Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 01:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Linn LP12 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Kan man tage en Rega rb300 arm på en Linn LP12 - mener om kan det komme til at virke ?

Og passer det med vægten o.s.v !

Er der nogle der har prøvet det - og hvad skal man tage højde for ?

 

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1516
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Hvad skulle forhindre dig i det?

Mener du fjedrene på LP12? Så kan du afbalancere rega'en til det passer med at fjedersystemet er i vatter / balance /vandret eller hvad nu det skal være. Jeg kender ikke LInn LP12 men f.eks. Sota har den slags hulrum under armboardet så vægten kan balanceres med hagl, så den arm der monteres, uanset fabrikat, kan balanceres, smart ikk'

mvh

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 558
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Kan ikke se hvorfor man ikke skulle kunne det. Men er armen ikke lige
en tand for ringe til værket?

Spørg Medlyd om der er noget med højden op til pladetallerkenkanten.

Det betyder ikke decideret noget for fjedersystemet, fordi armbase og
tallerken er fælles om det underliggende flydende ophæng, der skal
højst justeres på fjedrene så den hopper rigtigt op/ned igen efter
montering. Men det skal den uanset hvilken arm du moser på.
Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast
 
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 09 Oktober 2005 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Det med højden ved jeg - men vægten som GLI- siger , det er det jeg er urolig over for !

Har søgt på nettet - men det er ikke meget hjælp at hente

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Det var sku.. ikke meget hjælp at hente
Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
peter p
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Oktober 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 32
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Det kan du godt. Det lyder fint og er meget billigere end Linns alt for dyre toparm.

mvh

Til top Vis peter p's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peter p
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1516
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Gå nu bare igang, så løs opgaverne i takt med de opstår. Du kan evt. bruge en pose du fylder med hagl, fra ??? du må da kende en jæger eller lign. Spørg Janils, han bruger vist hagl i hans super spiller.
Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

peter p skrev:

Det kan du godt. Det lyder fint og er meget billigere end Linns alt for dyre toparm.

mvh

Hejsa Peter

Har du prøver det ?

Hvad med det kabel som kommer fra tonearm i rega arm , det er jo ikke i et vinkelskik som på Linn arm - kan det være der så det ikke kommer til at støde i bundpladen på pladespilleren ! 

Håber du kan komme med nogle gode råd

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
Buch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 546
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har tidligere haft en RB300 på min LP12 og det virkede glimrende. Dog blev jeg nødt til at modificere hjørneafstivningerne indvendigt i trækabinettet en smule, da der ellers ikke ville være plads til armen. Der var også behov for en skive på ca. 3mm under armbasen for at få den op i korrekt niveau med den p.u. jeg havde på det tidspunkt.

__________________
hilsen Buch
Mit anlæg
Til top Vis Buch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buch
 
Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 786
Sendt: 10 Oktober 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:
Du kan evt. bruge en pose du fylder med hagl, fra ??? du må da kende en jæger eller lign.


Tror du jægere har haglene liggende løst ?
- der skal du have fat i en der lader sine haglpatroner selv, og dem er der ikke mange af.

Forladeren er gået af mode

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted
 
Ahania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 632
Sendt: 11 Oktober 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Man ser af og til en Linn lp12 / Rega rb300 pladespiller til salg, så dit project må kunne lade sig gøre.

Her er et link med nogle billeder.

http://cgi.ebay.com/LINN-LP12-TURNTABLE-REGA-RB300-LINGO-CIR CUS-CARDAS_W0QQitemZ5790635907QQcategoryZ3283QQrdZ1QQcmdZVie wItem

 



__________________
70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
Til top Vis Ahania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ahania
 
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 06:44 | IP-adresse registreret  

peter p skrev:

Det kan du godt. Det lyder fint og er meget billigere end Linns alt for dyre toparm.

mvh

Kan du ikke lige uddybe det svar lidt !

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
peter p
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Oktober 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 32
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Hej King

Har en Linn LP 12 fra 1978!, men løbende opgraderet med Lingo mm, men har gammel bundplade.

Tilpasning til Regaarmen gav ingen større cproblemer og har haft denne kombination i over 10 år

venlig hilsen

Peter

Til top Vis peter p's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peter p
 
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2390
Sendt: 14 Oktober 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Erik D skrev:

gli- skrev:
Du kan evt. bruge en pose du fylder med hagl, fra ??? du må da kende en jæger eller lign.


Tror du jægere har haglene liggende løst ?- der skal du have fat i en der lader sine haglpatroner selv, og dem er der ikke mange af.


Forladeren er gået af mode



Blyhagl kan købes i jagt- og fiskeriforretninger. Hvis de sælger jagtvåben, sælger de garanteret også blyhagl.

Jeg gav vist 30 kr/Kg da jeg bygge pladespiller.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann
 
kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 558
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Se også denne nye acryl bundplade med spikes!

http://cgi.ebay.com/NEW-SILENT-BASE-FOR-LINN-THORENS-THIS-
WORKS_W0QQitemZ5819685190QQcategoryZ3283QQrdZ1QQcmdZVie
wItem
Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast
 
kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 558
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Det der med blyhagl - glem det! Den skal ikke lyddæmpes med
hverken blygummi eller hagl. Ideen i LP12 eren er at alle materialer
"synger" med.

Bemærkningen om en Rega 300 lyder fint .." end Linns alt for dyre
toparm" er da rigtigt, hæ, men en Rega B 300 kommer jo ikke
endgang i nærheden af selv en Linn Baisc arm. Hmmm.

En god Linn arm lyder bedst på et Linn værk, sådan er det. Se efter
Basic, og helst Linn Ittok II eller III. Linn Ekos, som er toparmen,
kostede fra ny i 1990 16.000,- kr. Lyder fantastisk, no less.

Ittok III lyder som de første Ekos´er og den er billigere, men
sjælden. Hvem har sådan en? Jeg! Vil jeg sælge den, nix!

Jeg har gode erfaringer med at sætte Linnen på spikes/Pulsar Points.
Så bliver bassen og klarheden helt vildt meget bedre.
Prøv det, det tager 5 minutter og koster ikke særlig meget, et
supertweak.
Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast
 
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Nu er min jo en Rega RB900 arm - og ikke en RB300
Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 558
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

B900 er en fin arm. Det skal nok blive godt.

Har du fået set på alle de links??
Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast
 
king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 3082
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Ja - men det sidste virker ikke !
Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king
 
270961
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 889
Sendt: 20 Oktober 2005 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=kontrast]Det der med blyhagl - glem det! Den skal ikke lyddæmpes med
hverken blygummi eller hagl. Ideen i LP12 eren er at alle materialer
"synger" med.

Bemærkningen om en Rega 300 lyder fint .." end Linns alt for dyre
toparm" er da rigtigt, hæ, men en Rega B 300 kommer jo ikke
endgang i nærheden af selv en Linn Baisc arm. Hmmm.

En god Linn arm lyder bedst på et Linn værk, sådan er det. Se efter
Basic, og helst Linn Ittok II eller III. Linn Ekos, som er toparmen,
kostede fra ny i 1990 16.000,- kr. Lyder fantastisk, no less.

Ittok III lyder som de første Ekos´er og den er billigere, men
sjælden. Hvem har sådan en? Jeg! Vil jeg sælge den, nix!

Jeg har gode erfaringer med at sætte Linnen på spikes/Pulsar Points.
Så bliver bassen og klarheden helt vildt meget bedre.
Prøv det, det tager 5 minutter og koster ikke særlig meget, et
supertweak.

---------------------------------------

En Rega RB 300 arm kan fintunes med nyt tonearmskabel, armstub og kontralod og frakobling af nåletryksvægten på siden og så kun justere det på kontraloddet..dernæst at løsne kontramøtrikken hvor armen er fastgjort til armboardet til kun "fingerstramning", ...så virker den super og regnes for blandt de bedste. Men det kan fåes bedre...selvfølgelig...men til prisen er den uovertruffen.   

Mvh

Dr. Lyd

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes