I dag skulle det være, jeg ville finde en ny forstærker. Efter at have pløjet nettet tyndt for nye og brugte var jeg endt med en Unico SE som demo og en brugt Denon PMA2000AE, dem måtte jeg bare lytte til, og de var begge til at få til en fornuftig pris, så glæden var stor da kursen blev sat mod København hvor jeg først skulle lytte til Denon PMA2000AE og så bagefter til Farum hvor jeg skulle lytte til Unico SE.
Denon forstærkeren spillede godt ingen tvivl om det, men nu havde jeg jo haft Denon før i flere omgange og var måske ikke så begejstret som jeg gerne ville være når der skulle noget nyt i hus, så turen gik forventningsfuld videre til Farum hvor der skulle lyttes til Unico SE, overraskelsen var stor, godt nok var det en demo men havde den mon stået i en SFO hvor de kunne male på den eller hvad? Fronten var ikke særlig pæn der var streger på den og svøbet var heller ikke særlig pænt i hvert fald ikke til mig. Den spillede fint men jeg kunne ikke abstrahere fra det lidt miserable udsende den havde efter min mening. Så efter endt lytning var jeg fast besluttet på at køre den tunge vej hjem uden en ny forstærker og med tanken om at lede videre.
På vej hjem kørte jeg nu alligevel ind til København igen for at se hvad de havde i HIFI-klubben på Åboulevarden.
Der var nu ikke noget jeg rigtig tændte på og turen fortsatte hjemad, men pludselig stod der Amagerbrogade på et skilt og hjernen kom i tanke og Dan’s TV og HIFI Center, jeg måtte da lige ind og kigge nu jeg var her, jeg har mange gange læst om Vincent’s grej men aldrig lyttet til det så nu var chancen her og hvorfor ikke bruge den, som tænkt så gjort med mine 4 test Cd’er i hånden begyndte jeg at lytte til Vincent forstærkere, kærligheden faldt pladask på en Vincent SV-234 og efter lidt lytning luskede jeg af med sådan en under armen og smilet nåede op til ørene af begejstring, nu skulle den hjem til de næsten nye/brugte Martin Logan Motion 12 og prøves. Smilet er nu krænget op omkring ørene af begejstring, den spiller bare så super godt, og så tænk på hvordan den spille når den er spillet til, waao, jeg glæder mig allerede, jeg er bare så glad for at jeg lige kom forbi Dan i dag.
Så min dag endte alligevel lykkeligt og samtidig syntes konen også den er flot, hvad mere kan man forlange
Jo, det næste er en Vincent CD afspiller, en Riaa, en Dac til mit Apple TV. jo og så en Tuner.
Det var lidt oplevelser for denne gang, og der kommer flere.

Glæden ved at lytte til musik skal bringes tilbage og den er nu på vej.