Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 00:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Nyt anlæg med System Audio og ?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sounds
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Hej Hifi-venner!!

Jeg er (endnu) ret ny i denne verden af lyd, men har allerede lært en del ved at læse Jeres mange indlæg og kommentarer

Er ved at prøve at sammensætte et "nyt" anlæg (som også kunne være brugt). For at I evt. kunne give bedre forslag, vil jeg prøve med lidt oplysninger, der kunne give en idé om, hvad jeg søger.

Mit lytterum (stuen) er knap 25 kvm og mit budget er ca. 20 t.kr. hvor der skal findes plads til DVD, et sæt højttalere og reciever (el. forstærker og tuner). Har ikke behov for markant bas (som mine naboer ikke værdsætter  ). Jeg hører mest blues/ rock / jazz.

I første runde lægger jeg mest vægt på en god stereo-løsning (surround kunne dog snart følge efter)

Jeg har allerede prøvelyttet flere højttalere og mine favoritter er foreløbig System Audio's 1280 og flere af B&W's.

Flere fra dette forum har meldt om gode erfaringer med at sætte
SA og Harman/Kardon sammen

Hvis jeg nu som udgangspunkt tog en opstilling som f.eks.:
 System Audio 1280
 H/K 670, 3470/ 3480 eller AVR 8500
 H/K DVD-25/ DVD-30

Hvad er Jeres meldinger i forhold til:

1: Stereoløsning: H/K 670 mod receiver 3470/ 3480?

2: Vinder jeg lydmæssigt noget ved de ekstra 5-6 t.kr for AVR 8500?
 (eller betaler jeg alene for surround mulighederne i fh.t. stereoen)

3: Hvilke receivere burde jeg også overveje at sættes ind og hvorfor

4: Har DVD 30 knap kr.1.000 bedre lyd i fh.t. DVD 25??

5: Kablerne kommer derefter, hvad bør jeg ofre på dem?
  og gerne evt. forslag.

På forhånd takker for Jeres super konstruktive input...
 /Kim, Kbh.

Til top Vis Sounds's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sounds

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

avr 8500 10500  SA 1280 6k dvd 30 3 k = 19500  et seriøst forslag du har fundet der... avr 8500 er utrolig i stereo af en snurrerundt dims !!

de nye HK ville jeg selv vente lidt med og se om prisen falder, om der er nogle fejl der kommer frem udover at den har drop outs.

nej hvis du ik vil bruge dvd audio er dvd 25 ligeså god..

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

schrez
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

der er et par 1280 fra expert i vejle til 6000/par her på forum. ret godt bud.

HK surround lukker helt af nå du kun spiller stereo, hvorfor de faktisk gør det glimrende. en surround reciever vil være at foretrække hvis du på længere sigt går med tanker om at udvide hele molivitten til sourround.

hvis du kun er til stereo vil jeg anbefale at købe ren stereo og en tuner oveni. problemet er bare at hk tuneren i det gamle design ikke er til at opdrive nogen steder. der er lige kommet en ny der kombinerer dab og fm. ligeledes er der en ny stereo forstærker på trapperne. venter selv i spænding for at høre den, da jeg er ude i samme overvejelsersom dig

Til top Vis schrez's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schrez

Ørstrøm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke selv kendskab til hverken System Audio eller Harman Kardon, så jeg vil bare sige velkommen til herinde!

Det lader til du har fat i noget af det rigtige, med kyndig vejledning er jeg sikker på du får et rigtigt fedt anlæg. Husk at vise os det herinde!

mvh Ørstrøm

Sounds
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Foreløbig tak for svarene...

Live21: Overvejer stadig snurrerundt-dimsen fra H/K   Mht. DVD'en er jeg ikke klar med ekstra kr. 1.000. DVD-A bliver muligvis et stort format, men jeg har (endnu) ingen albums i formattet - og til dén tid, skal jeg vel igen udskifte med nyt

Schrez: Takker, havde set Experts tilbud, og har nu valgt at hente et sæt SA1280 hjem. Resten af lyd-grejet kommer snart på plads. Rart at høre, du er i de samme overvejelser. Måske lærer jeg dog engang at værdsætte højkvalitets stereo - og den tilhørende altid tomme tegnebog   Fulgte dog din idé og fandt H/K tuneren på nettet. Priserne betyder nok, jeg ender på reciever-løsningen. Indtil videre forholdsvis positiv kritik af H/K's snurredimser. Tror det er et rimeligt sted at starte - og jeg skal jo have startet! 

Ørstrøm: Tak for din velkomst! Håber selvfølgelig at få sammensat noget grej med rimelig lyd. Det er lærerigt at læse om andres erfaringer og holdninger. Opfattelserne er så individuelle, og det er både fascinerende og gør det svært at komme igang. Der er mange komponenter som skal passe sammen, men nu får jeg et udgangspunkt  - og så starter testen derfra...

Til top Vis Sounds's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sounds

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 Marts 2004 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

har selv 3470, og er ret glad for den, absout megt lidt at klage over til prisen, men med en avr8500 er der for alvor laget op til fest, og efter at have fået den demonstreret ved flere lejligheder mener jeg at den klart er de 8000 ekstra værd (om ikke andet så for at få flere ampere...)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes