Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 20:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Sony effektforstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Jeg ville lige høre jer kloge mennesker herinde om der er nogen der kender en Sony effektforstærker der ville kunne køre med et sæt Cerwin Vega´er med 12" bas?

Gerne brugt da sony, mig bekendt, ikke laver stereoeffekttrin mere..?

Håber nogen har en god ide!

Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

Selveste Thomas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Vil ik anbefalde Sony. du skal have noget med engang rå styrke i. som fx NAD :P

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Selveste Thomas skrev:

En Sony TA-N 55 Kan sagtens trække det. Den burde også kunne fås til billige penge. Hvis det skal være sony.

[Pyramaze - Sleepy Hollow]
Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg efterhånden ret træt af at høre på folk der ikke kan komme på andet end: Kun NAD dur til Cerwin Vega! Jeg skal love for at Hi-Fi Klubbens "propaganda" har virket mere end bare almindeligt godt på visse personer...

Men tak til Xeno, du ved vel ikke hvad sådan en normalt ligger i rent prismæssigt?

Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Tjavs

RB-1070 fra ROTEL har 2 x 130 watt 8 Ohm. Det burde kunne give lidt lyd.

Og enig med dig omkring NAD og CV hysteriet.

Hej hej. Søren

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

normalt undgår jeg at blande mig alt for meget i direkte mærke relaterede tråde, men....

Sony laver ikke noget ordentligt stereo til det europæiske marked pt, og det man kan få ligger i en helt anden prisklasse.

mange effektforstærkere er langt bedre end nad til CV, jeg vil nok anbefale Crown XLS 600 serie eller Powertech 2.1 .

generelt er det en god ide at investerer i noget pa effektrin til cv, ikke fordi at de giver en dårlig lydkvalitet, men simpelthen fordi at det giver en stabilitet og holdbarhed der er nødvendig hvis der tit spilles højt og dybt. desuden vil en kraftigt overdimensioneret pa forstærker også sikre en minimal forvrængning når der spilles højt, således at man ikke når at blive døv inden man er 30...  

jeg har selv en Rotel RB-1070, den kan absolut også anbefales, den knækker ikke før end at sikringerne springer, og det koster 5 kroner at udskifte, hvilket er noget billigere end et sæt helt nye højttalere.

Nilsson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

et foreslag

hvad med sony TA N80es

har selv to stk, (brokopling) spiller pragtfuld masser af saft og kraft 

mvh Nilsson

Til top Vis Nilsson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilsson

dad-cool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 05:35 | IP-adresse registreret  

Selveste Thomas skrev:

kære thomas.

jeg kan forstå at du KUN er til NAD og det er et manglende led i din opdragelse.        & nbsp;         & nbsp;      ok hvis man ikke har penge til andet og alligevel vil have FOR & EFFEKT forstærkere så ja....så er NAD sagen MEN kig på hvor meget et NAD effekttrin forvrænger på fuld skrald og så lur engang hvad mine trin forvrænger på fuld skrald og derved vil du finde ud af at NAD ikke er kongen overhovedet.

jeg er den heldige ejer af 4 stk SONY TA-N80es (mark 3) som er kørt sammen over en SONY TA-E2000SOUNDPROCESSOR og jeg kan love dig for at hvis du sætter celvin vega højtalere til mit anlæg så krøller dem totalt sammen uanset hvilke model du stiller op.

jeg køre med 4stk ombygget JBL LX1000 som fronthøjtalere.

denne ombygning består i forstærket delefilter - 8ohm´s alubasser fra usblaster - andre diskanter fra monacor og derud over er alle ledninger ændret så der er kommet kød på.

hver fronthøjtaler har sit eget effekttrin for at undgå overophedning af traffo eller andet som kan gi forvrængninger i forstærkerne selv om det er ret usansynligt med disse trin og dette er så  koblet i mono så et enkelt trin levere 1x580watt 8ohm sinus.

når jeg trykprøver det i min stue så gør jeg det ikke med alle 4 trin og 4  højtalere da det ganske simpelt er for voldsomt men med 2 trin og 2 fronthøjtalere trykker jeg omkring 114 db og med alle 4 sæt til ....hmm ja det har jeg ikke undersøgt da det er for voldsomt til at jeg kan holde det ud i stuen men det kommer nok en dag hvem ved.

jeg skriver ikke dette til dig for at hakke personligt ned på dig men jeg har hørt på NAD folk før og er lidt træt af at høre på hvor godt det er og nu må det sgu høre op..... det er kedeligt at høre på når jeg ved hvad isenkram jeg har stående i min stue.

det er ikke for sjovt at hifi klubben ikke ville give mig garanti på 2 sæt celvin vega 1212 da de hørte at jeg havde 4 stk SONY TA-N80es effekttrin men nok højest sansynligt fordi de ved at de vil bukke under for presset.

Jeg har haft meget anlæg igennem tiderne og samlet meget men jeg har ALDRIG hørt så voldsom dyb brutal klar klang som de trin giver og dette er ikke pral men en opfordring til dig om at prøve noget andet da du ikke vil blive skuffet. 

KimG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Gad vide om ham "Selveste Thomas" her næsten 2½ år senere stadig er til NAD?

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Jeg holder med dad-cool her: Jeg har en TA-N90ES og den blæser alt omkuld i op til 2 x 640W i 2 ohms ht. Nu bruger jeg som de fleste andre 8 ohms, så her er dynamic power sat til 2 x 240W. Man bør ikke blindt bruge watt-angivelsen som målestok alene, men jeg kan garantere dig for at du får en kampvogn til rådighed med denne effektforstærker. Den er MOS-FET baseret og der laves ganske enkelt ikke mere af den slags maskiner mere.

Vendingen voldsom dyb brutal klang er jeg helt enig i ... den sparker r.. som jeg aldrig har hørt det før! Den kan stadig fås brugt ... også her på sitet f.eks.:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=69961

Jeg ville ikke betænke mig, hvis det var i champagne/guld ... men hop du bare på Sony vognen her.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

KimG skrev:
Gad vide om ham "Selveste Thomas" her næsten 2½ år senere stadig er til NAD?

Eller om mr. Tarantino har ventet 2½ år på at få svar, inden han købte?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Hold da k... jeg troede det var en ny tråd, så ikke datoen. På tide at gå hjem!

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Det er klart at der er meget andet end NAD derude, det finder man også ud af med tiden. Dog kan det ikke frarådes at koble NAD og CV sammen, da det ganske enkelt er en god og "billig" løsning på et solidt lydtryk.

@ dad-cool. Jeg tror næppe HFK har sagt nej til at lade dig forsikre et sæt CV hos dem fordi du har nogle kraftige effekttrin. Som der er skrevet i snart rigtigt mange tråde, så er der større sandsynlighed for at brænde højttalere af med en lille forstærker end med en stor. Gode højttalere kan næsten holde til uanede mængder effekt, så længe det er uforvrænget.

Jeg tror grunden til at folk vælger Sony fra, er fordi folk kommer til at tænke på mange af de 6x150 watts "vidundere" de producerer nu om dage, med en kampvægt på 8 kg. og absolut ingen kontrol og et sæt højttalere.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Ret sjovt når der engang imellem ( ved en fejl ) bliver lavet genopkog, på gamle tråde.
Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

dad-cool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2008 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

ja jeg så heller ikke at tråden var så gammel før det var for sent........DOGH...!!!!

men meget fedt at jeg ikke er den eneste der sover.......hahahah

jeg har 4 stk af de monotrin ta-n80es (mark 3) fra sony og vil aldrig skille mig af med dem da de ikke laves mere.

de er det voldsomste jeg nogensinde har oplevet og derud over har jeg koblet sony´s surround processor som forforstærker og med dens muligheder er det muligt at trykke de 114db på 16m2 som jeg har gjordt og stadig med god lyd.

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2008 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

dad-cool skrev:

ja jeg så heller ikke at tråden var så gammel før det var for sent........DOGH...!!!!

men meget fedt at jeg ikke er den eneste der sover.......hahahah

jeg har 4 stk af de monotrin ta-n80es (mark 3) fra sony og vil aldrig skille mig af med dem da de ikke laves mere.

de er det voldsomste jeg nogensinde har oplevet og derud over har jeg koblet sony´s surround processor som forforstærker og med dens muligheder er det muligt at trykke de 114db på 16m2 som jeg har gjordt og stadig med god lyd.

Generelt synes jeg at de SONY's forstærkere jeg har hørt har været noget tamme i lyden, der manglede noget pondus.

Angående TA-N så har jeg en 220 af slagsen, som snart bliver sat udenfor døren, så må vi se om der er nogen der tager den med sig ......alternativt kunne den selvfølgelig også bruges som kabinet til en DIY forstærker ...hmmm, det sætter tankerne igang.

Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

dad-cool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2008 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

ja ta-n220es er der ikke meegt skub i da den oprindtligt er bygget til sorrund lyd i små hjem men jeg kan oplyse dig at ta-n80es har et helt andet lydperspektiv og skub i røven.

så hvis du generelt er glad for sony men bare er skuffet over ta-n220es så vil jeg da anbefale dig at skifte .

kan fortælle dig at der er en til salg her på hifi4all køb/salg forummet til 3900 .

men da jeg har 4 stk af dem må jeg indrømme at jeg efterhånden har stillet min sult.

mvh. dad-cool

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

dad-cool:

Sorry, jeg var vist ikke så god til at formulere mig ....jeg kører med DIY forstærkere som gør det rigtigt godt, den nævnte TA-N 220 er bare en der er på vej i skrotdyngen, som jeg engang har fået med i en byttehandel ( ikke en jeg vil bruge seriøst = for slap og tam ).

At jeg nævnte andre store TA-N, er nogle jeg har hørt igennem tiden, som ikke sagde mig noget....jeg har til gengæld ejet et par TA-F integrerede forstærkere, på hhv. 2 x 145 W og tror det var 2 x 170 W, som jeg også synes var tam/tynd i lyden.

dad-cool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

gå på nettet og læs om ta-n80es .....det er noget af det kraftigste sony nogensinde har lavet....

1x580 w 8ohm sinus

2x200w 8ohm sinus

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2008 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

dad-cool skrev:

gå på nettet og læs om ta-n80es .....det er noget af det kraftigste sony nogensinde har lavet....

1x580 w 8ohm sinus

2x200w 8ohm sinus

Tak for kaffe, den har jeg ikke hørt ...den skal da have en chance, hvis det ikke er reklamemuskler.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes