Sendt: 31 Juli 2011 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kender jeg ikke Xtz'en, men jeg er meget godt tilfreds med min Classic. Den virker meget solid, og jeg har ikke kunne få den i knæ endnu, heller ikke under fester.
Lyden synes jeg er ret neutral, med god kontrol i bassen, og klarhed i mellemtone og diskant. Samtidig formår den at holde overblik over lyden, selv i pressede situationer, hvilket også gør den velegnet til rimeligt tungt drevne højttalere.
Et par minusser er at fjernkontrollen af volumen sker indenfor nogle meget store intervaller, hvilket gør det svært at finde et passende lydniveau(det slipper du jo så for når fjernbetjening er ødelagt). Og så er der en smule støj i højttalerne når anlægget bare står med forstærkeren tændt, uden at spille musik. Dette er dog kun hørbart indenfor 50 cm. afstand af højttalerne, lige ud for diskanten, ved rimeligt følsomme højttalere (mine er på 92dB.) Jeg var ved at dumpe forstærkeren på dette, men da jeg ikke lægger mærke til noget i det daglige, og slet ikke når jeg spiller musik, valgte jeg at overse problemet.
En sidste ting er at den er tung som et ondt år, men det kan man jo læse sig til.
Indtil videre har min Classic fungeret uden problemer i 5½ år og det samme har min fars. Så jeg vil tro at den er bygget meget fornuftigt, komponenterne mener jeg ikke er så dårlige igen i hvert fald.
Hvis du har mulighed for at lytte til en af forstærkerne, eller begge, så gør endeligt det. Ellers vil jeg anbefale dig at købe den du umiddelbart mener passer bedst til dig. Og så have i baghovedet at den skal kunne sælges igen uden tab, hvis altså det viser sig at være et fejlkøb.
|