Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 10:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: ny forstærker i 20.000 kr klassen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 04 August 2010 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Hej med jer

Er ny på dette forum, så i må bær lidt over med mig.

Jeg har et ønske om at skifte min gammel yamaha for og effekt forstærker ud, som er ved at være 20 år gammel. Jeg hører meget forskelligt musik, men leder efter en som giver noget god bas og bund. Kan ikke fortælle så meget om mine højtaler, andet end at de hedder eclipse og er noget som er som lavet selv af en min far kender. Men ved det er et par rigtige kvalitets højtaler, som spiller rigtigt dybt, og med detaljeret.

Jeg har haft kig på disse to forstærker

http://www.tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=2&pro duct_number=3302411 

http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/nad_m3 _forstaerker_grigio.htm

Kunne godt tænke mig at høre om der er nogen som erfaringer med disse, eller om der noget som er bedre til prisen? 

Til top Vis mniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mniels

Morell
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Neon^

Bruger siden: 28 Februar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 August 2010 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

http://www.thorhauge-audio.dk/intregeret.htm

Den er på alle måder et lyt værd...

Ingeniør-dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2010
Sendt: 04 August 2010 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Hvad er dit motiv for at skifte?

Man skal passe på med at forvente alt for store forskelle, hvis det man skifter ud med er nogenlunde ens rent effektmæssigt. Det er trods alt højttalerne der udgør 80% af lytteindtrykket i et stereoanlæg. Fraregnet akustik, selvfølgelig.

Til top Vis Ingeniør-dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniør-dude

Ilcommamdante
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 August 2010 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Det er faktisk begge 2 gode forstærkere og begge 2 kan også levere en rigtigt god bund, mit bud ville dog være M6'eren, men tag ud at lytte til begge 2, jeg ville ikke afskrive en af dem på forhånd. 
Til top Vis Ilcommamdante's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ilcommamdante

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 August 2010 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Neon^ skrev:
http://www.thorhauge-audio.dk/intregeret.htm

Den er på alle måder et lyt værd...

Ja den Thorhauge er en super god forstærker!

Men hvis ikke du er til rørlyd, så er denne
April Music Stello AI500
et super godt alternativ.
personligt synes jeg stello´en spiller meget bedre end NAD M3!
Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57

mniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2010 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Mine motiver for at skifte er at for det første så har jeg hørt min fars accuphase e-450 forstærker på stort set de samme lydmæssige højtaler, og synes der er en verden til forskel fra den og til mit eget. Ved godt det er en noget dyrere forstærker, end dem jeg har kig på.

Men jeg har hellere ikke tænkt mig at købe noget i den pris klasse jeg leder efter, hvis jeg ikke mærker nogen betydlige forskelle på lyden.

Og for det andet så irritere det mig grænseløst at jeg ikke har nogen fjernbetjening til forstærkeren.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 04 August 2010 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Bladelius Thor må du ikke snyde dig selv for at høre.

Uanede mængder kræfter, og fuldstændig kontrol. Efter min mening et af de bedste køb i 20-25kkr klassen. Smag spiller selvfølgelig ind. Den spiller med en rigtig god soundstage, og en lidt glat lyd. Virkelig god baskontrol.

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2010 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Bladelius Thor må du ikke snyde dig selv for at høre.Uanede mængder kræfter, og fuldstændig kontrol. Efter
min mening et af de bedste køb i 20-25kkr klassen. Smag spiller selvfølgelig ind. Den spiller med en rigtig god soundstage, og
en lidt glat lyd. Virkelig god baskontrol.

Jeg har prøvet min Thor MKII op mod Stello AI500, her vinder Stello klart på musikalitet.
Med henhold til rå styrke, så har Stello´en også det. Den kan styre VA BCG, selv ved høje lydtryk!

mniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2010 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

takker for de gode bud, må sige at jeg ikke er så meget til rør forstærker, men stello og thor lyder som nogen interesante bud. Men stelloen er måske værd at lytte til. Hvor findes der forhandlere til thor mkII henne?

Ingen der har hørt musical fidelity m6 I, har svært ved at finde så meget om den på nettet, har indtil videre kun læst to meget positive anmeldelse af den.?

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2010 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Mads57 skrev:
floe skrev:
Bladelius Thor må du ikke snyde dig selv for at høre.Uanede mængder kræfter, og fuldstændig kontrol. Efter
min mening et af de bedste køb i 20-25kkr klassen. Smag spiller selvfølgelig ind. Den spiller med en rigtig god soundstage, og

Jeg har prøvet min Thor MKII op mod Stello AI500, her vinder Stello klart på musikalitet.
Med henhold til rå styrke, så har Stello´en også det. Den kan styre VA BCG, selv ved høje lydtryk!

Nu har jeg ikke hørt Stello'en, men som så meget andet er smag og behag en vigtig faktor. Jeg tvivler seriøst på at den har samme råstyrke som den fuldstændigt overdimensionerede Thor. Den er virkelig en konge til fx elektronisk musik, men skal parres med det rigtige grej, ellers kan den godt blive lidt FOR glat i det, som du sikkert også selv er inde på

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2010 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Bladelius thor MKII er lige udgået. Men der kommet en Thor MKIII istedet, en model med riaa og dac(pris ca. 30000) og en
model uden riaa og dac(pris ukendt).
Expert i Varde forhandler Bladelius.
Så mener jeg også KT radio i københavn gør(ret mig hvis jeg er forkert på den).

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2010 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

floe skrev:

Mads57 skrev:
floe skrev:
Bladelius Thor må du ikke snyde dig selv for at høre.Uanede mængder kræfter, og
fuldstændig kontrol. Efter
min mening et af de bedste køb i 20-25kkr klassen. Smag spiller selvfølgelig ind. Den spiller med en rigtig god soundstage,
og

Nu har jeg ikke
hørt Stello'en, men som så meget andet er smag og behag en vigtig faktor. Jeg tvivler seriøst på at den har samme råstyrke
som den fuldstændigt overdimensionerede Thor. Den er virkelig en konge til fx elektronisk musik, men skal parres med
det rigtige grej, ellers kan den godt blive lidt FOR glat i det, som du sikkert også selv er inde på

Enig
Det er rigtigt stello ikke har den store monster strømforsyning, som en thor mkII.
Både Thor MKII og stello er begge rigtig gode forstærkere, i MIN smag vinder stello med en lille margin.

Fasen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 August 2010 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

http://www.ktradio.dk/product_detail.asp?id=2092

Ovenstående lyder glimrende. Masser af overskud og kraft/saft. Dejlig forstærker.

Til top Vis Fasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fasen

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 August 2010 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Spar du en masse penge og køb den her http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=161555

Den spiller i mine øre p***e godt, og til den pris en rigtig fund.

Mvh

JMJ

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

SuckyBoyfriends
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2009
Sendt: 04 August 2010 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Jeg havde fundet en brugt tact millenium til de penge:)

Der er tit nogle til salg.. Og nej, har selv nad som jeg godt kan anbefale. M3 lyder
helt vildt godt på alle højtalere jeg har lyttet til
Til top Vis SuckyBoyfriends's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SuckyBoyfriends

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Sendt: 04 August 2010 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

umiddelbart vil jeg mene at Bladelius lydmæssigt ligger forholdsvist tæt op ad din fars Accuphase, så Bladelius Thor bør du absolut give et lyt!

Hvis der godt må være lidt mere krop på lyden og en anelse varme, kunne en lettere brugt Audia Flight One måske være en mulighed. Det skulle være muligt at finde sådan én indenfor budgettet!

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2010 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:

umiddelbart vil jeg mene at Bladelius lydmæssigt ligger forholdsvist tæt op ad din fars Accuphase, så Bladelius Thor bør du absolut give et lyt!

Hvis der godt må være lidt mere krop på lyden og en anelse varme, kunne en lettere brugt Audia Flight One måske være en mulighed. Det skulle være muligt at finde sådan én indenfor budgettet!

Det er jeg slet ikke enig i.

Nu har jeg selv haft en Thor mkII og nu en E-350'er (og har flere gange lyttet til E-450). Thor er væsentlig mere "brutal" og in you face. Accuphase er mere poleret og glat i lyden. Der er mere gang i Thor og den er på sin vis mere spilleglad end Accuphase. Accuphasen er nok mere korrekt, men om den efter mit hovede er lige så sjov - pas? Begge forstærkere er efter min mening rigtig fede, men har hver sine forcer.

Thor er i mine ører en bedre allrounder dog. Den gør det hele rigtig godt, og skal man endelig pege fingre af noget, så kan den, specielt med de forkerte højttalere, blive en anelse metallisk i mellemtoneområdet.

Audia Flight er væsentlig mere tilbagelænget end såvel Thor og Accuphase, og efter mit hovede en anelse søvndyssende og kedelig

Medlem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 August 2010 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Medlem's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlem

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 August 2010 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
finlytteren skrev:

Nu har jeg selv haft en Thor mkII og nu en E-350'er (og har flere gange lyttet til E-450). Thor er væsentlig mere "brutal" og in you face. Accuphase er mere poleret og glat i lyden. Der er mere gang i Thor og den er på sin vis mere spilleglad end Accuphase. Accuphasen er nok mere korrekt, men om den efter mit hovede er lige så sjov - pas? Begge forstærkere er efter min mening rigtig fede, men har hver sine forcer.

Thor er i mine ører en bedre allrounder dog. Den gør det hele rigtig godt, og skal man endelig pege fingre af noget, så kan den, specielt med de forkerte højttalere, blive en anelse metallisk i mellemtoneområdet.

Audia Flight er væsentlig mere tilbagelænget end såvel Thor og Accuphase, og efter mit hovede en anelse søvndyssende og kedelig

Jep, og derfor syntes jeg også at der både skal lyttes til Thor mkII og Stello'en. Med en lille all round fordel til Thor.

Den Hegel har jeg ikke hørt.

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Sendt: 04 August 2010 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
finlytteren skrev:

Forholdsvist tæt er jo måske et definitionsspørgsmål, men jeg fornemmer at vi er enige i, at Bladelius og Accuphase ligger tættere lydmæssigt, end Audia Flight...

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes