| Sendt: 10 August 2010 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Nu har jeg aldrig hørt om en X5, så jeg vil antage at det i virkeligheden er en 5X der er tale om. Følgende er taget fra HiFi Revyen i årgangene 1996 til 1998. Som alt der kommer fra HiFi revyen skal det naturligvis tages med et gran salt, det er ikke verdens mest pålidelige publikation.
I F3´s (Det hed de før de skiftede navn til Audiovector) verden betyder et X efter modelnummeret at det er en forbedret udgave af en tidligere model. I 96 var 1, 2 og 3 blevet til X udgaver. 4 er besyndeligt nok ikke nævnt (Den forsvandt vist tidligt fra programmet så det kan være årsagen, men det kan også være fordi revyen i modsærning til årbogen oftest ikke havde alle modeller med). Model 5 og 6 havde stadig ikke noget X efter navnet.
I 97 var model 6 blevet til 6x, men der er ikke nævnt noget om hverken 5 eller 5X. Mit GÆT er at den i 97 hed 5X, og blot ikke er med i den ukomplette HiFi revy.
I 98 udgaven af revyen er 5X så med, og der står følgende:
Pris: 12.500 Kr. stk.
Princip: 3 vejs, dynamis basrefleks
Placering: Gulv (Surprise surprise!!!)
Nominel impedans: 8 ohm
Følsomhed: 92 db
Belastbarhed: 300w musik
Frekvensområde: 30-22.000 hz *3db
Delefrekvens: Ikke oplyst
Materiale: NRFB
Finish: Træfiner
Tilslutninger: Skrueterminaler, triwiring
Mål og vægt: 38x110x42 cm, 48kg.
Hvis det ikke er nok, så prøv at kontakte Ole Klifoth fra Audiovector. Jeg har tidligere været i kontakt med ham om een af hans gamle højttalere, og han var både venlig og hjælpsom.
Mvh. Lars.
|