| Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen,
I min søgen efter nogenlunde fornuftig lyd (detaljeret og med fast bund) har jeg efterhånden været langt omkring i Cyberspace... Mit forstærker-budget, som nævnt andetsteds, er op til omkring 9k - helst lidt mindre, og jeg er kommet omkring Cayin 252b, Vincent SV-233, Classic 6.8/6.6, Thule IA100/IA75B og har endda overvejet at købe fra Kina via www.nysound.com - f.eks. Xindak ZA6950 som godt nok virker attraktiv til 5/6k...
Nå, men så fandt jeg nogen indlæg om eAR forstærkere - har vel læst alle indlæg på dette site såvel som deres hjemmeside. En eAR står til 4k - hvilket jo virker direkte billigt i forhold til den lyd der efter sigende kommer ud af den. Så læser jeg imidlertid at disse IcePower forstærkere er 'super kritiske' med hvad der sluttes til dem - og hvis man virkelig har brug for en 20k forforstærker så er det jo lidt ligegyldigt...
Jeg havde tænkt mig at bruge f.eks. en Thule PR100 og koble en Rega Planet 3 cd-spiller til... Lyder det helt dumt??
Jeg ville have forventet at hvis man tog udgangspunkt i Rega'en og en Thule forforstærker - så vil man få 'bedre' lyd med en eAR 202 end med f.eks. en Thule PA100 som endda koster lidt mere, selvom 202'eren måske fortjente endnu bedre... Det kan den jo så få senere...
Jeg har også overvejet at bruge en Embla forforstærker (se www.dynabel.no, hvor jeg iøvrigt har købt mine DIY højtalere, der stadig ligger usamlet i papkassen... auch) - enten en Eremi eller den lille Erato til hhv 3000 og 2000 n.kr. Er der nogen der har erfaringer med disse - Erato'en fik en ret god anmeldelse i High Fidelity.
Hvis jeg tænker længere frem kunne jeg forestille mig at bruge 2 x 202 til bi-amping - som højtalerne er forberedt for - men jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvordan det skal sættes sammen - hvis muligt. Hvis man f.eks. starter fra højre højtaler - så trækker man et kabel-sæt til højre udgang på den ene forstærker og et kabel-sæt til højre udgang på den anden forstærker. Spørgsmålet er så - hvis forforstærkeren kun har een udgang (pr kanal) - hvordan får man så forbundet begge effekt-forstærkere... Strømtyve er jo nok ikke den rigtige vej - hehe... Thule PR150B har både en 'pre-out' og en 'line out'... Hvad er egentligt forskellen?? Er det ikke det samme??
Jeg har læst en tråd om en Japansk klasse D forstærker der var nogen der ville prøve at få til Danmark... Hed vist Flying Mole eller sådan noget.. Blev dét til noget??
Puh - det blev til mange spørgsmål - håber der er nogen der har tid til at kommentere...
mvh/Platou
|