| Forfatter |
|
Dr-Tricket Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 248
|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle der har hørt denne forstærker. Je gkan se at den vejer 24 kg, og synes det lyder lidt voldsomt, da den kun kan spille 80 watt i 8 ohm. Jeg vil gerne høre nogle positive/negative kommentare til denne forstærker __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke hvor meget der er lavet om siden sidste model - men specs er de samme som den 2000IV jeg havde sidste år.
Den havde rigtig meget kontrol og styrke, den er pænt strømstærk (stor trafo) og kan formodentligt drive de fleste højttalere du kan finde på at spænde for den. (Hørte den i Klubben spændt foran et sæt Helicon 800 - og der var meget kontrol og fylde i lydbilledet og det kunne spille meget højt uden at blive anstrengt)
Lyden er til den varme side for en Denon, men slet ikke i stil med din Pathos, man kan sige at der mangler "glød" eller liv om man vil i den sammenligning. Lydbilledet er stort og OK detaljeret, men i kombination med min dengang tilhørende CD (1450) var der tendenser til skarpe afstikkere og analytisk tilgang.
Hvis du kan lide lyden af din Pathos så går du i den gale retning med Denon. Men har du brug for mere smæk og strøm, ja så giv den et lyt. __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
Dr-Tricket Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er sådan set ikke i gang med at finde en anden forstærker, men ville bare gerne høre hvad folk synes om Denonen, da jeg kan se at den har nogle fremragende data, til prisen. __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr-Tricket skrev:
| Jeg er sådan set ikke i gang med at finde en anden forstærker, men ville bare gerne høre hvad folk synes om Denonen, da jeg kan se at den har nogle fremragende data, til prisen. |
|
|
Nå ok Jamen, man får da meget forstærker for pengene: den trækker selv sløve HT, har en genial main-in via fjernbetjening og en (for Denon) fyldig lyd og velkontrolleret bund. ( I hvert fald i den "gamle" version 2000IV som har samme specs) __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
Dr-Tricket Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvade selv en denon sorrund forstærker før jeg købte min Pathos, og det var ikke noget at prale af, så derfor kunne det være sjovt at høre om denne stereo forstærker kunne spille musik  __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan den bestemt - den lyder nemlig ikke som "tynd" Denon receiver (Har stadig min receiver  ) __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
Dr-Tricket Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da godt at høre at Denon kan lave en god forstærker, vile meget gerne høre den største model 50 watt i 8 ohm og en vægt på 30 kg. Men tvivler på at hifi klubben får den ud i butikken i Aalborg __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det gør de sikkert ikke - jeg måtte i sin tid bede pænt om at få 2000IV hjem til demo, da de ikke havde den på lager. Så jeg tvivler på de henter topsæt hjem medmindre det er en seriøs forespørgsel...
__________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
Dr-Tricket Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, hvis jeg bare havde 100.000 kr. i sedler  , så ville de måske bestille det hjem __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
Postmanden Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 385
|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Snakkede med ejeren af "klubben" i Odense den anden dag. Han ville slet ikke tage den hjem, han mente ikke han ville kunne sælge den. Om det så er udtryk for at den ikke er pengene værd... Ja det skal jeg ikke kunne sige...
__________________ Mvh Postmanden / Jan.
Husk, er du i tvivl, er du ikke i tvivl. ( M Bodilsen 1994 )
|
| Til top |
|
| |
Dr-Tricket Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Postmanden skrev:
| Snakkede med ejeren af "klubben" i Odense den anden dag. Han ville slet ikke tage den hjem, han mente ikke han ville kunne sælge den. Om det så er udtryk for at den ikke er pengene værd... Ja det skal jeg ikke kunne sige... |
|
|
Ja, man kan jo ikke vide hvor god den er, men til den pris er der jo også MANGE alternativer __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
Postmanden Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 385
|
| Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig. Tror også jeg ville vælge noget andet hvis jeg stod og skulle have ny forst.
__________________ Mvh Postmanden / Jan.
Husk, er du i tvivl, er du ikke i tvivl. ( M Bodilsen 1994 )
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Postmanden skrev:
| Enig. Tror også jeg ville vælge noget andet hvis jeg stod og skulle have ny forst. |
|
|
Og det er lige nøjagtigt hoved-argumentet for at den ikke står ret mange steder - den skal såmænd nok spille godt, men problemet er blandt andet at folk hele tiden vil have den gamle S1 i tankerne når de kigger på den nye, og forskellen er her at S1 kostede 25.000 kr. Udover det så ser den gamle lidt mere eksotisk/dyr ud, og det hænger altså ved.
Tricket : Vægt er ikke synonym med mange watt - få watt kan godt bakkes op af en stor strømforsyning bla. som garant for at de watt der er, er af den stærke slags som ikke knækker ved hårde belastninger. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Dr-Tricket Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Tricket : Vægt er ikke synonym med mange watt - få watt kan godt bakkes op af en stor strømforsyning bla. som garant for at de watt der er, er af den stærke slags som ikke knækker ved hårde belastninger.
|
|
|
Jeg har nu heller ikke skrevet at en høj vægt er lig med mange watt, mente bae at den måtte være rimelig god, da den er så tung som den er, altså at den må være meget strømstærk __________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
MichaelNielsen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har selv forelsket mig lidt i denne Denon, men til den pris, 12K, kan man f.eks også få MF A3.5....såååh hvis valget stod imellem dem, hvis siger I så?
vh Michael
|
| Til top |
|
| |
Tommy Dali Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 29 Oktober 2005 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg hørte PMA2000AE samt DCD2000AE på et sæt 803D (i AAlborg) og det lød mega godt
mvh. Filur
|
| Til top |
|
| |