Forfatter |
|
deeh Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 31
|
Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 02:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hej
Jeg har pt. en Nad c325bee forstærker, som er okay.
Men man vil jo altid gerne opgradere lidt, og har tænkt på Naim Nait 5i eller Cayin 153b eller 252b.
Det er pt. hvad jeg er ude i uden at have hørt nogle af dem. Er der noget i tror vil være en klar forbedring?
Jeg skal ikke over 4000,- på brugt markedet. Hvad kan i ellers anbefale i det prisleje?
Mvh Lasse
|
Til top |
|
|
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nappe en Naim Nait 5i, den er simpelthen en kanon forstærker til de brugtpriser man kan få den til, ligenu er der 2 til
omkring 3500 kr. Kan du ikke lide den, kan du sikkert ret nemt komme af med den igen til samme pris. Vær opmærksom på
at prøve den med et passende højttalerkabel, aller helst Naims eget, da Naims forstærkere er lidt mere følsomme overfor den
slags end gennemsnittet, det har noget at gøre med at man bruger kablets elektriske egenskaber som en del af
forstærkerkonstruktionen. Nogle modeller skulle være mere eller mindre ligeglade, men for en sikkerheds skyld... Naims
højttalerkabel kan du låne i bl.a Hififorum, og det har den fordel at det ikke koster alverden! __________________ You aint nobody without a naim!
|
Til top |
|
|
JRolLbs Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 234
|
Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan roligt investere i en 153b eller 252b - har haft dem begge og de er en klar forbedring i forhold til 325BEE (som jeg også har haft). Har ikke hørt Naim Nait 5i. Ved ikke, hvad din signalkilde er, men sørg for, kvaliteten er på højde med resten af dit setup.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det må jeg hellere også få tilføjer: Hvad er din signalkilde? Hvis den ikke er på højde med højttalerne, det vil faktisk sige
temmelig god, ville det være et bedre sted at starte. Min egen erfaring siger mig, at folk forventer for store forbedringer af
lyden når de snakker forstærker og for små når de snakker f.eks CD afspiller. Min personlige balance i sammensætning af
anlæg ville ligge omkring 40 procent af budgettet på signal, 30 på forstærker, 30 på højttalere. Men hvis du ved at du senere
vil opgradere det ene eller det andet led, kan du selvfølgelig sagtens bruge mere.
__________________ You aint nobody without a naim!
|
Til top |
|
|
JRolLbs Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 234
|
Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dog er den NAD 325BEE IMO så forholdsvis bovlam, at deeh vil opleve en kraftig forbedring af lyden næsten uanset kildens kvalitet.
|
Til top |
|
|
deeh Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Med jer,
Jeg hører pt. over computeren. med en dacmagic.
Jeg fandt en Cayin 153b brugt til 2500,- og slog til.
Bunden i musikken er SÅ MEGET bedre med Cayin end med min NAD.  YES!!!
begge de to Naim nait 5i var solgt. så slog til på dette tilbud i stedet.
Den ska jeg nok få glæde af i lang tid.
Mvh Lasse
|
Til top |
|
|
deeh Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRolLbs skrev:
Du kan roligt investere i en 153b eller 252b - har haft dem begge og de er en klar forbedring i forhold til 325BEE (som jeg også har haft). Har ikke hørt Naim Nait 5i. Ved ikke, hvad din signalkilde er, men sørg for, kvaliteten er på højde med resten af dit setup.
|
|
|
tak JRolLbs - den er klasser bedre end 325BEE - Den får svigermor nu
Mvh Lasse
|
Til top |
|
|
deeh Forum Bruger

|
Sendt: 13 Oktober 2011 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
megholm skrev:
Ja, det må jeg hellere også få tilføjer: Hvad er din signalkilde? Hvis den ikke er på højde med højttalerne, det vil faktisk sige
temmelig god, ville det være et bedre sted at starte. Min egen erfaring siger mig, at folk forventer for store forbedringer af
lyden når de snakker forstærker og for små når de snakker f.eks CD afspiller. Min personlige balance i sammensætning af
anlæg ville ligge omkring 40 procent af budgettet på signal, 30 på forstærker, 30 på højttalere. Men hvis du ved at du senere
vil opgradere det ene eller det andet led, kan du selvfølgelig sagtens bruge mere. |
|
|
Tak for rådet, pt. er jeg ved at spille mine cd'er over i itunes i apple lossless, og kører derfra med dacmagic.
Så næste gang der skal forbedres er det dac'en der skal opgraderes, men den er rimelig ny og har ingen penge nu, så venter til jeg har råd til en markant opgradering. pt. hedder den 25% signal, 25% forstærker, 50% højttalere mvh Lasse
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 Oktober 2011 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deeh, ja det var jo lidt det jeg havde frygtet
Det er jo fint nok, når bare du er klar over problematikken. Jeg ville personligt opgradere DAC'en først, det er trods alt den
som kommer til at sætte det største fodaftryk på lyden. Men, hvis du ikke har så mange penge lige nu, må det måske vente til
senere, jeg vil ihvertfald anbefale en rigtig rigtig god DAC til de højttalere. Rega DAC som absolut minimum, men meget gerne
noget bedre som en (brugt) Naim DAC eller noget i den klasse. __________________ You aint nobody without a naim!
|
Til top |
|
|
deeh Forum Bruger

|
Sendt: 13 Oktober 2011 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hørte højttalerne på rega dac i TopSoundHifi på østerbro, og det lød også bedre end her.
Og kan godt høre det er den vej jeg skal når der bliver råd. men der er langt til Naim dac'en
Men efter køb af Cayin forstærkeren er jeg i hvert fald bedre kørende en med NAD'en
|
Til top |
|
|
Clemensen2k Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 141
|
Sendt: 13 Oktober 2011 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at finde en XTZ100D3 - jeg synes den er fuldstændig suveræn i det prisniveau. Ellers spar op og køb en ny for 5k hos
danstv.
Stor kraftreserve - 2x180 i AB el. 2x50 i klasse A. Super lækker kvalitet generelt - super god DAC indbygget.
|
Til top |
|
|