Forfatter |
|
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
Sendt: 27 September 2011 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens. Jeg står med en Audiolab 8000p (Engelske udgave) som jeg kan få byttet til en electrocompaniet Ampliwire 100. Mit spørgsmål lyder så : Er der nogen der kan fortælle lidt om forstærkeren? Vil det være en god byttehandel? Nogen der har links til manualen af den? Jeg har ledt overalt og kan bare ikke finde noget. Tak på forhånd
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2011 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ingen der kan sige noget om den?
|
Til top |
|
|
beta Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
Sendt: 28 September 2011 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ampliwire 100 er lavet i flere udgaver. Farverne på fronten siger noget om hvilken årgang det er m.v..
Jeg har haft flere af dem og synes generelt det er en god forstærker, men den har selvfølgelig mange år på bagen i forhold til nyere forstærkere.
Manualen indeholder mest filosofien bag forstærkeren, hvordan du tilslutter den og tekniske data.
Hvis du har nogle konkrete spørgsmål, skal jeg gerne forsøge at svare.
Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2011 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej beta.
Den er mat sort, med hvid skrift står der electrocompaniet. Og i bunden på fronten er der rød skrift.
Jeg er meget interesseret i tekniske data, årgang og dens spillestil. Hvis det er noget du kan være behjælpelig med, så vil det være super :)
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2011 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den skulle iøvrigt have kostet en 15-20.000 kr fra ny.
|
Til top |
|
|
beta Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
Sendt: 28 September 2011 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her nogle data:
Indgang 2V/2kOhm
Udgangseffekt 20 - 20.000 Hz 8 Ohm 100 W Udgangseffekt 20 - 20.000 Hz 4 Ohm 180 W Strømkapacitet, 2 Ohm, 1 kHz +- 60A Frekvensgang DC - 200.000 Hz Harmonisk forvrængning, nom. <0,005% Harmonisk forvrængning - 26 dB <0,003% Signal/støjforhold 100dB
Effektforbrug max. 1000W
Ultralineære transistorer. Meget stor stømkapacitet. 8 stk. udgangstransistorer pr. kanal.
Data er hentet fra HiFi årbogen 1987.
AW 100 kom i 1986 var i produktion i ca. 5 år. Derefter kom AW 100 DM, som ikke var i produktion ret længe, men blev afløst af AW 100 DMB, som også indledte æraen med acrylfront.
De første AW 100 havde skarpe kanter og hjørner på frontpladen. Herefter blev kanter og hjørner fræset af. Til sidst fik AW 100 bredere frontplade og bærehåndtag. Til aller sidst fik AW 100 gul skrift på fronten. Til aller, aller sidst kom den i en Dual Mono udgave, hvor nogle blot hed Dual Mono og andre Dual Mono Class A, uden dog at være en ægte klasse A forstærker.
Spillestil er dynamisk, kontrolleret med god magt over tingene. Nogle af de første var lidt pågående i toppen og fokuserede for meget på S og T.
Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 28 September 2011 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den tager i hvertfald godt fat i enhederne. En mususløs sag. Beta's lyd beskrivelse af den, er helt rigtig.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2011 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak for det beta.
Nu er det spændende at se om sælger vil bytte med Audiolab'en.
|
Til top |
|
|
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
Sendt: 28 September 2011 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville genoverveje en sådan handel, Audiolab'en er bygget som en tank, super stabil og neutral, måske lidt steril men partneret med den egen forforst 8000c eller Q er man rimelig kørende ifht alt det konsumgrej der florerer. Endda er det engelsk produceret inde i en genrejsning i UK hvor værdien kan være stigende (pga det kinesisk kopierede/producerede og historien med TAG)
Electrokompagniet havde nogle hvis ikke mange stabilitets og reperations issues tilbage i halvfemserne der gjorde at jeg ikke rørte deres grej med en ildtang, dette er måske en sga blot - aner det ikke men det sidder altså bare som et dårligt ry hos mig, Deres allerførste sæt 25W 2 channel sæt var superb.
|
Til top |
|
|
NAD-Mand Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2011 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for input kvickly, men handles blev ikke til noget, sælger trak i land til sidst. Men nu er jeg blevet klogere omkring Elektrokompagniet's produkter, da jeg jo har søgt google tyndt for at finde bare lidt omkring den omtalte AW 100. Men kan nu også se ud fra hvad beta skrev, så var det en gammel svend fra 86. Så det fik også mig til at genoverveje om jeg nu skulle slippe min Audiolab, da jeg trods alt er glad for den, men i ved jo selv, man gerne vil prøve noget nyt.
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 28 September 2011 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at kigge efter et Nakamichi sæt. Det fås som regel til 5-8.000 i den blå. Så spiller det .
carsten
|
Til top |
|
|
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
Sendt: 28 September 2011 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, prøve noget nyt er altid fristende, jeg ville kigge på det svageste led i kæden som nr 1 til udskiftning
|
Til top |
|
|