Forfatter |
|
Svoldgaard Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
Sendt: 22 Februar 2013 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
jeg søger en stikkontakt med schuko stik.Er der nogle der ved hvor det kan købes, jeg har brugt denne adaptor http://www.av-connection.dk/?PGr=1857&ML=1041 men den fylde en del og mit xindak fp5 som jeg vil bruge fra stikkontakten passer ikke med adaptoren se billede
mvh Esben

__________________ Ting behøver ikke at ændre verden for at være vigtigt
|
Til top |
|
|
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
Sendt: 22 Februar 2013 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Svoldgaard Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2013 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 22 Februar 2013 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den blå her må være rigtig god - kun 44 kroner

__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
jøka Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 389
|
Sendt: 22 Februar 2013 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers prøv at kontakte Lauritz Knudsen - LK de vil sikkert gerne hjælpe. De har en ret lille markedsandel i DK og er sikkert yderst hjælpsomme👍😜
God lytteweekend!!
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 22 Februar 2013 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
jøka skrev:
Ellers prøv at kontakte Lauritz Knudsen - LK de vil sikkert gerne hjælpe. De har en ret lille markedsandel i DK og er sikkert yderst hjælpsomme God lytteweekend!! |
|
|
Det er faktisk dem der laver den OPUS66 der nævnes i første svar. 
|
Til top |
|
|
jøka Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 389
|
Sendt: 22 Februar 2013 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
jøka skrev:
Ellers prøv at kontakte Lauritz Knudsen - LK de vil sikkert gerne hjælpe. De har en ret lille markedsandel i DK og
er sikkert yderst hjælpsomme���� God lytteweekend!! |
|
|
|
|
|
Er det virkelig! Ja man kan blive overrasket. Den er jo heller ikke så dyr😋
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 22 Februar 2013 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fx Conrad.de har et pænt udvalg. Sådanne vægudtag er standard i Tyskland. Og prisen er jo latterlig lav sammenlignet med LK/Schneiders
monopolistiske prissætning. Selv inklusive forsendelse fra Tyskland bliver det billigere!
http://www.conrad.de/ce/de/product/620602/GAO-UP-Steckdose-S chutzkontaktsteckdose-1fach-Weiss-Weiss-16-A-250-VAC
|
Til top |
|
|
Svoldgaard Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2013 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jøka skrev:
Stanley skrev:
jøka skrev:
Ellers prøv at kontakte Lauritz Knudsen - LK de vil sikkert gerne hjælpe. De har en ret lille markedsandel i DK og er sikkert yderst hjælpsomme���� God lytteweekend!! |
|
|
|
|
|
Er det virkelig! Ja man kan blive overrasket. Den er jo heller ikke så dyr |
|
|
Var lige ved at bestille den men så kom der jo lige fragt på 75kr oven i dem man kan købe i tyskland passer de så i det gamle indsats __________________ Ting behøver ikke at ændre verden for at være vigtigt
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 23 Februar 2013 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svoldgaard skrev:
jøka skrev:
Stanley skrev:
jøka skrev:
Ellers prøv at kontakte Lauritz Knudsen - LK de vil sikkert gerne hjælpe. De har en ret lille markedsandel i DK og er sikkert yderst
hjælpsomme���� God lytteweekend!! |
|
|
|
|
|
Er det virkelig! Ja man kan blive overrasket. Den er jo heller ikke så dyr�� |
|
|
Var lige ved at bestille den men så kom der jo lige fragt på 75kr oven i dem man kan
købe i tyskland passer de så i det gamle indsats |
|
|
Det må komme an på indsatsen
Nej, jeg aner det ikke. Der er også andre muligheder:
http://www.conrad.de/ce/de/product/613474/PCE-10584-0wsc-Anb austeckdose-ohne-Deckel-Weiss-230-VAC-Belastbarkeit-max-16-A
Den minder lidt mere om den danske version, men skal monteres med fire skruer, hvor den danske udgave monteres ved at stramme nogle
gribekløer.
|
Til top |
|
|
volvoturbo Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 23 Februar 2013 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Start Kadetten og bil en tur til Flensborg efter øl, sodavand, slik, og nå ja en stikdåse og evt en murdåse (den der er monteret i væggen bag stikdåsen)som passer til den tyske.
Schuko stik er jo det foretrukne system hos tyskerne og kan købes der til næsten ingen penge.
Først et lille link til Bauhaus tyskland. Kontroller evt. om tilbuddet stadig gælder.
w ww.bauhaus.info/fileadmin/netcats/de/2013/catalog/DE_netcatH Z0613/index.html
Her er et link til en slags tilbuds søgemaskine/e-Paper? ved ikke hvad sådan en kaldes!!
http://www.kaufda.de/Flensburg/aktuelle-Prospekte
Jeg håber at mine links virker (har ikke prøver at indsætte links før) men ellers har du jo din ven google.
Har du prøvet om din lokale elektriker/el-forretning har en løsning?
Jeg kan forstå at du allerede er begyndt at spendere lidt ekstra penge på srtømkabler så kan der vel også bruges en hund eller to på stikdåsen eller hvad??
Fagmanden har jo som regel nogle gode og ikke mindst godkendte produkter, som må bruges i danske elinstallationer. Det ved jeg ikke om f.eks tyske standarder må. Det kan/vil el-installatøren muligvis svare på, hvis han evt. ikke selv kan levere en brugbar løsning som f.eks at klippe stikket af ledningen og montere 3-benet stik i stedet for 
Hvis du selv kan montere kommer det jo nok ikke til at koste det hvide ud af øjnene. Men tænk over om det kan betale sig at købe billigt, for derefter at bruge timer på at fuske en montering da den ikke liiiige passede helt til murdåsen .
Valget er dit jeg håber at du finder en god løsning (den bedste) og så kan vi andre jo også lære lidt af dine erfaringer hvis du skriver lidt her på forum.
M.V.H. Per P.
|
Til top |
|
|
volvoturbo Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 23 Februar 2013 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schuko stik
hvis du ikke går så højt op i entusiast kabler så kan der også købes massvis af multistikdåser med 2-3-4-5-6-7-8-9 OSV. udtag med schuko (med jord) og det lille flade med 2 ben som passer til eu-apparatstik uden jord, i ethvert byggemarked både i Tyskland og Sverige(nævnt af hensyn til Sjællændere mm.) det kan knibe her i LK-Nes land!
Kvaliteten? Hvis de er gode nok til svenskerne og tyskerne så er de vel også gode nok til alle os andre. Når der kommer strøm ind så kommer der som regel også strøm ud ligesom dem fra både LK og Joel
Stikket ? Ja dem med jordforbindelse er monteret med schuko stik.
1)brug det som det er men så mangler jordforbindelsen selvfølgelig.
2)Køb en adapter. Det synes jeg personligt er noget fusk/en nødløsning da man får en ekstra mulighed for dårlig forbindelse desuden er den noget klodset/fylder meget.
3) Klip stikket af og monter er 3-benet stik (nul/fase/jord ) efter dansk standard. MEN KUN HVIS DU ER 100% SIKKER PÅ HVAD DU GØR SÅ DU IKKE FÅR 230V PÅ JORDFORBINDELSEN OG DERMED PÅ DE UDVENDIGE METALDELE PÅ DINE APPERATER. Danske 3-benede stik fås både lige, og vinklede som ikke rager så langt ud fra muren/stikkontakten
M.V.H. Per P.
|
Til top |
|
|
Svoldgaard Forum Bruger

|
Sendt: 23 Februar 2013 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
volvoturbo skrev:
Schuko stik
hvis du ikke går så højt op i entusiast kabler så kan der også købes massvis af multistikdåser med 2-3-4-5-6-7-8-9 OSV. udtag med schuko (med jord) og det lille flade med 2 ben som passer til eu-apparatstik uden jord, i ethvert byggemarked både i Tyskland og Sverige(nævnt af hensyn til Sjællændere mm.) det kan knibe her i LK-Nes land!
Kvaliteten? Hvis de er gode nok til svenskerne og tyskerne så er de vel også gode nok til alle os andre. Når der kommer strøm ind så kommer der som regel også strøm ud ligesom dem fra både LK og Joel
Stikket ? Ja dem med jordforbindelse er monteret med schuko stik.
1)brug det som det er men så mangler jordforbindelsen selvfølgelig.
2)Køb en adapter. Det synes jeg personligt er noget fusk/en nødløsning da man får en ekstra mulighed for dårlig forbindelse desuden er den noget klodset/fylder meget.
3) Klip stikket af og monter er 3-benet stik (nul/fase/jord ) efter dansk standard. MEN KUN HVIS DU ER 100% SIKKER PÅ HVAD DU GØR SÅ DU IKKE FÅR 230V PÅ JORDFORBINDELSEN OG DERMED PÅ DE UDVENDIGE METALDELE PÅ DINE APPERATER. Danske 3-benede stik fås både lige, og vinklede som ikke rager så langt ud fra muren/stikkontakten
M.V.H. Per P.
|
|
|
jeg bruger en adapter nu men da jeg har et xindak fp5 kabel i overskud ville jeg bruge den mellem stikkontakten og min Xindak XF-1000ES Strømrenser. __________________ Ting behøver ikke at ændre verden for at være vigtigt
|
Til top |
|
|
Svoldgaard Forum Bruger

|
Sendt: 08 Marts 2013 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har så endelig fået købt en LK stikkontakt schuko hos en engros el forhandler til 82 kr men det er åbenbart til det tyske market da den ikke passer ind i indsatsen.  men sat i det blev den nu alligevel så må jeg se om jeg kan finde en indsats der passer .måske noget udvendig. __________________ Ting behøver ikke at ændre verden for at være vigtigt
|
Til top |
|
|
boyscoutdk Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 343
|
Sendt: 09 Marts 2013 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|