Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2024 | 12:04   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: B&O Playmaker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mentallapse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 12 Februar 2013 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Hej alle i forummet.

Jeg er stor Bang Olufsen fan og har et dejligt B&O audiosystem, hvor alle rum er linket op. Hvert rum har en fjernbetjening
så det er nemt og bekvemt at vælge den lyd man lige har lyst til.

Jeg er også begejstret for Apples produkter og købte for nogle måneder siden en B&O Playmaker for at afprøve Airplay
mulighederne med denne nye enhed.

Jeg har tilkoblet Playmakeren til mit Beosound 4 anlæg via A.AUX og Playmakeren er kabelforbundet til min Cisco e4200
Router.

Alt er fint og sat op som det skal. Min opsætning begrænser naturligvis mulighederne for at lytte til en valgfri kilde da jeg kun
benytter een Playmaker og streamer til min centrale Beosound 4, i modsætning til en Playmaker i hvert rum koblet direkte til
en rummets Beolab.

Nu er problemet blot, at løsningen ikke er stabil !!

Jeg får udfald fra tid til anden. Omfanget er vel een gang i timen af i snit 10-30 sekunders varighed. Nogle gange kommer
lyden bare tilbage af sig selv, andre gange skal jeg stoppe app'en og genstarte og påny vælge Airplay kilde. Udfaldet
kommer uanset om kilden er iPhone/iPad/mac eller om den benyttede app er Tunein, BeoPlayer eller iTunes. Endvidere
optræder udfaldet uanset om jeg er tæt på Playmaker/Cisco e4200 eller om jeg er i et rum længst fra Playmaker/Cisco
e4200.

Jeg synes at faciliteten, at kunne streame til sine lokale Beolab højtelere direkte eller som jeg har gjort det, streame til
Beosound 4 er rigtig fed. Men noget af fornøjelsen går unægteligt tabt når "tråden tabes" midt i et fedt 60'er dansenummer
med 10 glade mennesker på dansegulvet javascript:AddSmileyIcon('')

Er dette virkelig den nye teknologi som B&O satser på ??

Jeg overvejer at anskaffe en Apple Airport enhed og tilslutte den, bare for at se om den gør det bedre en Playmakeren !!

Lad mig høre jeres erfaringer med Playmakeren ?? Har I den samme oplevelse som jeg ??


__________________
mvh
mental
Til top Vis mentallapse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mentallapse
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes