Sendt: 28 August 2012 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj alle analog lovers. Nu fylder jeg snart 59 år, og har været tosset med hifigrej af bedre kvalitet i mere end 45 år, og har fulgt udviklingen nøje. Normalt går jeg ikke på nettet for at råbe "hurra", men det blir¨jeg nødt til i aften. Årsag: For to timer siden pakkede jeg min nyindkøbte vintage tuner Revox A 76 ud af pakken. Fik den leveret håndbåren uden forsendelse, og kort efter blev denne gamle schweizer så sat til.
"Nåhh ja...og hva så...sådan noget gammelt l**t kan vel dårligt gi' lyd fra sig"....... måtte nogle yngre flabe måske tænke, men uha da da..."pas op junge"...som de siger i Holland, når en ung flab blir for kvik i munden! Er du gal mand, hvor kan den levere god lyd denne A 76'er. Dette endda i Thisted, langt fra alting og p.t. uden antenne og i max. 2 m højde o.havet. Nu skal der en god antenne op på loftet om nogle dage, og så blir' der altså analog lyd i særklasse, som mange analog audiophile ville sukke efter.....og så fra en snart 40 år gammel tuner.
Samtidig kommer min altid humorfyldte ven og analog lover om nogen - Rega manden.... Bent Sejbæk - og tilslutter min nyindkøbte Rega P 6 pladespiller med deres nye 303 arm og Exact PU.
Lyden føres ned i min afholdte preamp fraThorhauge Audio med hans fede riaa indbygget og videre til mine gode gamle Audion Silvernight 300B PP effekt monotrin på hver 18 W. Derfra løber strømmen videre ud i mine gode "gamle" vintage (updated 2006 model) Klipsch Cornwall hornspeakers m. 15" bas og 103 db følsomhed.
Disse store kasser leverer nu den skønneste åbne dynamiske lækre "live" lyd, man næsten kan forestille sig. I hvert tilfælde har jeg aldrig haft bedre lyd...efter min smag, naturligvis.
Kablerne er fra Mictor Highend Cables, som jeg uden blusel tør sige, stadig er - rent neutralt og ægte gengivelse. Jeg har fundet, hvad jeg har søgt i mange år, og kan nu fornemme den indre ro...brede sig!
Skål for musikken
|