Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 07:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Lyd fra computer til anlæg i andet rum.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
martini1983
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 04 Marts 2006 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg skal til at flytte nu. og så sker det at jeg bliver nødt til at flytte min computer in i et andet rum(plejer at stå i stuen). så nu kan jeg ikke komme til at høre alt min musik som ligger på computeren over anlægget i stuen.. Så jeg mangler nogle løsningsforslag til hvad jeg kan gøre for at slippe for at træke lange besværgelige kabler....

Til top Vis martini1983's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martini1983

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 04 Marts 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Træk et optisk kabel. Det er self. kun en mulighed såfremt at du ikke bruger dit lydkorts DAC.

Der er flere som bruger f.eks. en palm pilot til at styre deres computer med.

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

martini1983
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 Marts 2006 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Palm pilot til at styre computer med??????

Lidt for langt og besværgeligt at trække optisk kabel desværre.

Til top Vis martini1983's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martini1983

msby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Marts 2006 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

En oplagt mulighed som jeg selv bruger med stor tilfredshed er en Squeezebox.
Den kan trådløst  hente musikken fra din PC og overføre den til dit anlæg via et alm. audiokabel. Der følger en fjernbetjening med så du kan sidde i stuen og bestemme hvilken musik fra din PC du vil høre.

Se mere på www.musicbox.dk

mvh
Mikael

Til top Vis msby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af msby

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Marts 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

msby skrev:

En oplagt mulighed som jeg selv bruger med stor tilfredshed er en Squeezebox.
Den kan trådløst  hente musikken fra din PC og overføre den til dit anlæg via et alm. audiokabel. Der følger en fjernbetjening med så du kan sidde i stuen og bestemme hvilken musik fra din PC du vil høre.

Se mere på www.musicbox.dk

mvh
Mikael

Den kan trådløst  hente musikken fra din PC og overføre den til dit anlæg via et alm. audiokabel.

Øhh måske jeg misforståer et eller andet, men hvordan kan noget været trådløst hvis der skal benyttes et audiokabel? :-D Det er der da ikke meget trådløst i så? :-o

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Marts 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

rattanhuset-> Illustrationen forklarer det hele, så bare glem Mikaels tågesnak!

msby
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Et billede siger mere end 1000 ord

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Marts 2006 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

martini1983

Trådløst via en router (evt. linksys), blev lige præsenteret for det i går - super HiFi entusiasten med det dyre grej igennem mange år, påstod endda at det lød hamrende godt via hans nye grej og fra PCen - interessant nyt system.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2006 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

martini1983

Trådløst via en router (evt. linksys), blev lige præsenteret for det i går - super HiFi entusiasten med det dyre grej igennem mange år, påstod endda at det lød hamrende godt via hans nye grej og fra PCen - interessant nyt system.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Okey så er det noget nyt som jeg ikke ved endnu. snakkede med en i en forretning om det og han sagde at det ikke rigtig havde slået an endnu, fordi det ikke fungerede optimalt. Men derfor kan det jo godt være han er misinformeret eller der er "nye toner" på vej.

Michael

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2006 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

rattanhuset

Jeg har bedt om et link til det, gutten jeg omtalte har taget det hjem fra USA. Når jeg har det link smider jeg det også her i tråden.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

msby
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2006 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

rattanhuset

Det eneste problem jeg har med min Squeezebox er at jeg let kommer til at sidde og høre for meget musik og glemmer opvasken

Mikael

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2006 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Som lovet ville jeg fremskaffe et link til et system, der formidler digital musik fra PCen, og hvor det sendes via en trådløs router. Det er en af mine venner og mangeårig hifi entusiast, der har indkøbt denne sag. Hans oplevelse med det er, at han var særdeles overrasket over kvaliteten, rent musikalsk, og han har droppet både CDspillen og forforstærkeren nu.
Så jeg må nok selv bevæge mig i retning af hans hjem for at få en lytter, på det dersens nymodens elektronik.  Nok ingen tvivl om, at disse systemer med at rippe musik og lægge det på en hard disc, vil blive bedre og bedre og langt mere brugervenlige. http://www.slimdevices.com/

Når man har rippet CDen og den er tilbage på discen, spiller den jo i det samme milijø som da den blev produceret, så det er jo nok der man henter noget - uden at jeg skal gøre mig klog på det, da jeg ikke har nogen personlig erfaring, der er helt sikkert nogen som kan en mase merer om det.

Ja udviklingen går uhyggeligt hurtigt, alle vores audophile produkter og store dyre kasser, bliver nok snart overhalet af små digitale boxe, som vil spille langt bedre???????? det er mine egne gisninger, men ud fra flere og flere input ude fra de små kroge. 
Indrømmet at jeg havde min tvivl og ikke var særligt positiv over for den slags, bare for et år siden, men spændende er det - og det nytter ikke at stritte imod til fordel for de mange store kasser, som ofte leverer dårlig lyd. 
Prismæssigt er det et sted imellem 2500 og 3000 kroner (299 $ + fragt og afgifter), for den lille fine sag, og så behøver man ikke PC monitor, tastatur stående i nærheden, det kan stå i et andet rum.

Det er jo nok den samme lille box / system som msby har stor lytteglæde af.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 11 Marts 2006 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Som lovet ville jeg fremskaffe et link til et system, der formidler digital musik fra PCen, og hvor det sendes via en trådløs router. Det er en af mine venner og mangeårig hifi entusiast, der har indkøbt denne sag. Hans oplevelse med det er, at han var særdeles overrasket over kvaliteten, rent musikalsk, og han har droppet både CDspillen og forforstærkeren nu.
Så jeg må nok selv bevæge mig i retning af hans hjem for at få en lytter, på det dersens nymodens elektronik.  Nok ingen tvivl om, at disse systemer med at rippe musik og lægge det på en hard disc, vil blive bedre og bedre og langt mere brugervenlige. http://www.slimdevices.com/

Når man har rippet CDen og den er tilbage på discen, spiller den jo i det samme milijø som da den blev produceret, så det er jo nok der man henter noget - uden at jeg skal gøre mig klog på det, da jeg ikke har nogen personlig erfaring, der er helt sikkert nogen som kan en mase merer om det.

Ja udviklingen går uhyggeligt hurtigt, alle vores audophile produkter og store dyre kasser, bliver nok snart overhalet af små digitale boxe, som vil spille langt bedre???????? det er mine egne gisninger, men ud fra flere og flere input ude fra de små kroge. 
Indrømmet at jeg havde min tvivl og ikke var særligt positiv over for den slags, bare for et år siden, men spændende er det - og det nytter ikke at stritte imod til fordel for de mange store kasser, som ofte leverer dårlig lyd. 
Prismæssigt er det et sted imellem 2500 og 3000 kroner (299 $ + fragt og afgifter), for den lille fine sag, og så behøver man ikke PC monitor, tastatur stående i nærheden, det kan stå i et andet rum.

Det er jo nok den samme lille box / system som msby har stor lytteglæde af.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Jeg har brugt sådan en Squeezebox fra www.slimdevices.com i omkring et år. Og jeg må sige at jeg stort set ikke bruge min cd afspiller mere. Den gør det lige så godt som min cd spiller til 13 k når jeg bruger samme DAC.
Havde også min tvivl i starten der jeg købte den for omkring 2600 kr. Men jeg må sige at den gør det rigtigt godt.... og så kan jeg styre alt min musik fra sofaen med fjernbetjening

Kan varmt anbefales

Mvh
Torben

Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes