| Forfatter |
|
clausbs Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej alle
Jeg er helt ny i hifi, såvel som surroundverdenen.
Jeg har netop idag købt et NAD L76/56 surround anlæg med et sæt Dali Trio surround højttalere.
Dertil også en masse kabler, men nu hvor jeg har fået det hele sluttet til, kan jeg konstatere at der ikke er nogen lyd i subwooferen overhovedet. Det er det samme uanset om jeg spiller dvd'er eller cd'er.
Jeg kører et subwoofer-kabel fra subwoofer out i forstærkeren til line-in på subwooferen (som ekspedienten i hifiklubben sagde jeg skulle).
Kan jeg have overset noget? Hvilke tests bør jeg udføre før jeg konstaterer wooferen defekt?
På forhånd tak!
/claus
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
I menuen skal du aktivere subben. Du skal bruge et S-video kabel mellem TV og reciever for at se menuen. Held og lykke med det. __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
clausbs Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morten
Tak for tippet. Dit bud lyder troværdigt - jeg brugte noget af aftenen igår til at kigge manualen (som jeg kun har fået på svensk) igennem, og jeg bed netop mærke i det med opsætningen via menu.
Desværre kommer det til at vente lidt før jeg kan få endeligt svar - dels har jeg ikke fået fjernbetjeningen endnu, og dels var hverken ekspedient eller jeg selv opmærksom på at jeg var nødt til at købe et S-video kabel for overhovedet at få subben til at sige noget :-)
Jeg vender tilbage, når jeg har bekræftet/afkræftet, at det var dette der var problemet.
mvh
Claus
|
| Til top |
|
| |
Kempf87 Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 251
|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan også godt gøre det på din reciever uden SVHS, det er jeg næsten 100 % sikker på, det er bare nemmere at gøre det på On Screen Display, så bliver det hele lidt mere overskueligt.
________________ Vh
Kasper
|
| Til top |
|
| |
clausbs Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige siddet og prøvet på receiverens knapper, men jeg tror ikke jeg kan uden fjernbetjening. Den får jeg først senere på ugen.
Mener du det burde være muligt uden fjernbetjening?
mvh
Claus
|
| Til top |
|
| |
Kempf87 Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 251
|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arh, havde lige misset den detalje at du ikke have fået din remote 
Troede bare du manglede et kabel så du kunne bruge recieveren på din skærm (OSD).
Så nej, uden remote tror jeg ikke du kan. Det ville jeg i hvert fald ikke kunne med mit setup, men det er så også Denon.
____________ Vh
Kasper
|
| Til top |
|
| |
clausbs Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Legede lige lidt videre, og fandt faktisk et gammelt videokabel, så jeg fik receiveren sat til tv'et.
Ved at vælge mellem de forskellige indstillinger, kunne jeg konstatere at subben virker fint. Den begyndte at spille da jeg valgte "stereo" istedet for diverse surround-muligheder. På "hall" spiller den også, men på Dolby (eller hvad det nu hedder) siger den ikke noget. Her bliver det nok nødvendigt at vente på remoten.
God at vide, dog, at selve subben ikke fejler noget. Der er iøvrigt en knap bag på den, som hedder "phase" hvor man kan vælge mellem "rev" og "norm". Nogen clues?
|
| Til top |
|
| |
clausbs Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der update til dem der har læst med/svaret.
Jeg har fået remoten, og fået koblet receiveren til tv'et. Det fungerer fint. Jeg kan afsløre, at der er en række menuoptions man ikke kan komme til uden remoten.
Jeg er mægtig begejstret over anlægget - har både prøvet det med dvd og lidt musik. Jeg har også kørt tv-lyden gennem forstærkeren gennem et scart-->aux, og det fungerer egentlig også fint.
tak for svarene!
/claus
|
| Til top |
|
| |