Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 09:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: xindak v20 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Februar 2012 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Hej Forum

Jeg søger lidt info/erfaring omkring xindak v20 rørforstærker.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at hoppe over på rørvognen igen. Har fundet et godt tilbud på ovenstående forstærker, så
tænkte om det er noget der er værd at gøre mere ved?

hvis folk har hørt netop denne forstærker eller andre af xindak's rørforstærkere må de meget gerne smide en kommentar.
Hvad jeg godt kunne tænke mig at vide er:

Hvordan håndteres de dybe toner
kan den håndtere hurtige transienter og formidle musikken på en troværdig måde
Hører man støj fra forstærkeren når musikken ikke spiller
Vil der være en del at hente ved at tube-rolle?

Det var sådan ca det:)
Håber der er nogle der har mulighed for at komme med lidt indspark:)

mvh
Bonde
Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985

Tifo
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Februar 2010
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 13 Februar 2012 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft denne forstærker, og den spiller sindssyg godt i alle tonerne. Den har et fast tag i bassen og leverer en fin bund, og hvis man opgraderer
rørerne skulle den spille endnu bedre.

Jeg oplevede ingen støj når den stod i strandby og musikken blev formidler ganske godt og realistisk med en varm undertoner. Hvilke højtalere skal di
have efter den?
Til top Vis Tifo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tifo

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2012 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Lyder jo umiddelbart ganske fornuftigt:) Tror faktisk det er din forstærker jeg har kigget lidt på - du har indbyttet den hos
sunaudio - ikk?

Den skal spille sammen med Volent Paragon vl2. Det er standerhøjttalere med bånddiskant. De er utrolig præcise i deres
formidling af musikken og går fantastisk højt med dejlig luft i toppen. Bunden passer rigtig fint i min stue, men den må ikke
være mindre:)

Tifo
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Februar 2012 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Jo det har jeg, så det er med garanti den samme :) Den var en rigtig fin maskine, men min "rør" feber aftog så jeg gik noget andet i bytte.. Men man skal ikke forvente en High end, har haft en Pathos rør forstærker/hybrid og det var kræs men også en i en helt andet pris gruppe.. V20 er en fornuftig kraftfuld entry-level rørforstærker som vejer godt til og er solidt bygget.

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2012 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Har også haft kig på sådan en pathos, men havde ikke mulighed for at slå til den gang der var nogle til salg... Så nu vil jeg
prøve lidt billigere rørgrej for at se om det er noget jeg kan leve med. Man skal jo prøve lidt forskelligt engang imellem :-D

Ska op og hente forstærkeren til hjemmedemo i morgen eller torsdag, så nu må vi se hvad den smider fra sig af lyd:) er da i
hvert fald lidt spændt.

DU nåede aldrig rigtig at lege med rør til den så? Har også overvejet om man evt kunne få nogle af de interne komponenter
opgraderet (hvis jeg gider at bøvle med det) - har hørt andre tale om en v15 med lidt opgraderinger som spillede langt bedre
end originalen. Men tror at andre rør bringer mig meget langt til at starte med:) nu må vi se

Tifo
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Februar 2012 kl. 05:41 | IP-adresse registreret  

Nej fik ikke rodet med andre rør, det var økonomien ikke lige til.. Kender også en som fik sin V15 modificeret af Thorhauge, men fik aldrig lyttet til den. 

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2012 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Ja det koster jo alt sammen noget. Er også spændt på om jeg kommer til det, men nu vil jeg give det et forsøg:)

Tifo
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Februar 2012 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Er den blevet hentet?

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2012 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Jeps:) Sidder og lytter på den nu her - Men kæresten har overtaget lidt, så det er vist lidt for meget party musik der er gået i
den. Hun er heldigvis væk hele weekenden, så der skal der lyttes seriøst og med noget ORDENTLIGT musik :-D

Men umiddelbart lover det rigtig godt. Tror det blir en keeper, men nu må jeg lige se

Ved du tilfældigvis om den er med auto-bias? Har nemlig ikke manualen med og kan ikk rigtig læse noget om det på nettet...

Tifo
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Februar 2012 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Okay, party musik kan den godt spille.. Den har godt greb i bassen syntes jeg :) - Nej desværre ikke, havde den ikke helt vild lang tid, så fik ikke dykket mig ordentlig ind i den.. 

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2012 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

ja den klarer det udemærket til dette lidt mainstreame musik :-D Den klarer bassen rigtig fint. Der er i hvert fald en del mere
bund end min anden forstærker. Men tror på der er meget mere at hente ved at lege lidt med andre rør...

Nårh, okay. Jeg har lige skrevet til Xindak folkene. Kan være de kan svare mig på det. Ved dog ikke hvor hurtige de er.
Kenneth fra Sun Audio mente at den havde auto bias. Men det er heller ikk relevant endnu. Bare rart at vide;)

Er du glad for dine advance forstærker? Så dem inde hos sun audio, det er godt nok nogle store krabater :-) Fik dog ikke lige
tid til at lytte på dem. Gad godt høre dem på det sæt Dynaudio contour de havde stående :-D

Tifo
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Februar 2012 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

Ja det er jeg, har haft en mindre model Map-308 men nu skulle der lidt mere kraft bag :) Så har fået lavet en god handel i Sun Audio. :) De laver rigtig mange fede forstærkere og cd-afspillere, man får virkelig noget for pengene. Min Map800 er stor og tung og trækker alt hvad man smækker i røven af den, med stor dynamik og lyd :)

Jeg vil gerne høre Advance Acoustic EL300 modellen, deres gulvhøjtaler, den skulle virkelig være en god All-around til små penge og tror med garanti de spiller godt på en Map 800 ;)

Tifo
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Februar 2012 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Går ud fra den bliver stående ;)

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2012 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Hej Tifo

Så er de sidste par dage gået med at spille en masse musik. Må sige at jeg synes den gør et fremragende job. Den giver lige
det sidste liv til musikken som jeg godt kan lide:)
Havde lige en film på anlægget i går - det er i hvert fald ikke basoutput den mangler. Hold da op den går dybt. Mangler en lille
smule opløsning i de nedre toner, men er sikker på at med andre kvalitetsrør at det bliver godt

Har ellers fået lyttet lidt til Dave Matthews Band, Opeth, Porcupine Tree, Tool, og Fever Ray - lidt forskellige genre, og synes
bestemt den gør det rigtig fint. Den måtte gerne være lift mere luftig i toppen - Men igen, bedre rør og evt en upgrade af
forskellige interne komponenter, så tror jeg at jeg er langt. Den har i hvert fald potentiale til at blive rigtig god :-D

Så nu er den anden forstærker sat til salg - Der skal jo være plads i racket til den nye :-D

Lidt ægerlig over at jeg ikke lige fik lyttet til deres advance forstærkere, men havde lidt travlt i torsdags da jeg var hos Sun
Audio. Men fedt at du er glad for dit køb. EL300 spillede faktisk inde deres rum ved siden af, lyttede kun lige kort, men det lød
bestemt ikke dumt.
Jeg kan godt lide når man får noget for sine penge, og ikke skal slippe alverdens bondegårde for at komme langt. Så det er
lækkert med sådanne små opdagelser :-D

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes