Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 01:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Analog (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mictor001
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 28 August 2012 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Halløj alle analog lovers. Nu fylder jeg snart 59 år, og har været tosset med hifigrej af bedre kvalitet i mere end 45 år, og har fulgt udviklingen nøje. Normalt går jeg ikke på nettet for at råbe "hurra", men det blir¨jeg nødt til i aften. Årsag: For to timer siden pakkede jeg min nyindkøbte vintage tuner Revox A 76 ud af pakken. Fik den leveret håndbåren uden forsendelse, og kort efter blev denne gamle schweizer så sat til.

"Nåhh ja...og hva så...sådan noget gammelt l**t kan vel dårligt gi' lyd fra sig"....... måtte nogle yngre flabe måske tænke, men uha da da..."pas op junge"...som de siger i Holland, når en ung flab blir for kvik i munden! Er du gal mand, hvor kan den levere god lyd denne A 76'er.  Dette endda i Thisted, langt fra alting og p.t. uden antenne og i max. 2 m højde o.havet. Nu skal der en god antenne op på loftet om nogle dage, og så blir' der altså analog  lyd i særklasse, som mange analog audiophile ville sukke efter.....og så fra en snart 40 år gammel tuner.

Samtidig kommer min altid humorfyldte ven og analog lover om nogen - Rega manden.... Bent Sejbæk - og tilslutter min nyindkøbte Rega P 6 pladespiller med deres nye 303 arm og Exact PU.

Lyden føres ned i  min afholdte preamp fraThorhauge Audio med hans fede riaa indbygget og videre til mine gode gamle Audion Silvernight 300B PP effekt monotrin på hver 18 W. Derfra løber strømmen videre ud i mine gode "gamle" vintage (updated 2006 model) Klipsch Cornwall hornspeakers m. 15" bas og 103 db følsomhed.

Disse store kasser leverer nu den skønneste åbne dynamiske lækre "live" lyd, man næsten kan forestille sig. I hvert tilfælde har jeg aldrig haft bedre lyd...efter min smag, naturligvis.

Kablerne er fra Mictor Highend Cables, som jeg uden blusel tør sige, stadig er - rent neutralt og ægte gengivelse. Jeg har fundet, hvad jeg har søgt i mange år, og kan nu fornemme den indre ro...brede sig!

Skål for musikken

Til top Vis mictor001's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mictor001

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 28 August 2012 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Keep on Rocking Dude......... .O)
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 August 2012 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

mictor001 skrev:

Halløj alle analog lovers. Nu fylder jeg snart 59 år

For pokker så ungdommelig......., den fælde (59) røg jeg s´gu i for 3 uger siden.
Tillykke med "den indre ro", kender det godt, i hvert fald et kort øjeblik, hvis det ikke lige var fordi der røg en forbindelse i højre kanal i Stax-armen, så vi midlertidigt er på Rega RB-250, hvis det ikke lige var fordi, vi havde fået en spritny Acryl-grammo hjem, hvor pladetallerkenen var "skæv" fra fødslen, hvis det ikk´ lige.................
Nå, skide vær´ mæ´ det, nu ta´r jeg på ferie, så må jagten på den indre ro fortsætte om 15 dage
.
Men som sagt, stort tillykke. "Wish we were here/there"

Analog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 Oktober 2012 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

Revox A76 er en af de fineste tunere overhovedet, og den bedste Revox har lavet. Det er et meget specielt apparat. Den har en meget speciel
mellemfrekvensdel med et gauss filter i stedet for standard keramiske filtre, ultrastabil lokaloscillator og er i det hele taget ret usædvanlig. Den
er et eksempel på noget af det allerypperste fra før verden gik af lave :-)
Til top Vis Analog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analog

Bulletdodger
Branchemedlem
Branchemedlem
KT Radio

Bruger siden: 26 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 20 Oktober 2012 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Men P6 Beat sendes ikke på FM...
Til top Vis Bulletdodger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bulletdodger

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Oktober 2012 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Bulletdodger skrev:
Men P6 Beat sendes ikke på FM...

Når tuneren udskiftes med tiden vil de fleste nok kunne tage P6 beat også, for det er en af de bedste danske radiostationer.

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Oktober 2012 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes