| Forfatter |
|
Chr E Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer,
Jeg købte i sommer et sæt Thule IA150B integreret forstærker og DVA150B DVD/CD afspiller. Dette kombinerede jeg med et sæt B&W 705 højttalere og en B&W sub. Jeg synes lyden var MEGET til den lyse side og det hjælper selvfølgelig heller ikke stort på det, at min lejlighed har meget store glaspartier, ingen tæpper og er minimalistisk møbleret. Nu har jeg så anskaffet mig et par VA Beethoven C Grand, der absolut har hjulpet til at gøre musikken lidt varmere, men synes stadig, at lyden er noget for lys.
Mit spørgsmål er så, om I mener at jeg skal skifte mit Thule system ud (har nemlig hørt flere sige, at Thules lyd er meget lys i det) og i så fald hvad skal jeg vælge, der vil gøre lyden mere varm? Og hvad kan jeg mon forlange for et 7 måneder gammelt Thule anlæg med en nypris på ca. 19K?? Pris- og kvalitetsmæssigt skal det gerne hænge sammen med mine VA'er.
Jeg glæder mig til at høre fra jer 
Mvh Christian
|
| Til top |
|
| |
Ørstrøm Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at starte med at gøre noget ved dit lyse rum. Alt fra polstrede
møbler over tæpper til bogreoler med bøger i (helst med bøgerne
stikkende lidt tilfældigt ud).
Jeg ved godt at det ikke altid er det look man vil have i sin stue, men
hvis du gør et forsøg kan du i det mindste finde ud af om det er rummet
eller anlægget der er noget galt med, og så skifte ud til den tid.
Rummet er, alt andet lige, en af de allerstørste, hvis ikke den største, komponent i dit anlæg.
__________________ My candle burns at both ends; It will not last the night; But ah, my foes, and oh, my friends - It gives a lovely light!
- Edna St. Vincent Millay
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden lige at kende lyden af Thule eller Vienna - så måske en Pathos
forstærker? Mener at der er een på forummet der har Pathos og vienna
sammen, og det skulle vist være en varm, rund lyd. Prøv at søge lidt
rundt, så kan du nok finde tråden
S.R
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thule er ikke lys i lyden. Du bliver skuffet hvis du forsøger at rettet fejlen ved at skifte det ud.
Problemet kan måske ligge i dit valg af kabler. Men det mest oplagte er at rummet ikke egner sig til musik med den nuværrende indretning. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Chr E Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres svar. Jeg er meget enig i, at rummet må have mest at sige. Jeg har faktisk ikke fået hængt gardiner op endnu, så det kommer nok til at hjælpe en del til den tid. Rart at blive bekræftet i, at man ikke altid skal købe nyt udstyr for at få bedre lyd!
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
S.R Vaughan skrev:
Uden lige at kende lyden af Thule eller Vienna - så måske en Pathos forstærker? Mener at der er een på forummet der har Pathos og vienna sammen, og det skulle vist være en varm, rund lyd. Prøv at søge lidt rundt, så kan du nok finde tråden 
S.R |
|
|
Søg og du skal blive fundet Men ja, jeg har lidt "varm" lyd - den giver i hvert fald ikke lyttetræthed! Der er dog to ting jeg gerne vil fremhæve:
1. Pathos'er lyder ikke ens. Jeg har den mindste Pathos Classic New One, som godt kan trække mine VA Baby Grand - men jeg ville ikke bruge den på den store BCG. Der skal man have en Logos (hvis det skal være Pathos). Men Logos og Classic One lyder slet ikke ens, selv om begge er hybrider med rør i forforstærkeren. Faktisk synes jeg Logos lyder en anelse kold og analytisk og valgte derfor den mindre model. Så jeg tror ikke Pathos er "løsningen"...
2. Det er også helt sikkert at rummet spiller en meget stor rolle. Jeg har god dæmpning i min nuværende stue (tæpper, trælofter) i modsætning til min tidligere stue med parketgulv og betonloft - forskellen i lyden med samme udstyr er enorm! Fra bulder og skarp diskant til kontrolleret bas og knap så øreskærende diskant (sammenligning ikke med Viennaer, men med Audio Pro/Dali HT).
Så jeg vil også mene at du skal under alle omstændigheder gøre noget ved rummet uanset hvad du ellers gør.
Som fodnote kan jeg tilføje at også haft et sæt Marantz forbi sidste år, især PM17 er behagelig at lægge øre til - men igen: jeg tror ikke den har kræfter nok...Den større SA11 er lidt stærkere, men sjovt nok også lysere og mere analystisk. __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
CHTT: Det var slet ikke dårligt ment - jeg er nok selv til lidt rund og varm lyd
Tænkte bare at det nok ville passe godt til et spartansk møbleret rum.
Havde ikke lige regnet med at Chr E var parat til at vælge
indretningsstil efter at få god lyd... - Respeeekt  !
S.R
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
S.R Vaughan skrev:
CHTT: Det var slet ikke dårligt ment - jeg er nok selv til lidt rund og varm lyd 
|
|
|
Nej, nej - jeg tog det heller ikke ilde op, vi har jo alle hver vores smag (og nogle gange den samme  ).
Mit mål har været at eliminere lyttetræthed, minimere skarp diskant og give stemmegengivelser gode betingelser og så havner man vel ovre i den lidt varme boldgade  __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |