Forfatter |
|
akseldalgard Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2013 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 03 Februar 2014 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan finder man ud hvad udgangsimpedansen i for-forstærkerdelen er når det er i en inegreret forstærker? Lidt kludret
skrevet. Håber i forstår det. __________________ Mvh Aksel
Aksel's Ungdomsanlæg
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 03 Februar 2014 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
akseldalgard skrev:
Hvordan finder man ud hvad udgangsimpedansen i for-forstærkerdelen er når det er i en inegreret forstærker? Lidt kludret
skrevet. Håber i forstår det. |
|
|
Hvis det ikke fremgår af produktmanualen må man kigge i diagrammet (hvis man forstår at læse det)
Hvilken integreret tingest er der tale om ? __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 Februar 2014 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så teknisk er jeg desværre ikke. Det er fordi jeg har brug for en forforstærker med RIAA. Men da jeg næsten ingen penge har
så er jeg begyndt at kigge efter integrerede forstærkere. Så vil jeg bruge pre out til min effekt. Er bare ved at blive helt skør af
at jeg ikke kan få lyttet til min nyindkøbte pladespiller. __________________ Mvh Aksel
Aksel's Ungdomsanlæg
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 Februar 2014 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og den integrerede forstærkers for-forstærkerdel skal jo passe impedansmæssigt til min effektforstærker. Markedet er jo så
utrolig stort så det er helt umuligt at overskue. __________________ Mvh Aksel
Aksel's Ungdomsanlæg
|
Til top |
|
|
xtreme Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 127
|
Sendt: 03 Februar 2014 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du en forforstærker i forvejen, så kan du bruge en integeret forstærker og så benytte tape out som kobles til en linie indgang
på din forforstærker.
En nok lige så god løsning er dog at købe en af de billige RIAA forstærkere indtil der er mammon til at købe noget
bedre....selvfølgelig afhængig af hvad for en integreret du snakker om....
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 03 Februar 2014 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du bekymrer dig for meget  , en indgangsimpedans på en effekt vil typisk være 20Kohm og derover, en udgangsimpedans på en pre/preout vil typisk være 600 ohm eller derunder, bedste bus herfra: lyt og test før køb (når du nu er så bekymret)    __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 Februar 2014 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Jeg bekymre mig ikke. Jeg går bare og hidser mig selv op når jeg går forbi min pladespiller og ikke har mulighed for at
høre den. Jeg har to mono-effektforstærkere. Derfor har jeg jo brug for noget til at styre volumen på og så har jeg brug for en
RIAA.
-normalt høre jeg musik fra min computer, så kan jeg jo styre volumen der. __________________ Mvh Aksel
Aksel's Ungdomsanlæg
|
Til top |
|
|
xtreme Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 127
|
Sendt: 03 Februar 2014 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med Boydk
Mener dog der er nogle få effekter som har en ret lav indgangs impendans (Holfi tror jeg nok), men i de aller fleste tilfælde ligge
impedansen på 20k og derover .... så det kan alle pre amps (incl integrerede) klare. Der sidder jo også et effekt trin i en integreret
amp.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 03 Februar 2014 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
akseldalgard skrev:
Jeg bekymre mig ikke. Jeg går bare og hidser mig selv op når jeg går forbi min pladespiller og ikke har mulighed for at høre den. Jeg har to mono-effektforstærkere. Derfor har jeg jo brug for noget til at styre volumen på og så har jeg brug for en RIAA.
-normalt høre jeg musik fra min computer, så kan jeg jo styre volumen der.  |
|
|
Send mig en PB  , Har en Marantz pre med remote til at stå, den har både mm og mc riaa. Måske det var noget???  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 Februar 2014 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener at mine effekter har en rigtig lav ingangsimpedans. Det er derfor jeg er "lidt" bekymret. Det er 125asx2 mudulerne:
http://www.icepower.bang-olufsen.com/en/solutions/speaker/AS X_SERIES __________________ Mvh Aksel
Aksel's Ungdomsanlæg
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 03 Februar 2014 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
akseldalgard skrev:
Jeg mener at mine effekter har en rigtig lav ingangsimpedans. Det er derfor jeg er "lidt" bekymret. Det er 125asx2 mudulerne:
http://www.icepower.bang-olufsen.com/en/solutions/speaker/AS X_SERIES |
|
|
specifikationerne siger mindst 8Kohm ... så ja - det er da noget lavimpedansede __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 Februar 2014 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Lukas2711 Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2013 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 49
|
Sendt: 07 Februar 2014 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aksel jeg har engang hørt et setup bestående af monoblokke enten af ASP-500 moduler eller 125asx der blev brugt en tc-bmc2 dac
som pre. fyren var en audio buff der var med i hifi klubber og alt sådan noget så jeg tror han havde styr på impedanserne og sådan
noget (læs: det har jeg ikke  ). de spillede samlet et sæt argon anniversary 3 op. (det lød syyyyyygt godt).
men hvis du kan bruge det til noget. det er dog uden riaa og det er jo teknisk set en DAC. men det var også bare ment som input.
(smider lige et link til en)
http://www.dba.dk/dac-tc-electronic-bmc-2-en/id-1005879362/
Mvh
Thomsen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 Februar 2014 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for dit gode input. Det er bestemt en "pre" jeg skal kigge nærmere på. Men det er ærgeligt at
den ikke har RIAA __________________ Mvh Aksel
Aksel's Ungdomsanlæg
|
Til top |
|
|