| Sendt: 30 September 2005 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt ville jeg ikke røre det anlæg med en ildtang. Det har simpelthen intet med biograf lyd at gøre i mine øre.
HD-ready nævner du også. Det er et latterligt mærkat i mine øjne. Folk bliver fælt skuffet når de opdager deres nye dyrt indkøbte skærme ikke kan vise rigtig HD (1920*1080p). Der er 2 standard opløsninger 720p og 1080p. 768 falder ligesom udenfor og du er tvunget til at se på et billede som er blevet verticalt scalet op til din opløsning. 1024 er for lidt, så horizontalt er det scalet ned.
Mit råd er at vente med TV'et. SED er lige omhjørnet (marts), så snakker vi ægte HD i 1080p. Kontrast på 100.000:1 (sort er sort og ikke grå). < 1ms respons tid.
En 16:9 skærm skal netop have en opløsning med dette forhold. 1024/768 er 4:3 forhold og hvis det er en widescreen skærm, må pixels være bredde og ikke firkantede. Føj.
Anlæget ville jeg satse på en rigtig receiver der kan yde noget, feks en Pioneer, Denon eller Sony hvis det er det du er til. De der små integerede anlæg med tændstik højtalere kan du godt beholde. Der skal bas i en biograf og det får du ikke, ej heller fra den lille subwoofer.
Trådløse højtalere har jeg ingen erfaring med. De kræver self. deres egen indbyggede forstærker og skal have strøm, så helt trådløse er de nu ikke. De kan umuligt lyde særlig gode...
Held og lykke. Det er ikke let at bestemme sig og hvad der er skidt for een kan være super for en anden. Det er dine øre der bestemmer, så lyt til det først!
|