Emne: Trafo ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gerne vide hvor stor trafo, der kan tilsluttes alm. 220 v stik. Feks har min effekt en trafo på 760 VA. Hvis jeg opgraderer til 2 stk. monotrin, har jeg 2 trafo a. 800 VA, = 1600 VA, er det for meget til alm. husinstallation????
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 17 Januar 2006 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
10A sikring = 2300
13A sikring = 2990
sådan ca
regn dog også med at du har et forbrug i forvejen (lamper, stikkontakter osv) hvis du da ikke har en seperat stikkontakt/kabel/gruppe kun til den. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev jeg det klogere, jeg har en gruppe til min stue og et værelse på 1'sal, så kan jeg bare tælle sammen, men jeg tror der er rigelig strøm. 
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2006 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man bare sætte en 13A sikring i hvis det kniber, eller skal installationen være forberedt til det ?????
vh Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 17 Januar 2006 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
|
Kan man bare sætte en 13A sikring i hvis det kniber, eller skal installationen være forberedt til det ?????
vh Henrik
|
|
|
Ja, det burde du sagtens kunne.
Mht. til trafo, så er det tit startstrømmen der bestemmer om sikringen springer, ikke så meget det konstante effektforbrug. Jeg vil tro at alle forstærkere med en trafo over 500 VA har soft start. Så er problemet ikke så udtalt. Startstrømmen for en trafo uden soft start er 6 gange normal strømmen. Så det er derfor lyset kan finde på at dykke kortvarigt når man tænder store forstærkere.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
tarup 13 skrev:
|
vh Henrik
|
|
|
Ja, det burde du sagtens kunne.
Mht. til trafo, så er det tit startstrømmen der bestemmer om sikringen springer, ikke så meget det konstante effektforbrug. Jeg vil tro at alle forstærkere med en trafo over 500 VA har soft start. Så er problemet ikke så udtalt. Startstrømmen for en trafo uden soft start er 6 gange normal strømmen. Så det er derfor lyset kan finde på at dykke kortvarigt når man tænder store forstærkere.
|
|
|
Så blev jeg det klogere, jeg gætter på min B330 har softstart. __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette forum er blevet låst af Administrator.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|