| Forfatter |
|
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 04:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens...
Går og leger med tanken om at bygge min egen pladespiller på et tidspunkt og overvejer at bruge DIY sættet fra highend-sound.com, med 80mm akryl plade og separat DC motor. Men nu er det så spørgsmålet hvilken arm jeg skal benytte mig af. Tanken har selvfølgelig strejfet Rega RB300 og nogle af de lidt bedre så som RB600 og RB700. Derudover har jeg tænkt lidt på Helius Orion og Moerch DP-6. Og så har jeg forelsket mig i SME 3009 og 3012 armene, da min onkel har en sådan (3009 som i mine ører spiller ganske fint og så er den jo hamrende flot med alle de forskellige lodder og trisser )...men da det jo ikke er lodder og trisser, men vellyd det kommer an på, vil jeg gerne have jer med på råd til hvilke arme der ville være gode kandidater hvis vi snakker brugt-prisklassen ca. 1000-5000kr, og hvilke PU's de opstillede kandidater normalt går godt sammen med (hvis vi snakker PU der af ny må koste ca. 1000-5000kr).
Hvis jeg kunne få lidt hjælp til ovenstående ville det være alletiders, og jeg vil da også gerne have mulighed for at komme og lytte til nogle forskellige arme og PU's hvis dette kunne lade sig gøre her i Århus området.
PS.: Hvis det spiller nogen rolle er det en Densen riaa ploven bliver spændt for.
Hilsen Kajkagen. __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Als Neuvorstellung bietet clearaudio den einpunktgelagerten Drehtonarm UNIFY mit Saphirlager und polierter, gehärteter Präzisionsstahlwelle an.
Dieser einzigartig Verarbeitete Tonarm bietet selbstverständlich die Verstellmöglichkeit des vertikalen (VTA) und horizontalen (Azimut) Abtastwinkels. Der Unify ist sowohl in der mit dem clearaudio Sixstream direktverkabelten Variante als auch mit einem Anschlussterminal inkl. nichtmagnetischen Cinchausgängen erhältlich. Präzise gearbeitetes Edelstahl und Aluminium finden bei UNIFY Verwendung. Als Tonarmrohr dient das bereits bewährte Carbonfiberglas. Mit der extrem hohen Härte in Verbindung mit geringem Gewicht eignet sich dieses Material optimal zur Verwirklichung eines einpunktgelagerten Drehtonarmes mit geringer effektiver Tonarmmasse. Befestigt wird der Tonarm auf der weltweit verbreiteten Linn-Standardmontage-Tonarmbasis.
Technische Daten Unify:
| Effektive Tonarmmasse: |
9g |
| Justierbare Tonabnehmer: |
2,5g – 17g |
| Auflagekraft (bei Tonabnehmer mit geringstem Gewicht): |
3g |
| Nullpunkte: |
innen : 63,6 aussen: 119,5 |
| Signalkabel: |
Länge (ab Tonarm): 1m clearaudio Sixstreamkabel mit MPC Steckern konfektioniert
Kapazität: 260 pF/m Widerstand: 100 Ohm |
|
| Til top |
|
| |
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville til enhver tid gå efter Mørch. Jeg foretrækker dog selv UP-4.
__________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |
Oste Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en Mørch DP-6 til salg på fyn (søg på google) til 5000,- med org. emballage. 7000,- hvis du skal have fire forskellige armrør med.
KØB DEN! Jeg har desværre ikke selv råd...
MVH Morten
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok...lyder godt...takker ..
Nu er det jo ikke sådan jeg ikke er åben for andre gode forslag end dem jeg har opstillet som eventuelle bud ... så hvad ville være det optimale i prisklassen 5k ? Ville det være Mørch DP-6 ? __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville godt nok hellere køre med en RB300 og så en satan af en pickup.
Finde en brugt RB300 og så have råd til en Benz ace L eller en dynavector D17karat eller noget.......
__________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm...troels..det lader jo til vi er sådan forholdsvis enige i lydfilosofi, da jeg har hørt dit anlæg og er helt vild med dette... det er noget forbandede noget at skal købe arm og pickup, da det ikke er til at få lov at høre i eget hjem, og derfor bliver nødt til at lave et sats Specielt når man vil bygge plint selv, og derfor skal have afstanden fra armbase til centrum til at passe til den specifikke arm man køber, og derfor ikke har så let ved at udskifte igen hvis lyden ikke passer en 
Hvis nu vi siger at pris på PU ikke er et problem...ville Mørch DP-6 så være det optimale valg af arm ?...den som danner bedst atbejdsvilkår for PU'en ? (man skal lige huske at der er ufattelig mange indstillingsmuligheder på DP-6, da man kan udskifte armrørets til anden vægt osv. så DP-6 kan vel indstilles så den kan være optimal for enhver PU ?)
__________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |