| Sendt: 15 April 2004 kl. 05:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg aner ingenting om asp (well, en lillebitte smule), men jeg ved noget om php, og har haft lignende problemer her og der, når man bruger det i forbindelse med diverse baser.
Det ser ud til, at urlen bliver lagret korrekt, da tegnet | bliver vist i tråden. Kunne se ud som om asp scripted kører en replace function når den printer data fra basen vedrørende urls?
Hvis ovenstående er tilfældet, virker det underligt på mig, og ligner mest af alt en uigennemtænkt 'betænksomhed' fra programmørens side for at undgå invalid tegn i urls, sorry Med dette mener jeg, at det kunne se ud som om den tjekker for tegn, men at scripted ikke kan genkende extended ascii codes. Koden for |er btw 179.
Løsningen i mit tilfælde var, at bruge str_replace - Er ikke klar over om en lignende ting findes ved asp, men vil gå ud fra det. Fx i forbindelse med en unix server med mysql hvor jeg skulle lagre <br> inputs som \n og så tilbage når jeg ville bruge dataene igen -> str_replace("\n", '<br />', $noget[tekst]);
I er velkomne til at bibbe mig, evt via msn hvis der er noget jeg kan hjælpe med.. går alligevel bare og feder den med dårlig ryg her hjemme  __________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|