Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 17:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Beomaster 6500 og Beolab 3500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bergmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2014
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 06 Maj 2014 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Har gennem lang tid nyt godt af dette forum og har fået mange gode tips som kunne bruges når jeg stødte på problemer jeg ikke selv lige kunne løse.

Nu er jeg stødt på en udfordring som jeg gerne vil have hjælp til og som jeg ikke har kunnet søge mig frem til.

Jeg har et Beosystem 6500 som jeg egentlig havde gemt væk, men har nu gravet frem og sat i mit sommerhus. Dertil har jeg koblet en Beolab 3500
på som jeg havde i overskud via en Beolink 1611 converter.

Da jeg desværre ikke længere har hverken Beolink 7000 eller MCP 6500 har jeg først kæmpet med en Beo4 og senere en Beolink 1000 for at få
radiokanalerne indstillet. Det var med begrænset succes. Det gik ikke som jeg ville. Nu har jeg så lånt en MCP 5500 fra min lokale Beopusher. Herved
har jeg nu endelig fået kanalerne indstillet. Men nu kommer så problemet...:

Bruger jeg en Beo4 eller en Beolink 1000 kan jeg godt tænde radioen, men hvis jeg vil vælge specifik kanal, eksempelvis kanal 2. Så kan det ikke lade
sig gøre. Så blinker Beomaster 6500 22 og vender tilbage til den tidligere kanal....

Hvis jeg så vælger at bruge MCP 5500 kan jeg godt vælge radiokanalerne som jeg vil. Og de er der alle 20, men MCP 5500 kan ikke aktivere
Beolab3500, hvilket er ensbetydende med ingen lyd.

Jeg er selvfølgelig ikke interesseret i at have 2-3 fjernbetjeninger i gang for at kunne høre radio.... Er der nogen der kan hjælpe her.

På forhånd tak.

//Per Bergmann
Til top Vis Bergmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bergmann

fiat127
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 06 Maj 2014 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Hej.
Uden at være sikker, så tyder det på at både BM6500 og BL3500 lytter med på IR fra dine remote.. Når du bruger MCP5500
sender den kun når du får svar..og dermed kun BM6500..
Prøv at tage din Beo4.. Trykker sluk og holde den nede. Så trykker du på list ( hold sluk nede).. Så står der ADD i displayet på
BEo4.. slip knapperne.. tryk på list indtil der står OPTION.. tryk go nu står der V.OPT, tryk list indtil der står A.OPT.. tryk 0.. nu
tænder kun din BL3500.. dette forudsætter at du bruger din BL3500 i samme stue som din BM6500 ??
Hvis det ikke hjælper , så skriv igen..
mvh
Til top Vis fiat127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fiat127

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes