Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 04:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Trafo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne vide hvor stor trafo, der kan tilsluttes alm. 220 v stik. Feks har min effekt en trafo på 760 VA. Hvis jeg opgraderer til 2 stk. monotrin, har jeg 2 trafo a. 800 VA, = 1600 VA, er det for meget til alm. husinstallation????

vh. Henrik

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

10A sikring = 2300

13A sikring = 2990

sådan ca

regn dog også med at du har et forbrug i forvejen (lamper, stikkontakter osv) hvis du da ikke har en seperat stikkontakt/kabel/gruppe kun til den.

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Så blev jeg det klogere, jeg har en gruppe til min stue og et værelse på 1'sal, så kan jeg bare tælle sammen, men jeg tror der er rigelig strøm.

vh. Henrik

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2006 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Kan man bare sætte en 13A sikring i hvis det kniber, eller skal installationen være forberedt til det ?????

vh Henrik

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:

Kan man bare sætte en 13A sikring i hvis det kniber, eller skal installationen være forberedt til det ?????

vh Henrik

Ja, det burde du sagtens kunne.

Mht. til trafo, så er det tit startstrømmen der bestemmer om sikringen springer, ikke så meget det konstante effektforbrug. Jeg vil tro at alle forstærkere med en trafo over 500 VA har soft start. Så er problemet ikke så udtalt. Startstrømmen for en trafo uden soft start er 6 gange normal strømmen. Så det er derfor lyset kan finde på at dykke kortvarigt når man tænder store forstærkere.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
tarup 13 skrev:

vh Henrik

Ja, det burde du sagtens kunne.

Mht. til trafo, så er det tit startstrømmen der bestemmer om sikringen springer, ikke så meget det konstante effektforbrug. Jeg vil tro at alle forstærkere med en trafo over 500 VA har soft start. Så er problemet ikke så udtalt. Startstrømmen for en trafo uden soft start er 6 gange normal strømmen. Så det er derfor lyset kan finde på at dykke kortvarigt når man tænder store forstærkere.

Så blev jeg det klogere, jeg gætter på min B330 har softstart.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes