Sendt: 20 Marts 2013 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er der jo tale om en relativt ny konstruktion, så den burde være skærmet for støj udefra, men du får alligevel et bud fra hoften:
Min gamle vintageforstærker står til udskiftning så snart økonomien tillader det. Ikke mindst fordi den opsamler og forstærker en lang række af de
radiosignaler m.v. der farer rundt i luften i vore dage. det gælder i særdeleshed mobiltlg. signaler - jeg kan følge med i hvornår alle i ejendommen får
opkald og sms'er via støj fgra forstærkeren
Men også Wifi, trådløs fastnettelefon etc. er ind i mellem hørbart. Tænker derfor på, om du har noget der kan tænkes at sende signaler ud med en
regelmæssig frekvens svarende til dine "støjgener". Eks. en pc der søger efter nye netværk med det interval, en mobiltlf. eller andet udstyr med Blutooth
aktiveret.
Det burde som nævnt indledningsvis ikke støje i en nyere forstærker. Men det er jo desværre ikke altid ting fungerer helt som de bør
Jeg ville derfor prøve at slukke for alt trådløst udstyr, og se om det gør en forskel. Det koster jo i hvert fald ikke noget at prøve
Bor du i etageejendom, kan støjen imidlertid ligeså godt komme fra en af nabolejlighederne, og dermed være umulig at eliminere.
Men muligvis er der mere teknisk kyndige, der har en en helt anden forklaring på dit problem.
|