Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 12:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: NAD tv eller Beovision? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tito_sig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2005
Status: Offline
Sendt: 25 September 2005 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Jeg vil inden så længe gerne købe et 32” LCD fladskærmstv. Jeg ved ikke så vildt meget om det og håber, at nogle her på forumet gør.

Kriterierne har vandret mellem pris, design, kvalitet og produktmærkerne: NAD, Loewe og B&O. Nu er det sidste svære valg indskrænket til enten et NAD DV81HD LCD TV (ca. kr. 27.000) eller B&O’s BeoVision 7–32 (ca. kr. 60.000 inkl. BeoLab 7).

Specifikationer m.m. kan ses her:

NAD DV81HD LCD TV: http://www.hifiklubben.com/iz.asp?id=1%7Cp%7C48%7C48%7C6823% 7Cpdetail

Beovision 7-32: http://www.portal.hifivision.dk/default.asp?show=page&id =2545 eller http://www.bang-olufsen.com/Web/beovision7/

Som det kan ses, er der visse fordele og ulemper ved begge produkter.

NAD har et flot design, der minder vældig meget om B&O og er kompatibelt med B&O remote controlleren, men kan ikke linkes direkte med mit B&O musikanlæg.

Beovision 7 er stjernedyrt, men har indbygget dvd, digital surround sound, det er flot og kan linkes med B&O anlæg, højttalere, o.s.v. Har også kigget på Beovision 4-37 med plasmaskærm, men har hørt at et 32” LCD tv er bedre end et stort plasma tv.

Indtil for cirka 2 måneder siden, reklamerede Hifiklubben med, at NAD LCD TV kunne linkes med øvrigt B&O udstyr, og på den baggrund bestilte jeg så et NAD tv inkl. det fantastiske B&O link. I ventetiden får jeg imidlertid at vide, at linket nu kun kan bruges sammen med B&O’s fjernbetjening, da det oprindelige link var en alt for kompliceret/dyr løsning. Jeg var parat til at afbestille NAD tv’et, men fik så at vide af Hifiklubben, at det er planen, at NAD tv’et vil komme i en ”B&O version” om 1-2 år, således at det kan fungere med Beolink mv., og at det kan ”opgraderes”/installeres for mig kvit og frit uden yderligere omkostninger. Er det til at stole på – eller er det mon bare et tomt salgstrick?

Håber i kan fortælle mig, hvad der er bedst at vælge.
Venligst Tito

Til top Vis tito_sig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tito_sig

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 September 2005 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Personligt er jeg lidt forsigtig med produkter som B&O's der samler det hele, fordi du kan ikke let opgradere en enkelt del, og hvis en del går i stykker er det også bare surt, så skal du af med hele setup'et for at få det repareret.

L.
Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 September 2005 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Jeg er principielt enig med Lestat, men jeg er bare SÅ glad for mit AvantDVD32", så jeg ville sige go ahead. Skidtet virker. Og servicen fra forhandleren er klasser over ethvert andet sted.

LCD bruger væsentligt mindre strøm end både CRT og plasma. Men kan det sorte i billedet blive sort nok? Det gjorde i sin tid, at jeg holdt mig til billedrøret (jeg har plads nok )

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg var også af den mening, at alt kunne styres med Beo4, så det du skriver er nyt for mig. Personligt vil jeg vente med at udskifte mit Avant 32".

Hvorfor kan du læse om her. under Nye teknologier.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20679&P N=1&TPN=12

tito_sig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2005
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 02:24 | IP-adresse registreret  

Jeg svinger stadig mellem valget af NAD eller Beovision 7-32. Synes at det kunne være spændende at prøve NAD tv'et - naturligvis kun på den betingelse, at de kan levere det fantastiske B&O link, som de har lovet.

Inden jeg eventuelt lader handlen af et NAD tv gå igennem, har jeg bedt om et garantibevis fra Hifiklubben på de ting, de har lovet mht. B&O link. Jeg har netop fået følgende svar fra butikken pr. e-mail:

Jeg har nu endelig fået svar fra vores leverandør af NAD Tv´et som oplyser følgende.

( SE TILFØJELSER TIL DIN MAIL I UNDERTEKSTER )

DENNE MAIL ER DIN GARANTI FOR AT DU INDEN FOR EN PERIODE PÅ 24 MÅNEDER FRA LEVERING AF DIT NAD LCD TV VIL FÅ MULIGHED FOR AT FÅ OPGRADERET DIT NAD 32" LCD TV UDEN OMKOSTNING FOR DIG FØLGENDE:

styre NAD tv’et via mit B&O link system med integration af B&O musikanlæg, B&O højttalere, B&O DVD-afspiller

(De sidste 2 linier har de blot kopieret fra min henvendelse).

Er usikker på om en sådan e-mail vil være lovligt gældende som garantibevis på alt det, de lover - eller skal jeg mon bede om et garantibevis udformet på deres eget brevpapir med underskrift fra ansvarshavende i Hifi-butikken? Nogen forslag?? 

Venligst Tito

Til top Vis tito_sig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tito_sig

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 Oktober 2005 kl. 02:41 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart ville jeg ikke købe et "alt i et" apparat af den grund at hvis et eller andet går i stykker, så skal man ned med hele skidtet, samtidig med, at min mening om alt i et apperater er, at de ikke er så gode som hvis man køber de ting man ønsker sig hver for sig.

Jeg kender ingen af de apperater som du linker til og derfor er det også svært at råde, men jeg har lige set et Loewe idag og jeg må sige, at stod jeg overfor at skulle have nyt tv og havde pengene til det, så kunne det meget sikkert blive en "kandidat" på listen.

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes