Forfatter |
|
SuckyBoyfriends Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 520
|
Sendt: 19 Juli 2011 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
er på udkig efter et sæt 800D og har kig på flere hvor jeg inden for 14 dage har dem hjemme.
Overvejer et sæt Vincent SP 998 til at drive dem i starten.
De yder 350W hvilket lyder fornuftigt
Men er det helt skidt? __________________ Mit anlæg
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 19 Juli 2011 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forstærker med en lidt varm lyd er at fortrække til dem, men også nogle forstærker med en masse gode og stabile w.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Juli 2011 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tænker jeg også:) Kender du Vincent nok til at kunne konkludere at den er det? __________________ Mit anlæg
|
Til top |
|
|
DTSSOUND Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 118
|
Sendt: 20 Juli 2011 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej sucky
Et meget lydmæssige dårlig valg til et sæt b&w 800d, køb du hellere noget mindre strømsvagt, men bedre. Jeg benyttede selv, en god high end 60
watts røreffekt til mine. De er ikke så svære at trække.
High end højtalere af denne klasse, kræver high end anlæg, lige fra signal til effekt. Ellers kan du lige så godt, købe et mindre dyrt højtalersystem.
Mvh
Dts
__________________ Gustav = Slukket TV
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 20 Juli 2011 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er så absolut ikke strømstyrke, Vincent mangler, og de har samtidig musklerne til at have kontrol over bassen uden at rende tør. Har du iøvrigt hørt 998´erne på 800D, eller 802D for den sags skyld? De spiller aldeles glimrende på 800D, især prisen taget i betragtning. Det behøver ikke nødvendigvis at have et kendt navn og en tårnhøj prislap for at lyde godt.
Alt andet lige så skal man starte et sted, og hellere starte med dyre højttalere og knap så dyrt grej, end at starte med topgrej, og have billigere højttalere der slet ikke har mulighederne for at levere hvad grejet kan. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 20 Juli 2011 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
SuckyBoyfriends
Kan du ikke låne dem med hjem og høre det sammen ?.
Men som DTS skrive en godt stærk rør amp gør noget ved de højtaler som de fleste ikke har hørt.
Jeg har hørt dem sammen med MC1201 MC1.2 ML Krell Pass ARC samt en masse andet.... lidt svær for mig at skrive hvad jeg synes de lyder bedst med..... mine hænder er løst fat, men lyt på DTS.
|
Til top |
|
|
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 20 Juli 2011 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Classe' spiller fint paa 800 serien.
Bruger p.t Classe' CAM 200 paa et par 802D.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Juli 2011 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Det er så absolut ikke strømstyrke, Vincent mangler, og de har samtidig musklerne til at have kontrol over bassen uden at rende tør. Har du iøvrigt hørt 998´erne på 800D, eller 802D for den sags skyld? De spiller aldeles glimrende på 800D, især prisen taget i betragtning. Det behøver ikke nødvendigvis at have et kendt navn og en tårnhøj prislap for at lyde godt.
Alt andet lige så skal man starte et sted, og hellere starte med dyre højttalere og knap så dyrt grej, end at starte med topgrej, og have billigere højttalere der slet ikke har mulighederne for at levere hvad grejet kan. |
|
|
Tænker lidt det samme.. 300w og +30 kilo pr blok burde da betyde noget? Jeg har penge til større men vil hellere spare hvis der ikke er meget forskel.. Låner dem hjem, men ens auditive hukommelse er jo elendig, og har kun hørt 800d på classe cam400. Men overvejer at købe dem brugt og så lave ab test med bedre. Kan skrid sælge dem igen! Hvor meget watt er nødvendigt for de yder perfekt? Har set dem med 1.2 kw som virker lidt vildt? __________________ Mit anlæg
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 20 Juli 2011 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
SuckyBoyfriends
Har hørt dem mange gange på 1,2kw også set de 1,2kw gået i knæ på dem.
|
Til top |
|
|
DTSSOUND Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juli 2011 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Igen
Man køber vel dyre High end højtalere, for at få de sidste detailer med. Men som sagt kræver det også, sit udstyr iden anden ende med.
De er nogle fantastiske højtalere, men kan bestemt også skuffe, med det forkerte udstyr på.
Du kunne overveje den Classé 401, vassagohifi har stående. Den ville være et langt bedre valg, end det vincent(low fi). Eller en Gamut D200I, som spiller helt forrygende på dem.
Men valget er selvfølgeligt dit, men du spørger.........
Mvh
DTS
|
Til top |
|
|
FelixTheDane Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 518
|
Sendt: 20 Juli 2011 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Mine erfaringer er mest med 802 Nautilus og 802 Diamond. Jeg har dog hørt de fleste af de andre modeller også, også 800-serien,
Mit indtryk (Og det er MIT indtryk) af diskanten i D-serien (ikke diamond), er at den meget let bliver for meget. Den gør opmærksom på sig selv, og er ikke så neutral som den efterfølgende Diamond-model.
Men stadig en fremtragende højtaler du har.
Jeg ville ikke umiddelbart koble den sammen med Vincent.
Jeg synes Vincent laver fantastiske forstærkere, og især da til prisen. Men de har også et klangideal som jeg frygter vil give noget som kan minde om en snert af lyttetræthed sammen med især D-serien.
B&W valgte jo også IKKE at bruge D-seriens diamantdiskant til 805 modellen, som derfor udkom i en S-model i stedet.
Du må jo lure mig om det ikke var fordi de ikke helt havde den på plads endnu, hvilket er særdeles hørbart i en tovejs som 805..
Men med omhyggelig valg af forstærker får du intet mindre end fremragende lyd.
Forslaget om at prøve rør er ikke dårligt.
Jeg drev selv mine 802 med et sæt rørmonoblokke på 125w. Det var det eneste, som nogen sinde fik lyden helt fri a kasserne, og hvilken lyd!
Når du ser på rørforstærkere, så husk at rør har masser af kræfter.
Mine 125w blokke trækker mindst lige så godt som de Vincent du har kig på. Hvad kræfter angår er de enorme.
Forslaget om en 60w lyder slet ikke helt forkert.
Prøv, og bliv overbevist.
Men skyd ikke genvej, det kan SLET ikke svare sig.
Selv kørte jeg med Vincent SP T-800 monoblokke.
Jeg var nødt til at sælge dem, hvor fremragende de end er. Deres klanfilosofi gjorde bare at det aldrig blev helt rart at høre på.
Det mærkede man efter nogle timers lytning.
Da jeg skiftede til mine rørblokke, SÅ rykkede det voldsomt i den rigtige retning.
De var grimme, men med helt nye rør og i orden. Jeg gav 12.000 for sættet brugt.
Så det kan altså lade sig gøre for en billig penge.
Hvad end du vælger, så god fornøjelse, og tillykke med en fremragende højtaler.
|
Til top |
|
|
DTSSOUND Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juli 2011 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rart med et fint input felixthedane
Mine erfaringer med b&w Nautilus serien, er at den første serie. Havde N802, og det var nået nær det værste køb jeg endnu har lavet. De havde om noget skrige diskant, og meget blød bund. Synes fastisk at matrix 802 Serie 3 var bedre. De røg hurtigt ud igen.
Derefter kørte jeg en år række med Matrix 800, den store 1,8 meters. De kunne rocke, men ikke specielt en high end højtaler.
År senere købte jeg Nautilus 800D, og den mener jeg er deres endnu bedste højtaler de har produceret. Har ikke haft den nye Diamond hjemme og stå, har hørt den i klubben. Men en tysker, som jeg har handlet med, har dem, og han havde 800D før. Og han siger, at der faktisk er bedre diskant på den gamle model. Men en bedre bund, på den nye.
Men min helt egen vurdering, er at ingen højtalere jeg har hørt endnu, kommer i nærheden af Jm Labs Utopia BE diskanten, og Utopia Nova BE er den mest sammenhængende/homogene højtalersystem jeg har har haft muligheden for at ligge øre til.
Og som slut kommentar, 60 ordentlige rørwatt er rigeligt til at trække det meste.
Mvh
DTS
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 Juli 2011 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv A/B testet den gamle mod den nye Diamond og der er forskel. Den nye er over-all 10% bedre på hele linjen. Deres nye delfilter tror jeg har meget af skylden da B&W selv siger at det primært er bassen og magnet typen der er ændret. Magnet typen giver vist lidt mere fri-rum bag enheden så der ikke kommer så meget retur mod enheden igen, men det tror jeg har minimalt at sige?
Har godt set de Classe 401, men til prisen kan man næsten købe 2x CA-M400 hvis vi skal tale Classe.. Går ud fra de er bedre? __________________ Mit anlæg
|
Til top |
|
|
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 21 Juli 2011 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er åbenbart lidt forvirret her ! Er 800 D ikke med diamant diskant ? Den har jeg ikkke oplevet skule have specielt brug for en varm forstærker. Tværtimod skal den være så tør i bassen som overhovedet muligt. Diskanten har jeg ikke oplevet nogle problemer med i det opsæt jeg hører en gang imellem.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 Juli 2011 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er med diskant
Synes heller ikke den virker hidsig i diskanten. Bassen kan dog drille lidt med små forstærkere på hele serien. Har hørt 802D på lidt mindre forstærkere hvor den blev tam og kedelig. __________________ Mit anlæg
|
Til top |
|
|
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 21 Juli 2011 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
DEt opsæt jeg hører har 4 stk. 750 W monoblokke. Påtrods af det er der problemer primært pågrund af et alt for lille rum på ca 20 kvadrat m vil jeg tro. Diskanten påkalder ingen opmærksomhed.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 Juli 2011 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det noget jeg må få en lytter på? - Lyder spændende? __________________ Mit anlæg
|
Til top |
|
|

Eget ønske!
|
Sendt: 21 Juli 2011 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mig lyder det ikke så mærkeligt at der er mange meget forskellige oplevelser af lyden (og især diskanten) på B&Ws 800-serie.
Det er jo højtalere der som de fleste andre højtalere kan parres med mere eller mindre velegnet grej.
Det er væsentligt at forstærkeren leverer et lydbillede som svarer til ens eget ideal.
Det er væsentligt at forstærkeren leverer etn lyd i absolut god kvalitet.
Og det er nok en god idé at prøve sig frem.
Jeg har også haft 802 Nautilus, og et hav af forstærkere, inden den lød helt fantastisk. Og det er rigtigt at den kan spænde fra kedelig, død, til virkelighedstro og delikat.
Det afhang i mit tilfælde af forstærkere som havde strømstyrke nok, samt det rigtige lydbillede. Og her måtte jeg konstatere at ellers strømstærke konstruktioner som er velanskrevne både her og der, bare ikke magtede opgaven. Mit første forsøg var nogle NAD Silverline S-200. Jeg havde to brokoblede, så der var effekt nok. Troede jeg. De 2*700w i 8ohm kunne ikke få lyden fri af kasserne!!! Der var ikke kræfter nok i de 50 kg forstærker.
Jeg var meget igennem, og endte med et par rørblokke på hver 125w. DE kunne få liv i dem. Lyden kom helt ud og opstod i rummet nærmest fysisk. Og med et fantastisk naturligt lydbillede.
Men det var kun MIN oplevelse.
Andre vil have noget andet.
Jeg synes i øvrigt bedst om den nye diskant (Diamond) hvorimod jeg finder at D-modellen faktisk er dårligere end den gamle Nautilus. Men det er KUN diskant jeg forholder mig til.
Kabler i hele systemet er i øvrigt også afgørende. Meget.
Ren sølv gav netop den katastrofale ubehagelige diskant.
Tilbage til trådstarter, så handler det om Vincent til B&W 800D.
B&W og Vincent er i mine ører ikke optimal. Meget langt fra enda.
Derfor kan det godt være at trådstarter synes om det, sådan er det jo med lyd.
Jeg kan kun give min egen opfattelse og erfaring videre, og så opfordre trådstarter til på det allerkraftigste at lytte, inden han køber.
Jeg er superspændt på hvad du ender med!
Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 Juli 2011 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for rigtig godt Feed-back:)
Jeg er lidt nysgerig efter hvor mange der beskriver forskelle mellem 800D og 800 Diamond som rent faktisk har AB testet i samme lokale og samme AMP. Jeg gjorde det på åboulevarden og der er virkelig ikke meget forskel. Tænker om de store forskelle folk beskriver kan være grundet hukommelse, udstyr eller rummet?
Der er forskel men intet der stikker af når man fin lytter.. Kun små ting i klangen hvilket jeg tror findes i filteret. B&W siger jo selv at diskanten på nær magnet-typen er den samme.
Men tilbage til tråden.. Skal nok give information.. Skal som sagt købe 800D.. Skal se på den første i weekenden som kunne være noget.. Men der er flere til salg i tyskland så nøjes ikke:)
Derefter skal jeg først teste Vincent og derefter bliver det nok en MC intosh 452. Tror forstærkeren bliver købt for ny medmindre det bliver vincent. Vil gerne have garantien:)
__________________ Mit anlæg
|
Til top |
|
|

Eget ønske!
|
Sendt: 21 Juli 2011 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal du nok lige lægge mærke til at lokalerne i Åboulevarden mildest talt ikke er særligt gode.
Desuden er udstyret jo begrænset til nogle ganske få produkter, og kablerne lige sådan. Tilgengæld er det produkter som passer fremragende sammen.
MCintosh lyder som et særdeles fremragende valg.
Og en helt anden klangfilosofi end Vincent.
Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|