Forfatter |
|
siksak Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 12 Juni 2011 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nogle Snell K som jeg købte fra nye for mange år siden. Til dem havde jeg en Sugden forstærker men den har givet helt op nu. Hvad jeg gerne vil have lidt hjælp til at finde en ny forstærker som kan løfte mine Snell op til det niveau som de havde før ( bruger i øjeblikket en oldnordisk surround forstærker som nødløsning) Bor langt væk fra alting (Læsø) så jeg har ikke de helt store muligheder for at rende rundt og prøve. Derfor er jeg interesseret i nogle forslag, som jeg kan køre målrettet efter når jeg har mulighed for det. Har kigget lidt på rør men jeg er også tilhænger af at det skal være simpelt og syntes jeg ikke helt at rør er. på forhånd tak  Peter
|
Til top |
|
|
ICEP Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 38
|
Sendt: 15 Juni 2011 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter,
Snell Type K er en fantastisk HT. Jeg var i sin tid med til at sælge Snell fra Audio Consult i Odense, før jeg blev tynd i toppen. 
Den bedste forstærker at parre dem med er Sugden A28 eller A48, som du selv er inde på. Men de har det med at futte udgange og drivere af efter nogen tid, sikkert hedeslag.
Nu om stunder er der et rigtigt godt alternativ, dog noget dyrere end en brugt A28, det er en integret sag på 2 x 100 W i 8 Ohm. NuForce IA-7 til omk. 10K den dur 
Mvh,
Brian
__________________ BS
|
Til top |
|
|
ginger Udelukket fra forum

Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 267
|
Sendt: 15 Juni 2011 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
snell k er nem at drive,så stort set alle rørslæder kan bruges - omend med forskellige resultater! jeg har drevet mine med dynaco sca-35 (el84pp) og quicksilver (kt 88pp) audio innovation (el34pp) samt 811a (se) - dvs alt fra 10 til 50 watt.. det er en fantastisk åben og dynamisk højtaler,som er go nok til selv temmelig dyre amps
|
Til top |
|
|
siksak Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juni 2011 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for input.
Jeg vil kigge lidt på det.
Men ja det er nogle gode højtalere som jeg aldrig rigtigt har overvejet at skifte ud, idet de har leveret varen i mange år.
Er lige ved at bestille nye skumkanter til bassen. audio note i England har dem.
Peter
|
Til top |
|
|
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
Sendt: 15 Juni 2011 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kunne lide Sugden, så prøv deres allerbedste model A21a, den er ren klasse A og rigelig kraftig til et sæt K.
Alternativt har jeg hørt Densen, Creek, Rega, Linn, Sonneteer, Exposure og Naim forstærkere som et rigtig fornuftigt valg men ofte kan tilpasning med kabler + signalkilde være en udfordring.
Der er også kommet en ny Rega Brio R forstærker som siges at være interessant.
|
Til top |
|
|
Freak! Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 32
|
Sendt: 15 Juni 2011 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft et pænt antal Snell i stuen efterhånden - geniale højttalere der kan det der med at spille musik.
Savner stadig til tider mine B og specialt mine A.
Jeg har sværget til Electrocompaniet efter jeg fik Snell! Har prøvet meget andet men klart det bedste resultat, i mine ører, var Electrocompaniet. Min Aer sang med min 250R spænd for....men mindre ville givetvis også kunne gøre det for dine K:)
Den gør det forøvrigt også fremragende på electrostater hvis du en dag skulle den vej:)
__________________ Legetøj:
- Electrocompaniet
- ML Summit
- Nordost
- Supra
|
Til top |
|
|
siksak Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2011 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak mange gange for input
Skal til København i næste uge og så vil jeg kigge lidt på diverse forslag.
Jeg købte højtalerne hos audioconsult på H C ørstedsvej, så jeg kører nok derned og kigger lidt på Sugden som en start.
Peter
|
Til top |
|
|
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
Sendt: 18 Juni 2011 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som en god ide,der er en test af en Sugden Mystro til 12K
på "nomono"....go jagt!
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 18 Juni 2011 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ud over Sugden, er Rega Mira et godt valg til type K. Har selv haft alle de oprindelige modeller og har A/ll stadigvæk. Men som en anden er inde på, så spiller snellerne godt med mange forskellige forstærkere, så du vil på intet tidspunkt have problemer med at finde en forstærker du vil få optimal udbytte af. Snellerne, er ikke lavet med henblik på særlige bestemte typer forstærkere. Du kan yderst let afgøre om den valgte forstærker er noget for dig over dine K'ere.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
Sendt: 18 Juni 2011 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snell K vil fungere godt sammen med en NAD C326BEE (efter min mening lyder den bedre end de større og dyrere modeller). Til en pris af kr. 3299,- får du en pålidelig forstærker på 50 gode W, hvilket er nok til at trække et par K til et pænt lydtryk. Grunden til min anbefaling er at lige netop denne NAD forstærker er en KISS konstruktion. Der er det der skal være, men heller ikke mere.
|
Til top |
|
|
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 598
|
Sendt: 18 Juni 2011 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har i sin tid trukket Snell K med et sæt Edison forforstærker/effekttrin. Det var den med EL-84 udgangsrør, med ca.
12watt pr kanal. Det spillede altså utroligt musikalsk. Også Audio Innovations 800 pentode effekttrinet, den med
strømforsyning til den lille forforstærker, og 7w triode monotrinene gik vældig godt i spænd med K'erne. Nu er det jo mange år
siden, disse forstærkere var i vælten, men lige netop derfor kunne man måske være heldig at få fat på dem billigt? På den
anden side er det ikke så tit, jeg ser dem her på salgssiden. De har måske fundet deres ejere efter alle disse år?
Jeg synes i hvert fald at rør klædte K'erne (og J og E og C) utroligt godt. Og den meget umiddelbare og medrivende gengivelse
gjorde at man ikke savnede lydtryk, selv om man naturligvis ikke kunne spille meget højt. Der er en tendens til, at man fristes
til at dreje mere op for volumen med de mere almindelige transistor-forstærkere, synes jeg. De er ikke så ægte og selvfølgelige
som rørene, og jeg har i hvert fald ofte følt mig fanget i en fælde, hvor jeg skruede højere og højere op for en
transistorforstærker, for at få den ønskede musikoplevelse. Oftest med dårligt resultat. Hvor rørene giver lytteglæde uden
denne trang til at kompensere for en mere steril gengivelse ved opskruning.
Men der er da også transistor-baserede forstærkere, som er gode og musikalske. Ofte er de bare dyre. God jagt, i hvert fald.
__________________ venlig hilsen Klogesen.
|
Til top |
|
|
siksak Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juni 2011 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker endnu en gang for input  Nu har jeg været lidt rundt på nettet og kigget lidt i København, så nu er jeg vist ramt af kronisk ubeslutsomhed  . Skal vist læse lidt mere og skal vist kigge lidt mere. Peter
|
Til top |
|
|