Det er jo et fund ud over det sædvanlige - der er ikke mange, der bortsmider Accuphase. Den forstærker er en meget fin sag, som under normale omstændigheder er fremstillet efter meget høje standarder og bør ikke smides ud - det kan altid laves, men spørgsmålet er altid om, hvad det så koster.
mit bud på hvad fejlen er:
Jeg tror, at der er én elelr flere fejl i forstærkeren, som afstedkommer megen DC (jævnstrøm) på en utilsigtet måde. Denne DC-fejl får det ene relæ (det, som du kan høre knurre) til meget tøvende og knurrende at slå forstærkeren til, så den kan spille. Det knurrende relæ fejler sandsynligvis ikke det store, men der er en større fejl et andet sted i forstærkeren, som afstedkommer dette.
Forstærkeren ser ud til at skulle have skiftet de to store runde elektrolytkondensatorer, da de ser ud til (på billedet) at bule ud/op - dette er et dårligt tegn. Desuden ser forstærkeren ud til at skulle rengøres og efterses efter alle kunstens regler og have de dimser udskiftet, som ikke er gode mere. derefter justeres ind efter fabriksspecs igen.
Jeg synes bestemt ikke, at du, hvis du ikke selv vil bøvle mere med den, skal smide den ud - det er den alt for fin til. Du må hellere sælge den til en prson, som vil kunne tage sig af den store service, som den trænger til.
an skal være meget forsigtig med at vurdere, hvad en reparation vil kunne koste, men min "mave" siger mig, at for at den skal kunne sundt og fejlfrit vil koste 2000-3000 kr., forudsat at mine anelser holder stik. Det er meget svært at afgøre på afstand, hvad der er galt.
Et værksted gør ikke tingene rene, men laver typisk bare det elektriske.
venligst
freddy