| Forfatter |
|
Alco Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej. jeg skal have mig et 42" plasma tv her den 1/4. men jeg ved ikke helt hvad det skal være for et. er der nogen som har et godt bud og hvad skal jeg være opmærksom på????
|
| Til top |
|
| |
Alco Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
slet ingen som har noget???
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter som jeg forstår, og ser er der 3 producenter af plasma der udmerker sig: Panasonic, Pioneer, og Hitachi. Så jeg ville ha set nærmere på på PV500, eller mest sansynligvis PV600 der nok kommer rundt om april. 436 modellene fra Pioneer, eller 7200 fra Hitachi. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Steffen BDE Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvorfor skal det være plasma? Min far sælger transport systemer til virksomheder. Og de fladskærmsproducenter der findes her i DK siger alle at plasma ikke høre fremtiden til. Det blvier LCD alle satser på. Kan ikke helt huske de præcise begrundelser til dette. Men kan bare huske han sagde for nogle måneder siden at det var fakta. Det var noget med levetid, holdbarhed og hvor godt et billede man kunne lave på store LCD ift plasma.. så vidt jeg husker.
|
| Til top |
|
| |
Alco Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg syntes plasma er bedee en lcd og isære når man skal op i 42". jeg har så osse hørt at holdbarheden er nogenlunde det samme om det er plasma eller lcd. lcd i storskærme syntes jeg har et problem med at kunne følge med grfikmæssigt og jeg syntes billedet og roder lidt rundt. den kan ikke rigtig finde ud ad det med farverne. det blir meget grynet at se på. ikke godt og det var et sony til en 30000 kr hvilket jeg så mener at det bare skal fungere. derfor syntes jeg at plasma er bedst billedkvalittets mæssigt
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 06 Januar 2006 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steffen BDE skrev:
| hvorfor skal det være plasma? Min far sælger transport systemer til virksomheder. Og de fladskærmsproducenter der findes her i DK siger alle at plasma ikke høre fremtiden til. Det blvier LCD alle satser på. Kan ikke helt huske de præcise begrundelser til dette. Men kan bare huske han sagde for nogle måneder siden at det var fakta. Det var noget med levetid, holdbarhed og hvor godt et billede man kunne lave på store LCD ift plasma.. så vidt jeg husker. |
|
|
Det kan jo så skyldes at der ikke produceres plasmaskærme i Danmark, så den udtalelse kan man hvist ikke bruge til meget. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 06 Januar 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Steffen BDE skrev:
| hvorfor skal det være plasma? Min far sælger transport systemer til virksomheder. Og de fladskærmsproducenter der findes her i DK siger alle at plasma ikke høre fremtiden til. Det blvier LCD alle satser på. Kan ikke helt huske de præcise begrundelser til dette. Men kan bare huske han sagde for nogle måneder siden at det var fakta. Det var noget med levetid, holdbarhed og hvor godt et billede man kunne lave på store LCD ift plasma.. så vidt jeg husker. |
|
|
Det kan jo så skyldes at der ikke produceres plasmaskærme i Danmark, så den udtalelse kan man hvist ikke bruge til meget.
|
|
|
hehe, kæden hoppede allerede af ved "min far siger...." 
|
| Til top |
|
| |
Steffen BDE Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det ved jeg godt der ikke gør, men de virksomheder han har leveret transport systemer til producere jo for virkomheder i udlandet. Og de producere netop ikke andet en LCD skærme fordi de ikke får ordre på andet, fordi ingen gider at producere plasma fordi der er flere fordele ved LCD.
Jeg sprugte bare hvorfor det skulle være plasma og sagde bare hvad min far havde sagt at forskellige salgschefer, tekniske direktør og produktionschefer havde sagt til ham. Han havde nemlig snakket med dem om det fordi at mine forældre gerne vil have et fladskærms tv.
Jeg skal hjem til de gamle i weekenden så skal jeg lige høre min far lidt bedre. Jeg siger ikke LCD er bedre plasma (for det ved jeg ikke noget om). Siger bare hvad jeg havde hørt i håb om at det evt. kunne hjælpe Alco lidt. (det er vel det vi er her for!!). Han spurgte trods alt om hvad han skulle være opmærksom på ved køb af plasma så det kunne godt tyde på han ikke havde den store erfaring indenfor området.
jdg1 skrev: hehe, kæden hoppede allerede af ved "min far siger...."  Hvad er nu det? Skal man ikke tro på hvad ens far siger længere? Er det kun fagfolks og HiFi4all.dk's udtagelser der tæller? Hvis det er en oplysning så finder jeg min far rimelig troværdig og velkvalificeret til sit job da han blev headhuntet for 4 gang, denne gang som salgsdirektør for et svensk firma der vil starte en afdeling op i DK. Tror godt man kan snakke fagmand!
Må undskylde hvis jeg lyder lidt p***ed.. synes bare jeres besvarelser på mit indlæg var rimelige barnlige, nedværdigende og uden relevans til Alco's indlæg.
|
| Til top |
|
| |
Steffen BDE Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2006 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alco skrev:
|
jeg syntes plasma er bedee en lcd og isære når man skal op i 42". jeg har så osse hørt at holdbarheden er nogenlunde det samme om det er plasma eller lcd. lcd i storskærme syntes jeg har et problem med at kunne følge med grfikmæssigt og jeg syntes billedet og roder lidt rundt. den kan ikke rigtig finde ud ad det med farverne. det blir meget grynet at se på. ikke godt og det var et sony til en 30000 kr hvilket jeg så mener at det bare skal fungere. derfor syntes jeg at plasma er bedst billedkvalittets mæssigt
|
|
|
Okay det lyder som rimelige gode begrundelser. Jeg ved ikke hvad forskellen er oghar ikke undersøgt markedet. Jeg fortalte bare hvad jeg har hørt. Held og lykke med købet.
|
| Til top |
|
| |