.a. er to "knapper" der hedder henholdsvis 'DMA' og 'CD'. manuallen siger om dette:
4) Digital: It shows digital output signal monitor. DMA is for internal data output and CD is pass thru S/PDIF signal from CD-digital input on CD – digital in connector. NOTE: CD mode is for only S/PDIF digital input from CD-ROM drive. So please use DMA mode when you are not using CD-Digital input.
I kontrol panelet er der VU metre for både in- og output. De viser begge fint udslag når der køres 'DMA', men så snart jeg vælger 'CD', så er der ingen udslag for output VU-meteret, og dermed ingen lyd.
Hvad gør jeg galt her?
|