Forfatter |
|
BJHJ Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 132
|
Sendt: 15 December 2013 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er som alle andre herinde på forummet udsat for en snerrende strømforsyning, hvor indsættelse af et DC-filter ikke hjælper.
Er det et udbredt fænomen, at store Parasound effektforstærkere brummer?Det drejer sig om model New Classic 2250.Den kan ikke repareres ,da
jeg i sin tid købte den meget billigt, hos en uautoriseret forhandler i USA.Findes der evt uautoriserede værksteder i Danmark, der kan reparere
Parasound forstærkere?Kom gerne med forslag.
På forhånd tak.
|
Til top |
|
|
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
Sendt: 15 December 2013 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kan det godt være jeg spørger lidt sært..
Men har du prøvet at vende strømstikket?? - så du vender polerne. - er der jord på forstærkeren??
mvh Ulrik
|
Til top |
|
|
BJHJ Forum Bruger

|
Sendt: 15 December 2013 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har prøvet at vende stikket, men det hjælper ikke.Jord er slået fra på bagsiden af forstærkeren.Der sidder en ground lift knap.
Mvh
Bjørn
|
Til top |
|
|
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
Sendt: 15 December 2013 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad sker der når der er jord på?? ps hvis der er jord på kan du vel kun vende stikket hvis du har scuko stik??
|
Til top |
|
|
BJHJ Forum Bruger

|
Sendt: 15 December 2013 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er stadig brum, selvom jeg slår ground knappen til og vender stikket.Jeg prøvede en gang at tilslutte en skilletransformator til hele anlægget.Det
resulterede i at brummet forsvandt.Jeg har nu skaffet mig af med skilletrafoen, da den larmede en smule og tog lidt af effekten.jeg bor i lejlighed og
deler strøm med andre.Kan det have en indflydelse på brummet?
Mvh
Bjørn
|
Til top |
|
|
Supercharger Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 628
|
Sendt: 16 December 2013 kl. 06:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at spore hvor brum lyden kommer fra. fjern alt på forstærkeren og kortslut indgangen med en lus.
hvis den stadig brummer. så kan det være transformatorens kerne (blikplade lameller) som er løse. eller nogle viklinger på primær eller sekundær siden som er løse.
Hvis det er transformatoren. Så kan du "forsegle" med transformator lak. anbefaler at du får en ekspert til opgaven. da disse lakker er giftige
|
Til top |
|
|
JGreen Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 95
|
Sendt: 17 December 2013 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er efterhånden mange steder her i danmark det ikke er nok med en diode ,der skal to i. Altså et DC filter med 4stk dioder
|
Til top |
|
|
Hans Mortensen Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 176
|
Sendt: 17 December 2013 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg forstår dig, så er det et problem du altid har haft med denne forstærker .....? Hvis det er tilfældet kan det skyldes, at det er en rigtig amerikaner, hvor jord så at sige ligger "udenom" hele kredsløbet. Det betyder, at det faktisk ikke er skærmet, hvis der ikke er en rigtig jordforbindelse som på en eller anden måde har kontakt til nul. Eller med andre ord: At der ikke findes et entydig signal-nul i forstærkeren. Hvis alt dette er rigtigt svarer det til et problem jeg engang havde med sådant et amerikaner dyr. Det brummede også helt tosset. Hvis dette er problemet vil jeg råde dig til at få en kyndig person til at gennemgå nul + jord-kredsløbet i forstærkeren og finde ud af, hvor og hvordan du evt. kan skabe en forbindelse, så du får et entydigt signalnul. Men gør det kun, hvis du selv eller en anden forstandig person virkelig ved, hvad I har med at gøre. Jeg husker ikke, hvordan jeg løste problemet - men løsningen vil sikkert også være forskellig fra apparat til apparat.
Vh
|
Til top |
|
|
BJHJ Forum Bruger

|
Sendt: 17 December 2013 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter lange overvejelser har jeg besluttet at købe en ny effektforstærker, for på den måde at opklare om det er lysnettet, der er årsag til
brummet.Hvis den nye effektforstærker ikke brummer må den gamle vel være defekt eller hvad?
Jeg sår tvivl om jeg kan få solgt den gamle forstærker.Ville I selv købe en effektforstærker, hvis eneste problem er et lettere brum i transformatoren,
uden at det breder sig ud i højttalerne?
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 18 December 2013 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
BJHJ skrev:
Efter lange overvejelser har jeg besluttet at købe en ny effektforstærker, for på den måde at opklare om det er lysnettet, der er årsag
til
brummet.Hvis den nye effektforstærker ikke brummer må den gamle vel være defekt eller hvad?
Jeg sår tvivl om jeg kan få solgt den gamle forstærker.Ville I selv købe en effektforstærker, hvis eneste problem er et lettere brum i transformatoren,
uden at det breder sig ud i højttalerne? |
|
|
Jada...hvis prisen er rigtig.
Mvh.
Niels
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 20 December 2013 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår ikke hvorfor du vil af med den hvis du godt kan lide den. Er brummet så højt at det generer dig ?
Jeg er ikke teknisk kyndig på det punkt, men min erfaring siger mig at der er stor variation hvor meget forstærkere
brummer - Nogle mere andre næsten ikke...
|
Til top |
|
|