Forfatter |
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 09 April 2012 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Ja så måtte jeg gøre det, nemlig at bestille et kabel til at forbinde ml.Preout/main in på min Rotel, her i kolonihaven. Det kan da ikke lyde dårligere end metalbøjlerne, men jeg vil da håbe at jeg kan høre forskel (hvis jeg kan så kan jeg også deltage i kabel diskutionerne ) kan jeg ikke, så har man vel brugt 400- til så meget andet pjat, så det går nok.
Ps. det hedder "VAN DEN HUL - THE LINK.
Sig lige hvad i mener om det ene eller det andet. Kabel eller bøjle.?
carsten
|
Til top |
|
|
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
Sendt: 09 April 2012 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det hjælper! har selv prøvet det - metalbøjlerne bagpå din forstærker skal klart udskiftes med kabler ligesom bøjlerne bag på
dine højtalere skal skiftes til jumpere (efter min mening) - jeg har kunnet hører stor forskel i mit setup
håber du bliver glad for købet
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 09 April 2012 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Loud.
Det lyder spændende.
Ps. Har ingen bøjler på HT. Speakon biwire, tror jeg de hedder.
carsten
|
Til top |
|
|
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
Sendt: 09 April 2012 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja okay men bag på mine audiovector ht'er har jeg bøjler og her har jeg selv lavet nogle jumpere af Van Den Huls MAGNUM
kabel - og nøj hvor lyder det så meget bedre
der er lidt læsestof på side 7 i min egen tråd
ps. det var ikke for at overtage tråden
for at vende tilbage til emnet kunne du jo nok bare aflevere kablerne tilbage til Hifiklubben hvis nu de ikke faldt i god jord hos
dig - de plejer at være ganske flinke mht. det
MvH LAC
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 09 April 2012 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo jo, men jeg tror nok bare at de bliver sidende på (uden at have hørt dem )
carsten
|
Til top |
|
|
beta Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
Sendt: 09 April 2012 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Teoretisk burde det lyde bedre, men i praksis????? - det kan kun dine øren afsløre...
Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 10 April 2012 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er klart, og jeg skal nok vende tilbage med lytte indtryk når jeg har fået dem monteret. Jeg tror de kommer imorgen.
carsten
|
Til top |
|
|
Spaceman_2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 500
|
Sendt: 10 April 2012 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. De der jumpere bag på dine højttaler kan laves utroligt billigt , men i bedste kvalitet.
Jeg kan anbefale http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=53&pk= det er et højttaler kabel der er "nemt " , faktiskst temmeligt tungt, men til en pris der er god. Det kan være lidt tricky at afisolere , men spar de der spader, bare sno det, det er blødt som smør hold en længde inden for 7 centimer, så får du et godt resultat . det er et hyper super fedt kabel , men for fanden hvor er det tungt, men til prisen 40kr m - ja så må det være ultimativ beste køb, uanset om det hedder det ene eller det andet. Bruger det selv når ældre højtalere har brug for ny tråd indvendig. Det er billigt, men det VIRKER
mvh Space __________________ I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 10 April 2012 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Space.
Tråden handler ikke om højttaler jumpere, men om kabel mellem preout/main in. Har du noget at byde ind med her.
carsten
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 10 April 2012 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor bruge alle de penge unødigt - hvis man aldrig skal bruge pre out/Main in - så lodder man blot ledningerne sammen - ergo 2 forbindelser færre pr kanal :)
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
Spaceman_2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 500
|
Sendt: 10 April 2012 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle. som Cars10 var inde på , som jeg nok misforstod-- bøjler kan udskiftes med betydeligelige bedre connections.... UNDSKYLD CARS10---- Det var var ikke meningen. Skal aldrig gøre det igen.
Du får bare billige julegaver iår... gnægk gnægk
mvh space  __________________ I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 10 April 2012 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan: Fordi maleren her, lodder ikke i forstærkere.
Space:
Er der nogen der mener at bøjlerne lyder bedre. ?
carsten
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 11 April 2012 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv øv øv og 10 gange øv. Selvfølgelig sidder man på potten, netop som postmanden kommer med pakken og jeg havde ikke hørt ham, hvilket er umuligt her i kolonihaven. Nå, jeg må på Herlev postkontor imorgen.
Fortsættelse om den store forstærker forbedring kommer imorgen.
carsten
|
Til top |
|
|
Rune2200 Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 352
|
Sendt: 11 April 2012 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har erfaringer med VDH The Link på en lidt ældre NAD C340. Der var helt klart en forskel til det bedre i mine øre  __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2012 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er bøjlerne taget af, og VDH the link sat til i Rotel RA 980BX. Efter at have lyttet i 6 timer nu, er jeg godt nok overrasket over hvor stor forskel der er, i forhold til bøjlerne. Det havde jeg ikke troet ville være så markant en forbedring, at der ligefrem er kommet dybere bas mellemtonen er helt fantastisk, og det er som om at diskanten ikke har nogen sss lyde mere.
Disse metalbøjler er godt nok noget l**t, som jo helt klart er en "prop" i systemet, og jeg forstår ikke at mange af de gode forstærkere, bliver leveret med dem fra fabrikken af. Det er bare et bøjet stykke stål! hvorfor er det ikke et stykke kobber istedet, det må da lyde bedre.
Nå jeg må tibage til min "nye" forstærker, og lytte lidt mere.
carsten
|
Til top |
|
|
Rune2200 Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 352
|
Sendt: 12 April 2012 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Så er bøjlerne taget af, og VDH the link sat til i Rotel RA 980BX. Efter at have lyttet i 6 timer nu, er jeg godt nok overrasket over hvor stor forskel der er, i forhold til bøjlerne. Det havde jeg ikke troet ville være så markant en forbedring, at der ligefrem er kommet dybere bas mellemtonen er helt fantastisk, og det er som om at diskanten ikke har nogen sss lyde mere.
Disse metalbøjler er godt nok noget l**t, som jo helt klart er en "prop" i systemet, og jeg forstår ikke at mange af de gode forstærkere, bliver leveret med dem fra fabrikken af. Det er bare et bøjet stykke stål! hvorfor er det ikke et stykke kobber istedet, det må da lyde bedre.
carsten
|
|
|
Nåååeh det var godt du fik et udbytte ud af det __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93561
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2012 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg tænker tilbage til 1971, hvor jeg købte min første integreret forstærker, en Marantz 1030. Den havde også disse bøjler, jeg tænker på hvor godt den må have lydt dengang med et lille kabel istedet.
carsten
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2012 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune2200 skrev:
CARS10 skrev:
carsten
|
|
|
Nåååeh det var godt du fik et udbytte ud af det
|
|
|
Tak tak.
Tror du det skal spilles til, eller ændrer det sig ikke fra nu af. Nå, det vil jo vise sig imorgen.
carsten
|
Til top |
|
|
beta Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
Sendt: 12 April 2012 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Optimismen fejler ihvertfald ikke noget...
Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

|
Sendt: 13 April 2012 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha ha, jeg var nu ikke specielt optimistisk da jeg bestilte det kabel, men jeg er godt nok blevet positivt overrasket over den forbedring det har været, iforhold til de skod bøjler. Selv konen kan høre forskel, kan man ønske sig mere.
carsten
|
Til top |
|
|