Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 20:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Gryphon Phonoamp ( RIAA )? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
PTHJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Hej

Da jeg lige har byttet min Audio Research SP-9 ud til en LS-2B, er jeg på udkig efter en god RIAA, der kan tage både MM og MC pickup's. Så mit spørgsmål går på, om der er nogen der har erfaring med hvordan Gryphons gamle phonoamp står sig idag. Jeg har aldrig selv hørt den , men kan huske den høstede megen ros da den kom frem, men det er jo efterhånden nogle dage siden! Jeg bruger fortiden en Ortofon Kontrapunkt A, og har tænkt mig inden for nærmeste fremtid at købe en Denon DL-103R. Så alt der fungerer godt med disse PU, vil jeg gerne høre om. Jeg har også ladet mig fortælle at Trichord's Dino er god?

Mvh Peter

Til top Vis PTHJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PTHJ

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Hej Peter...

Ja, det er ikke så nemt at komme til at lytte til Gryphon Phonostage (og Head Amp) - der er jo ikke så frygtelig mange af dem. Og slet ikke nogen der er til salg!

Jeg har selv dette Gryphon-sæt - og er meget glad for det. Sættet består faktisk af seks separate kabinetter! : Phonostage+Head Amp+4 stk. strømforsyninger. Én til hver kanal i de to apparater.

Jeg har naturligvis ikke lyttet til alle RIAA'er på markedet, men dette sæt er det bedste jeg har hørt. Min hifi-interesse strækker sig over 30 år tilbage. Gengivelsen er præget af totalt overblik og alle detaljer slipper igennem. Du får aldrig denne RIAA på glatis uanset hvad du byder den. Og så kan musikmaterialet være nok så komplekst. Termer som 'stereoperspektiv' og 'holografisk lydbillede' er egenskaber som kan hæftes på disse apparater. Det er ikke en RIAA som giver al musik det samme 'præg'. Det som din pickup kan hente op af rillerne, skal du nok få at høre. Jeg kan ikke sige, at apparaterne har nogen speciel 'egenlyd'...neutral er må være det nærmeste jeg kan komme det.

Jeg bor jo desværre helt overe på Sjælland - så du kan nok ikke sådan uden videre 'droppe forbi'! ;-) Men du kunne evt. prøve at spørge om der er nogen i Jylland der kan gi' dig et lyt på Gryphon-sættet. Disse apparater er nok mest solgt som sæt, da man skal bruge Head Amp'en til mc-pickup'er. Der er forskellige load-muligheder på Head Amp'en. Det foregår ved, at man indsætter phonostik i nogle bøsninger på bagsiden. I disse phonostik skal der være iloddet en modstand på en bestemt værdi - så det giver den rigtige belastning til den pickup man bruger. De værdier kan man finde på en liste, der hører til Gryphon-sættet. (Hvis en PU f.eks skal belastes med 100 Ohm, skal man bruge en E96-modstand på 182 Ohm).

Hvis du skulle have nogle spørgsmål til Gryphon-apparaterne, skal jeg gerne prøve at være behjælpelig!

Med venlig hilsen

Niels L.

Østerbro, Kbh.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes