Forfatter |
|
1966 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
Sendt: 09 Februar 2012 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej herinde, da ny forstærker skal have plads her hjemme vil jeg da lige høre herinde om der skulle være nogle kloge hoveder
i forum der kunne fortælle mig hvad jeg måske skulle vælge ud af disse to dejlige lydformidler, skal det være rør eller transitor
eller et helt andet mærke skal lige sige at det skal høres her hjemme før køb og parres med et sæt JBL TI 5000. De 2
forstærker er af mærke Thorhauge intersection rørforforstærker med riaa og Thorhauge pp 80 ab rørstereotrin eller Mcintosh
ma 6900 hvilke af disse forstærker ville passe til mine gamle Ti 5000. Vh 1966.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 10 Februar 2012 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke at rør og JBL er et godt match, da de hungrer efter "mad". Men jeg er overbevist om, at Mcintosh være guf.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 10 Februar 2012 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har lagt øre til noget Mcintosh på messer i tiderens morgen og var ikke særlig begejstret, og sener en nede i butikke hvor jeg kommer ret tit og heller ikke der var det noget jeg blev betaget overt, men da der kom bedre rør i så blev det da bedre men ikke til at jeg sagde vov det er godt, det er for dyrt forhold til hvad man får for pengene, Thorhauge udstyr har jeg ikke lagt øre til har det til gode, men vil mene her høre man sikkert god musik og lyd men om hans produgt kan trække dine højttaler tvivler jeg på også Mcintosh vis du skal have fuld valuta til dine højjtaler.
|
Til top |
|
|
eag1 Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 10 Februar 2012 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blot en kort kommentar. Mener bestemt ikke ma-6900 er et godt eksempel på den lyd mcintosh kan præstere. Jeg har selv
spillet på en mc-252 effektblok, og den giver et helt andret drive og indlevelse i musiken, end jeg fik da jeg testede en ma-
6900. Og dette var med en surroundforstærker som forforstærker. Det var som om det hele blev lidt mere fjernt og muzak-
agtigt med ma-6900. Hvis du kan svinge budgettet op til en ma-7000, er det en helt anden snak. Her spiller det. Ellers ville jeg
se mig om efter en brug mc-252 eller tilsvarende.
Men der er jo ofte en 6900 til salg, så mon ikke du kan få lov at prøve den på eget anlæg, og høre om du har en anden
opfattelse af lyden fra den.
|
Til top |
|
|
1966 Forum Bruger

|
Sendt: 10 Februar 2012 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg for 14år siden købte mine Ti5000 efter at have hørt dem hjemme var jeg købt og det er nok også derfor at de står her
hjemme den dag idag men med årene har min hørelse også ændre sig ved at Ti5000 er lidt stålet i toppen hvad jeg ikke syntes
de var for 14 år siden, jeg køre idag med Sonys forstærkersæt Ta-E90ES-Ta-N90ES, jeg ved godt at jeg kunne lade min N90ES
blive og søge en anden forforstærker ved at der er kraft og saft i min effekt men igen det jeg søger er den varme lyd og så er
jeg sgu lige glad med om det er den perfekte lyd da det er mine øre der skal afgøre det, men hvis det ikke skal være Mcintosh
eller Thorhauge hvad skal jeg så gå efter,jeg troede faktisk at Mcintosh Ma6900 var sagen til mine jbl men igen så er det jo
godt at jeg har jer til at vise mig vejen da det nu er mange penge der skal til og jeg gerne vil have glæde af det i mange år
fremover SÅ KOM IGEN VENNER kom med nogle gode forslag da det er gratis men kan blive dyrt for mig hvis det skulle blive et
fejl køb. vh.1966 God week.
|
Til top |
|
|
Mulan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 212
|
Sendt: 10 Februar 2012 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
1966 skrev:
Da jeg for 14år siden købte mine Ti5000 efter at have hørt dem hjemme var jeg købt og det er nok også derfor at de står her hjemme den dag idag men med årene har min hørelse også ændre sig ved at Ti5000 er lidt stålet i toppen hvad jeg ikke syntes de var for 14 år siden, jeg køre idag med Sonys forstærkersæt Ta-E90ES-Ta-N90ES, jeg ved godt at jeg kunne lade min N90ES blive og søge en anden forforstærker ved at der er kraft og saft i min effekt men igen det jeg søger er den varme lyd og så er jeg sgu lige glad med om det er den perfekte lyd da det er mine øre der skal afgøre det, men hvis det ikke skal være Mcintosh eller Thorhauge hvad skal jeg så gå efter,jeg troede faktisk at Mcintosh Ma6900 var sagen til mine jbl men igen så er det jo godt at jeg har jer til at vise mig vejen da det nu er mange penge der skal til og jeg gerne vil have glæde af det i mange år fremover SÅ KOM IGEN VENNER kom med nogle gode forslag da det er gratis men kan blive dyrt for mig hvis det skulle blive et fejl køb. vh.1966 God week. |
|
|
Hvis dine diskanter kan opleves en smule hårde, kan det også skyldes at olien er tørret ud, de diskanter er olie afkølet og med årene når olien forsvinder bliver de hårde i lyden.
|
Til top |
|
|
Goodie Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 November 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 73
|
Sendt: 10 Februar 2012 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Glem McIntosh med mindre du har mange mange penge og/eller godt kan lide det blå lys Det er alt alt for opreklameret.
Thorhauge lyder bedre og er langt billigere. Ring til Thorhauge og få en snak, flinker mand. Du kan sandsynligvis låne noget og prøve.
Jeg ville skifte både for- og effektforstærker. Din effekt er måske ved at være lidt "slap" alligevel...
God fornøjelse 
|
Til top |
|
|
1966 Forum Bruger

|
Sendt: 10 Februar 2012 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mulan diskanterne er iorden er blevet checket men kunne det ikke være at sony sættet måske er for lystklingene til jbls lidt
speciale top.1966.
|
Til top |
|
|
Goodie Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 November 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 73
|
Sendt: 10 Februar 2012 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du vil da blive rystet, hvis du får noget godt rør på, i stedet for de Sonny boys der...
|
Til top |
|
|
1966 Forum Bruger

|
Sendt: 10 Februar 2012 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Goodie Thorhauge ville jeg også eje men hvad med power 80watt er jo ikke meget til sådan en jbl ikke fordi at jeg spiller store
lydstyrker og går heller ikke op i watt men strømstærk nok til at styre den 4vejs højtaler.1966
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 10 Februar 2012 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
1966
Det Sony sæt hører til det lidt sterile i klangen i forhold til forgængerne 80ES, der var mere varm og måske lidt mørkere. Så det er i en anden retning du skal med de JBL. Hvad med noget Aragon 4004/ll + pre 24K. Den kombi har jeg hørt en del gange. Sættet får JBL'erne til at ånde.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
eag1 Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 10 Februar 2012 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan nu ikke helt give goodie ret i at mcintosh er opreklameret. men det er korrekt at der skal en del kontanter på bordet.
Har dog aldrig hørt thorhauge, så ved ikke hvordan det præstere.
Tror ikke 80 watt er et problem. spiller selv på et par jbl array 1000. Har ikke lige sammenlignet følsomhed osv, men kan se
på min marantz sm-11s1 at ved normalt lydniveau svinger den sjældent over 5 watt. men når jeg skejer ud, trækker den lidt
over 100 watt. så mon ikke 80 watt bør kunne tilfredsstille dine højttalere, hvis du ikke leger diskotek i weekenderne. Men det
bør da være muligt at låne et forstærkersæt, så du kan høre det på systemet. Du kan også kigge lidt på Manley hvis det skal
være rør. men det er heller ikke helt billigt. men USA made, så sikkert et match til dine jbl, da lydfilosofien ligger op af
hinanden.
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 10 Februar 2012 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
1966 skrev:
Goodie Thorhauge ville jeg også eje men hvad med power 80watt er jo ikke meget til sådan en jbl ikke fordi at jeg spiller store lydstyrker og går heller ikke op i watt men strømstærk nok til at styre den 4vejs højtaler.1966 |
|
|
en rør forstærker der er bygget ordentlig på 80watt sparker mange gange mere røv en alle de der mellem og bilige forstærker der er i dag, rør er som disel de trækker bar og gode vel bygget transister gør det samme, det hele drejer sig om en ordentlig strømforsyning til de watt der bliver opgivet og gode komponendter så rykker det bare på bægge fronter så selv ret tunge højttaler kommer til at spiller godt 
|
Til top |
|
|