Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 00:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Pladespiller problem, brummen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Hej, Jeg har et problem med min pladespiller eller min forstærker?

Pladespilleren er en Luxman pd282 og forstærkere er en MF A1. Problemet er at når jeg tænder den og slår over på Phono lyder en meget høj brummen(Kun phonokanalen)
Den kan kun afhjælpes ved at dreje lidt på stikkene bagved, og ikke nok me det spiller kun en højtaler?

Jeg ved ikke om det er forstærkerens phonodel? eller pladespillerens stik? Jeg tror selv det er sidstenævnet? Hvad kan jeg gøre ved det?

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Dr. Lyd
Lukket konto
Lukket konto
Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Det lyder som et stikproblem.....frem med loddekolben.
Til top Vis Dr. Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Lyd

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Puha ja.. OGså det jeg troede.
Kan der købes nye stik til? så jeg kan bytte dem ud med helt nye?

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg er ikke helt klar over om din pladespiller har støbte stik, stik der kan adskilles eller godt gammeldags 3-benet DINstik?

Prøv, hvis det er en "to-stiks-ledning" at bytte om på kanalerne så du ved hvilket stik det er galt med. Derefter kan du åbne stikket og tage et kig på om der er en synligt knækket lodning.

Mvh
Mike

Til top Vis MikeAalborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MikeAalborg

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Det er et "To stiks kabel" Det har gjort og deter der ikke umiddelsbart, men jeg har en ide om de ter selv stikket, da det er meget gammelt. Kan der købes 2 nye der er lige til at lodde på?

All Vintage

Billedeupload guide

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Nu vi lige er ved det her emne har jeg andet spørgsmål, Jeg ved ikke om dette kan lade sig gøre, men here we goes.

Kan man i realititen godt lodde hun stik på, så det er mulig at kunne skifte kabel senere hen? Det skal selvfølgelig være kvalitetes hunstik, elelrs har det vel ingen effekt.
Forstod i det

All Vintage

Billedeupload guide

MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Hmmm det kan jo også være stikkene i forstærkeren. Jeg ville mene du kan prøve, at tilslutte din pladespiller på en af de andre indgange og  l a n g s o m t  skrue op. Der burde være effekt nok til, at du kan høre din pladespiller - hvis det er en MM pickup. På den måde skulle du gerne kunne afgøre om det er det ene eller det andet sted fejlen ligger.

En udmærket ide, at montere hunstik. I så fald så tæt på pladespilleren som overhovedet muligt. Og efter min erfaring skal du bruge skærmet kabel da de svage signaler fra en pladespiller let forstyrres.

Mvh
Mike

Til top Vis MikeAalborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MikeAalborg

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

MikeAalborg skrev:

Hej igen

Hmmm det kan jo også være stikkene i forstærkeren. Jeg ville mene du kan prøve, at tilslutte din pladespiller på en af de andre indgange og  l a n g s o m t  skrue op. Der burde være effekt nok til, at du kan høre din pladespiller - hvis det er en MM pickup. På den måde skulle du gerne kunne afgøre om det er det ene eller det andet sted fejlen ligger.

En udmærket ide, at montere hunstik. I så fald så tæt på pladespilleren som overhovedet muligt. Og efter min erfaring skal du bruge skærmet kabel da de svage signaler fra en pladespiller let forstyrres.

Mvh
Mike

Tusind tak hjælpen, tror jeg vil prøve hunstiks ideen engang når jeg lige har tid, har slået fast at problemet ligger i stikkende...

All Vintage

Billedeupload guide

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes