Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 21:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: REVOX B750 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 12 Oktober 2005 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

jeg har lige købt en gammel revox b 750 forstærker på 2 x 85 wat i 8 ohm. Den er måske ikke high end, men den er en klar forbedring i forhold til hvad jeg har haft før - derudover kan jeg ikke gøre for at jeg synes det gamle revox grej er flot!
Højtalerudgangen har din stik på A udgangene og wire terminaler på B udgangen.
Jeg har nogle spørgsmål ?
Hvis der skal kobles en subwoffer til den samtidig med et par almindelige højtalere hvilken fremgangs måde er så korrekt ??
- jeg har endnu ikke en subwoffer og har derfor fx ikke kendskab til om en subwoffer altid har indbyget forstærker ligesom jeg ikke aner noget om delefilter i forhold til subwoffer.
Mit andet spørgsmål går på at tidligere forstærkere jeg har haft gik i stykker hvis man fx satte to sæt 4 ohms højtalere til dem - Er det også tilfædet for Revoxen ??
Revoxens phono indgang kan indstilles til 25, 50 eller 75 Kohm - lige pt. har jeg en rega planar 3 med en ortofon super om 10 pickup - hvilken af indstillingerne er bedst ??
Jeg købte en revox B 790 pladespiller sammen med forstærkeren som dog skal repareres ( af sælger) før den skal sættes på anlægget. Hvilken type pickup under kr. 1500 er bedst på den?
Er regaen bedre dårligere end revoxen ??
Sidst men ikke mindst har jeg også købt en revox B 760 tuner hvor alt lyser men ingen lyd - den er købt som deffekt - er der nogen i danmark som kan reparere den ??? 
Det var lidt meget i et spørgsmål - det er hårdt at være nybegynder og det er ikke altid man får et objektivt svar hos radiohandleren

Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b

walin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

hej og tillykke med dit nye gamle grej!

Jeg tager lige det jeg umiddelbart kan svare på:

a)2 sæt 4 Ohm's højttalere. Jeg vil IKKE forsøge mig dette, og du bør heller ikke!!!. Uanset om Revox'en har strømbegrænsende sikringskredsløb eller ej, så vil det være en uhyggelig belastning for stort set enhver forstærker - og det vil sjældent lyde godt, idet forstærkeren virkelig kommer på arbejde med at lever strøm til den belastning.

b)Ortofon OM10 super har det bedst med 50Kohm indstillingen.

c)Revox790 versus Rega P3?  Ja efter min mening så er det bedste  på Rega'en ARM'en og det bedste på Revox'en armen (der ikke er der!) Lydmæssigt så er mit bud at rega'en er bedst - men jeg har ikke hørt Revox'en. Revox var nu altså bedst til at lave båndoptagere!

d)Type Pickup til under 1500. Uha, der er mange at vælge imellem. Det må komme an på smag og behag. Jeg vil anbefale dig at lytte til fx. Goldring 1012/1022, men der er mange andre i prislejet.

747DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Hej det er da noget lækkert grej du har fået der det er lidt unikt at have et samlet revox anlæg.
jeg kan ikke svare dig på meget men et bud på rep er.
High End Service

http://www.highendmusik.dk

de mener jeg kan klare lidt af hvert
held og lykke

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

tak for svar 747DK og Walin

Jeg mangler lige at få afklaret det med subwoofer - måske skal jeg spørge i højtaler sektionen

Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes