Emne: Løse komponenter? ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
lyberth Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 12 Juni 2013 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til min nyanskaffede fantastiske rørforstærker, vil jeg gerne kikke på at få udskiftet nogle af delene, f.eks. lytterne, potmeter,
måske ensretterne, terminalerne måske, hvis jeg kan få nogle Dali stik, og med tiden også rørene, men:
lytterne bliver nok nogle Jensen Capacitors, dem ved jeg hvor jeg skal skaffe, Ensretterne bliver nogle schottky nogen, fra
standard leverandøren, terminalerne vil jeg arbejde lidt på, men hvor finder jeg et godt potmeter?
er der nogle gode steder at skaffe gode highend potmetre?
Hvor køber i delene?
hvilke dele bruger i?
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 12 Juni 2013 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hificollective.co.uk har en ordentlig spandfuld "boutique"-komponenter - bl.a. potentiometre og attenuatorer. Nogle koster for alvor kassen, mens
andre er mere menneskeligt prissatte. M.a.o. noget for enhver smag og pengepung.
Ellers er Partsconnexion i Kanada også et godt sted, men forsendelse, told, moms og gebyrer gør det typisk noget dyrt at handle hos dem. Men
udvalget er kæmpestort.
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 13 Juni 2013 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
lyberth skrev:
Til min nyanskaffede fantastiske rørforstærker, vil jeg gerne kikke på at få udskiftet nogle af delene, f.eks. lytterne, potmeter,
måske ensretterne, terminalerne måske, hvis jeg kan få nogle Dali stik, og med tiden også rørene, men:
lytterne bliver nok nogle Jensen Capacitors, dem ved jeg hvor jeg skal skaffe, Ensretterne bliver nogle schottky nogen, fra
standard leverandøren, terminalerne vil jeg arbejde lidt på, men hvor finder jeg et godt potmeter?
Hvor køber i delene?
hvilke dele bruger i? |
|
|
Hmm...forstærkeren er vel ikke så fantastisk, hvis den skal have skiftet alle komponenterne??  Mvh. Niels
|
Til top |
|
|
lyberth Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 13 Juni 2013 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
blabla Niels
Sådan noget kan ALTID bruge bedre komponenter, kan ALTID opgraderes og forbedres
Tak for info Analogueman
|
Til top |
|
|
canielsen Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
Sendt: 13 Juni 2013 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
lyberth skrev:
Hvor køber i delene?
hvilke dele bruger i? |
|
|
Prøv at kigge på den liste jeg lavede i denne gamle tråd,
http://hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=81870&KW=tip+k% F8b
Edit: Listen ser lidt underlig ud i dag. Sender den til dig i en pm
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|